2019-10-25, 19:54
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har "hört" att man inte kan dra den slutsatsen.
Nu finns det flera i tråden som är långt mer insatta i juridiken, så det skulle var intressant att hör va de har att säga?

Men vad jag har "hört", kan situationen med ett överklagande som inte fick igenom och oförändrat bevisläge inte vara meningsfullt att motsätta sig åtalsförlängning.

Men som sagt, jag trodde att det brukade gälla två veckor i taget, inte 1 månad som här.
Intressant! Jag skulle också vilja veta. Håller tummarna för att erfarna vill/kan svara 😊

Jag trodde också att man ”bara” körde på två veckor åt gången, intressant med en månad - har det med NFC att göra, kan det vara så; att man får mer tid på sig då man väntar resultat som man veta tar mer än två veckor? Eller görs bedömningen på annat vis? Har han erkänt att hon dött men ej hur eller att fler medverkat och han vägrar berätta och det är därför man väntar på fler svar, därför man säger en månad för alla vet redan att rätt man sitter häktad?
Citera
2019-10-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Intressant! Jag skulle också vilja veta. Håller tummarna för att erfarna vill/kan svara 😊

Jag trodde också att man ”bara” körde på två veckor åt gången, intressant med en månad - har det med NFC att göra, kan det vara så; att man får mer tid på sig då man väntar resultat som man veta tar mer än två veckor? Eller görs bedömningen på annat vis? Har han erkänt att hon dött men ej hur eller att fler medverkat och han vägrar berätta och det är därför man väntar på fler svar, därför man säger en månad för alla vet redan att rätt man sitter häktad?

Hm, Järngänget, kockobello JS och KJ?
Citera
2019-10-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag är inte chockad. HD visade på sin störning direkt då hon gick med på att flina upp sig på bild med SD och skriva om alla kramkalas.
Ja,verkligen.
Citera
2019-10-25, 22:47
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst är barndomen viktigt. I SD:s fall tror jag det kan ha börjat med just en avvikande barndom.

Det är därför man blir chockad över att HD hellre cachar än ser till sina traumatiserade barns väl och ve.

Jag tror det är mycket spel för galleriet från HD:s sida. Hon vill ge sken av att allt är bra och lugnt och normalt. Vem vet vilket kaos som döljer sig bakom fasaden, skräcken inför att åka in bakom lås och bom igen..
Citera
2019-10-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tja du, det är så illa att jag hittills aldrig personligen känt någon som figurerat i någon i någon krimtråd på fb, men jag skriver här ändå, som de flesta andra Jag har träffat på några, å yrkets vägnar, men skulle nog inte vilja säga att jag känt dom...

Tror inte det händer så mycket den 24/10. En händelselös omhäktning eftersom han ändå ska genomgå P7:an i början på november.

Skulle ju vara lisa om åtal väcktes innan årsskiftet, men att rättegången startade i mitten eller slutet av januari.

Så du förstod inte att vad jag menade? Missförstå med flit är så tröttsamt!
Citera
2019-10-25, 23:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Alltså, jag blir faktiskt nyfiken. Kan du beskriva hur händelsekedjan ser ut där du får in L*nas pastorsroll/otrohetsaffären/att hon slutade som pastor (eller enligt dig var tvungen att sluta?) som en avgörande faktor i mordet? Jag får inte ihop ditt resonemang. En upprörd församlingsmobb är så arga på L*nas ruttenhet och moraliska snedsteg att de anlitar ett par L*na vigde till att mörda henne? Eller tänker du att MGM egentligen är någon sorts församlingsteologisk motsvarighet till Anders Behring Breivik, som slår ihjäl pastorer som har gått över en moralisk gräns? Eller hur tänker du egentligen?

Nej, för mig verkar det inte hålla med påståenden att LW skulle försökt undkomma SD på något sätt. Även strax efter hon blivit "unfriendad" av SD efter anmälan om misshandel om en för henne lite neslig situation så tjatade hon till sig ett byte av arbetspass så hon skulle kunna dyka upp på en gc träff där hon visste att SD skulle befinna sig, hon höll sig leendes i närheten fotandes.

Något verkar ha gnagt i henne, eftersom hon försöker tvinga sig till ett samtal från någon hon redan anmält en vända. Hon drar sig inte undan alltså utan drar den till ett ytterligare destruktivt steg. Hennes provokation består ju av att hon begår en brottslig gärning och därav är alltså inte knoggnuggningen att anse som straffbar gärning.
Som jag skrivit tidigare, jag tror inte LW mådde speciellt bra under den tiden. Av de olika uppgifter från människor hon berättat saker för verkar hon minst sagt ambivalent om relationen med SD. En del kan ju vara om hon var besviken över att det inte blev mer av det utifrån om hon tyckte sig ha offrat mer för relationen. Vad människor förväntar sig och vad som är rimligt att förvänta sig faller ju inte alltid på ett ut.
Citera
2019-10-25, 23:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag instämmer, han lär ju trassla till det något så enormt alltså. Oförmögen att erkänna. Kanske, vad vet jag. /.../
SD vet att han är oskyldig. Han tror ingenting; han vet:

Många loggar av SD sticker ut på olika sätt, men den här loggen från den 25 juli 2018 har en aggressiv ton. - Vem försöker han övertyga: HD, polisen - eller sig själv?
180725 https://coord.info/GLWH4MM2
Han kan ev. också se LW:s initialer i den lilla spången; i vart fall ett "L". - SD har ett väl utvecklat sinne för detaljer och läser gärna in det som för stunden sysselsätter hans tankar:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b7a511d8-b410-41ee-b2fb-5cf5552a8bef.jpg

Här kan han se ett litet kors - och i förlängningen HD:s golgatavandring:
180725 https://coord.info/GLWGVQD5

Exempel på hans fantasi och detaljseende: - Det kanske bästa exemplet finns i en annan bild jag såg på ett tidigt stadium men inte lyckats återfinna (kan vara borttagen), där han i ett i sig litet föremål, mindre än hans hand, tyckte sig se mikroskopiskts små detaljer som för honom formade sig till en gestalt (kan ha varit en gubbe som varit sysselsatt med någon aktivitet - vilket man mycket riktigt också såg vid uppförstoring av bilden).
Citera
2019-10-25, 23:32
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
SD vet att han är oskyldig. Han tror ingenting; han vet:

Många loggar av SD sticker ut på olika sätt, men den här loggen från den 25 juli 2018 har en aggressiv ton. - Vem försöker han övertyga: HD, polisen - eller sig själv?
180725 https://coord.info/GLWH4MM2
Han kan ev. också se LW:s initialer i den lilla spången; i vart fall ett "L". - SD har ett väl utvecklat sinne för detaljer och läser gärna in det som för stunden sysselsätter hans tankar:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b7a511d8-b410-41ee-b2fb-5cf5552a8bef.jpg

Här kan han se ett litet kors - och i förlängningen HD:s golgatavandring:
180725 https://coord.info/GLWGVQD5

Exempel på hans fantasi och detaljseende: - Det kanske bästa exemplet finns i en annan bild jag såg på ett tidigt stadium men inte lyckats återfinna (kan vara borttagen), där han i ett i sig litet föremål, mindre än hans hand, tyckte sig se mikroskopiskts små detaljer som för honom formade sig till en gestalt (kan ha varit en gubbe som varit sysselsatt med någon aktivitet - vilket man mycket riktigt också såg vid uppförstoring av bilden).

Tack för dessa nya! För en som inte orkar gå igenom allt material är detta guld värt. Och precis som du skriver..han vet... så jävla läskig man.
Citera
2019-10-25, 23:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En sak är säker och det är att han är populär bland sina vänner och en duktig manipulatör som har sett till att charma och smickra; fått folk i sin omgivning att känna sig betydelsefulla och unika, pejlat in deras svagheter; kunskaper som han för egen vinnings skull har nyttjat maximalt i olika sammanhang.
Människor med god människokännedom och självkänsla samt en stor portion intuition har förstås sett igenom pajaskonsterna och känt olust i hans närhet.

Ser inte bättre ut än att majoriteten av hans vänner just nu jobbar intensivt med att upprätthålla sina försvar. Tiden kommer att göra sitt och förhoppningsvis kommer även de mest envetna att backa några steg för att i sinom tid kunna betrakta sin vän i ett annat ljus.
Kan liknas vid hjärntvätt där viss avprogrammering är nödvändig för att komma till insikt? - Sanningar kan göra ont.

Hur ser du på LWs människokännedom, självkänsla och intuition?
Något mått av människokännedom och utvecklad intuition bör hon väl haft med tanke på att hon varit verksam som pastor och därefter arbetat som behandlingsassistent. Och hon verkar ju väldigt ofta trivts i SDs sällskap.
Citera
2019-10-25, 23:41
Medlem
letsdoits avatar
SD hugger girigt på det färggranna betet (noterar också numret). Hans vältränade och hårt drillade stridsteam väntar på klarsignal för anfall:
https://www.youtube.com/watch?v=iMsmbMxqIhA
Citera
2019-10-26, 00:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tack för dessa nya! För en som inte orkar gå igenom allt material är detta guld värt. Och precis som du skriver..han vet... så jävla läskig man.
Man kan säga att det finns loggar i alla tonarter, och med tillhörande bilder som bl.a. avspeglar SD:s många ansikten med en mimik som för det mesta lyckas illustrera vad han önskar uttrycka. - I vissa fall fixar han inte att ge uttryck för det han vill; då skorrar det falskt och vittnar om ett sinnestillstånd han sällan eller aldrig befunnit sig i; är ovan att framställa.

Den ”Jason” det talas om i loggen nedan = https://sv.wikipedia.org/wiki/Jason_Voorhees
...men SD identifierar sig hellre med den här karaktären:
https://www.youtube.com/watch?v=YtHjhQ2UucE
https://coord.info/GLFJR6C8
Senast redigerad av letsdoit 2019-10-26 kl. 00:07.
Citera
2019-10-26, 00:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[/b]
Jag tror det är mycket spel för galleriet från HD:s sida. Hon vill ge sken av att allt är bra och lugnt och normalt. Vem vet vilket kaos som döljer sig bakom fasaden, skräcken inför att åka in bakom lås och bom igen..

Det tror jag också. Det tror jag också gäller när det kommer till vad hon anser om SD:s skuld. Hennes alternativ är svåra. Ska hon inför sina barn och sina svärföräldrar säga "jag tror Stefan mördade Lena." när ens inte fallet ännu gått till åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in