2018-05-23, 20:39
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Exakt min tanke, där ingen kom på dem. De verkar ju haft sin relation utomhus, troligtvis även sexuellt.

Iofs en ganska intressant teori om någon tredje part strukit runt huset för att hålla koll på vilka som kommer och går hos henne. Lätt att titta in genom fönster på bottenvåningen också. Inte helt omöjligt.
Citera
2018-05-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Helt sjukt detta fall...verkar ju inte vara några genier inblandade. Nån vecka eller två ger jag det innan dom grips...frågan är bara i vilket land. Vilket land är bäst att gömma sig i tro? Skulle tippa på Thailand. Förutsatt att ingen vet vart dom tar vägen och att dom har en större summa cash...då kanske dom kan klara sig några månader.

De kanske är anhållna i sin frånvaro
Citera
2018-05-23, 20:41
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Vad kan du berätta mer utan att avslöja vem du är?
Totalt ointresserad av andra människor. Aldrig dialog utan bara monolog, om du förstår..
Citera
2018-05-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Helt sjukt detta fall...verkar ju inte vara några genier inblandade. Nån vecka eller två ger jag det innan dom grips...frågan är bara i vilket land. Vilket land är bäst att gömma sig i tro? Skulle tippa på Thailand. Förutsatt att ingen vet vart dom tar vägen och att dom har en större summa cash...då kanske dom kan klara sig några månader.
Är de efterlysta så kanske de går fortare innan de grips.
De blir lite som en katt och råttalek, hoppas att polisen ligger steget före så de är fast snart.
Citera
2018-05-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Totalt ointresserad av andra människor. Aldrig dialog utan bara monolog, om du förstår..

Märklig egenskap hos en f.d. pastor, men jag är kanske naiv som tänker mig att sådana tjänster förutsätter ett människointresse...
Citera
2018-05-23, 20:50
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Märklig egenskap hos en f.d. pastor, men jag är kanske naiv som tänker mig att sådana tjänster förutsätter ett människointresse...
Eller kanske för att vara ”viktig”...
Citera
2018-05-23, 20:53
Medlem
Zisselas avatar
Men nån i kretsen borde väl ha koll om SD och HD är på resa på tu man hand eller har avkommorna med sig?
Citera
2018-05-23, 20:56
Medlem
Så här jick det nog till..u.ville ge sin fd fru en ntychangs och skulle åka på en resa .men ville göra ett avslut.med sin älskarinna Lena ..hon blev galen.och hotade att berätta allt och det slutade med.mord
Citera
2018-05-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Eller kanske för att vara ”viktig”...

Hm. Ja, vad än orsaken är skulle jag föredra att träffa en pastor (om jag nu skulle göra det) med ett genuint intresse för sina medmänniskor.

Sedan kan det ju också vara så att vissa är en person privat och med kollegor än när de träffar människor i sin yrkesutövning.

Om det stämmer att hon hade en relation med en gift man i flera år, är inte heller det något jag förknippar med kyrkliga värderingar.

Fast det har ju inget med mordet att göra förstås.
Citera
2018-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Iofs en ganska intressant teori om någon tredje part strukit runt huset för att hålla koll på vilka som kommer och går hos henne. Lätt att titta in genom fönster på bottenvåningen också. Inte helt omöjligt.
Ja, jag tycker som du! SD o Lena blev överraskade av HD. Det slutade med mord.
Citera
2018-05-23, 21:01
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis

Nix, pastor är typiskt jobb för den som vill vara i centrum och ha makt inom en organisation. Tänk, polis, arbetsförmedlare eller chef.
Citera
2018-05-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Jag tror att hon lurats dit till platsen hon hittades på, perfekt med motorväg och bullerplank, ingen hör ingen ser, kanske även där hon hade hemliga träffar, därför blev det lätt att lura dit henne... alltså ett planerat mord.

Ytterdörren va olåst, skulle kunna tyda på att något hänt vid
eller i bostaden.
Om det inte är så att hon brukade slarva med låsningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in