Vi är väl vid det här laget överens om att det var SDs bil som beslagstogs på fredagen.
Jag tänker att den bil som sedan hittades "flera mil bort" (på Arlandas långtidsparkering, enl. uppgift i tråden) och beslagstogs, kan tillhöra HD.
Hon äger ingen bil enl. Ratsit, men det behöver ju inte betyda att hon inte disponerar en.
Jag är rätt nyfiken vem det var hon hade kontakt med, precis innan hon försvann. Jag har förstått det som att det skulle handla om ett telefonsamtal, och om det var SD eller HD hon pratade med, så försämrar ju det deras läge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Fått en lätt stroke och börjat må dåligt, vill gå ut för att ta en nypa frisk luft, har svårt att tänka klart men märker att hon är på väg att svimma, försöker ta sig ut till den trafikerade vägen för att påkalla hjälp men faller ihop bakom planket, stroken förvärras och hon dör där?
Ingenting är omöjligt. Men i det scenariot vore det väl mer troligt att hon bankade på hos en granne, än att hon trasslade sig iväg genom växtligheten i syfte att ta sig över staketet (som tar vid där planket viker av) och springa ner på motorvägen.