Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, det är väl det som är grejen?
Att vi alla har olika idéer om vad som är rimliga spekulationer och inte.
Jag tycker t ex inte att varken älgen, den religiösa extremisten eller cykeltjuven känns rimligt att tro på. Inte heller tror jag på en flykting från LWs arbete. Jag skulle inte kalla dessa spekulationer som fantasier, men i mina ögon orimligt med det som framkommit i detta fall.
Varför skulle VigosRos spekulation kräva ett belägg? Vi vet ju att man har hittat ett fynd av dignitet för utredningen, et litet föremål som rymdes i en brun liten påse. Vi vet inte att LWs mobil har hittats, men efter fyndet slutade man att leta (MV). Detta vet vi alla som följt tråden från begynnelsen.
Vilka belägg har du för din fanatiker eller cykeltjuv t ex?
Jag skulle kunna påstå att du har ganska tunt på fötterna för dina spekulationer om en cykeltjuv/religiös fanatiker.
Vi har inte hört något om någon cykel som saknas, legat slängd i diket, lås som varit uppbrutna eller annat som kan tolkas som att stöldförsök har förekommit. Vi har inte hört att LW sprang ut på gatan och skrek efter några som försökte stjäla cyklar. Du drar fram morden i Åmsele som var extremt ovanliga och hände för 30 år sedan.
Det är fritt fram för dig att spekulera.
Och det är fritt fram för andra att spekulera.
Att mobilen kanske har hittats i skogen är inte att likna denna spekulation vid spagettiufon. Hur har den kommit dit om det är den polisen har hittat är en ytterst adekvat fråga för mordet.
Du kan ju kalla det fantasier om du vill.
Du är ordentligt dåligt informerad!
Älgen förde jag inte in som tänkbar "mördare" utan för att visa kontot
flixa81 hur väldigt fel en polisutrednibg kan gå när man mycket tidigt bestämmer sig för ett enda scenario.
Kontot
flixa 81 hade nämligen i tråden här fört resonenmang som i princip exakt sammanföll med hur polisen tänkte, där det senare visade sig vara en älg som dödat hustrun och inte maken.
Jag har aldrig fört fram en älg som tänkbar "mördare" när det gäller LW! Det är kanske du -och med säkerhet kontot
Netherworld-som vulgärt feltolkar vad jag skrivit om älgen.
När det gäller ev försvunna cyklar, så har jag nyligen efterfrågat bekräftelse på hur det står till med cyklarna hemna hos LW. Det var nån postare som berättade att LW faktiskt hade blivit av med en mountainbike (tror jag) och jag undrade då om det är bekräftat och om hon i så fall skaffade en ny och om hon i så fall (nu i dödsboet) har den kvar. Jag fick ingen återkoppling, så tyvärr -för din del, så är det ev cykelspåret långtifrån utrett ännu.
Att du kommer dragande med att det var så länge sen Åmsele-cykeln blev stulen, så att det därför inte bör kunna hända igen, placerar dig tyvärr i Tage Danielssons ironi om Olyckan i Harrisburg.. 'Det bör därför inte kunna hända igen'-resonemang.
Ang förvirrade religiösa extremister: Tja, om du kan visa att en sån INTE kan ha haft ett skruvat skäl att "straffa" LW för att hon smutsat sitt själavårdande uppdrag -ja, då skall jag lyssna stilla och vackert.
Men tills dess, eller tills annan upplösning på detta morddrama inträffar, håller i alla fall jag den dörren på glänt. Vill du veta varför?
Jo, för att det "kostar" mig inget.
Jag kan på samna gång
både tänka mig en överaggressiv SD PLUS förekomsten av en förvirrad extremist som LW:s mördare. Två tankar, två linjer att tänka längs, har i alla fall jag inte problem med.
Har du?
Edit: Att det skulle ha varit en av LW:s mobiler som stoppades ned i en brun påse är inte bekräftat.
Inte heller att det i så fall skulle ha varit SD som kastade den, eller hur?