Citat:
Texten synes malplacerad i en vanlig logg. (Han och HD cachade ett par dagar i Värmland.)."VET många andra saker med, som många bara gissar och tror om. Sedan finns det tyvärr saker som jag inte VET, och då är jag smart nog att avstå från spekulationer som skulle få mig att framstå som en idiot."
Han VET att han inte själv är mördaren, däremot vet han INTE vem som är mördaren och avstår därför från spekulationer, är det så det ska tolkas?
Klokt skrivet i så fall.
Han VET att han inte själv är mördaren, däremot vet han INTE vem som är mördaren och avstår därför från spekulationer, är det så det ska tolkas?
Klokt skrivet i så fall.
Man kan lika gärna tolka texten så här: (eller som SD skrivit i något brev som citerats i tråden):
Citat:
Med andra ord: Han VET huruvida han själv är mördaren, däremot VET han inte vilka bevis man kommer att kunna hitta. VET många andra saker med, som många bara gissar och tror om. Sedan finns det tyvärr saker som han inte VET, och då är han (till skillnad från vissa idioter) smart nog att avstå från spekulationer som skulle kunna få honom att framstå som en idiot. Men han är glad för att han nu VET delar av den bevisning man har mot honom, och inte bara tror eller gissar något. Tack.
/.../ Mina närmaste vänner, släkt mm "VET" att jag är oskyldig... .../ Jag VET om jag har med mordet att göra.
Antag att SD VET att man på föremål X (beslagtaget rel. sent i utredningen och där SD haft tid att plantera spår) kommer att hitta DNA även från person Y. Han VET att han då kan slå in en kil i åklagarens indiciekedja. - I takt med att försvaret tillåts ta del av bevisningen VET SD att han har större möjligheter att kunna utarbeta olika försvarsstrategier, låt vara att han på nuvarande stadium inte hunnit syna åklagarens alla kort.
När loggen skrevs, den 25 juli 2018, har husrannsakningar (bil, hus) gjorts och han har förhörts i omgångar: Han anhålls, förhörs och släpps 15-16 maj; hinner knappt grilla färdigt med släkten förrän han den 29 maj anhålls igen, häktas 1 juni men släpps 8 juni. Han har under förhören fått ett hum om utredningens brister; vad man saknar och ännu inte erhållit svar på mm. Långtifrån allt har skrivits honom på näsan, men han har ett väl utvecklat luktsinne; är fullt medveten om att han fortfarande är misstänkt, riskerar att avlyssnas och utsättas för div. spaningstekniska åtgärder, osv. - Han kan förväntas agera i enlighet med dessa premisser.
Vad gör då sådana personer som HD/SD, nu när TR varit så ”rättvis” att man med facit i hand kan se att HD/SD getts närmare 15 mån ”betänketid” - Den 15 sept 2018 är skilsmässan ett faktum och 14 dgr senare skrivs ett bodelningsavtal. Detta avtal är svårtolkat men verkar utmynna i att inga ev. skadestånd ska kunna utmätas. - Mått och steg kan således antas vidtagna i god tid och i förebyggande syfte.