Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Angående det fetade. Alltså, ditt inlägg får de närstående att bli utmålade som idioter. Du anklagar dem för att ha styrt information till utredningen, att de saknar vett och att det är synd om de som ska förhöra de närstående.
Kan du möjligen försöka få in i ditt huvud att den sammantagna utredningen pekar mot SD oavsett närståendes vett och det är därför han t o m går med på att vara fortsatt häktad en månad till utan överklagan.
Snoris, vari föds din ständiga lust att spela knäpp eller är du såhär knasig på riktigt?
Om du går tillbaka ser du jag redigerat mitt inlägg då det under stress var klumpigt formulerat.
Att du kallar närstående idioter får stå för dig.
Vad jag påstår med bestämdhet att dom varit en urusel källa till information om vad som förevarit mordet då dom oförtrutet förnekat LW,s roll. Tråden tydliggör detta på varenda sida och om du inte ägnat dig åt samma sak och hade varit lite mer uppmärksam hade du aldrig missat det.
På morgonen med den första patrullens ankomst var det enligt MV uppgifter från UW och & som fick dom klandervärda poliserna att lägga bort allt vad skolboken lärt dom och direkt fokusera på SD. Vilket i förlängningen fick den katastrofala följden att LW,s sargade kropp inte hittades då rubriceringen bums blev människorov vilket betyder kidnappning.
Kanske
Ulanna kan svara mig på vem som letar i buskarna 150 m bort från hennes hem efter en kidnappad person?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Så människorov var summan av förhör tidigt på morgonen, med UW och i LWs bostad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Ja, det gjordes på plats i LW lägenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Ja, det var flera indikationer på att hon blivit bortförd, vet tyvärr inte vad som framkommit i första förhöret med UW.
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Diskuterades LW's misshandelsanmälan från 2016/2017 i samband med detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Inte vad jag vet men den kom upp i utredningen samma dag genom inre spanning.
Faktum kvarstår att BO inte hittades pga den försummade kunskapen om hur polisiärt utredningsarbete går till. Man låser sig INTE vid ett scenario så tidigt i en utredning. Detta gäller OAVSETT SD visar sig vara GM eller inte.
Har grunnat på hur detta kom sig bortsett från okunniga utredare och kommit fram till att vad som kan ha orsakat misstaget
kan ha att göra med en överdriven respekt för UW,s säkerhetsklassade arbete.
Detta exempel visar på hur katastrofalt det kan gå att låta sig styras av dom närstående som säger sig ha information då dom är emotionellt blockerade av närheten till BO.
En annan uppseendeväckande konsekvens av detta, var att den ostraffade SD misstänktes för brott redan vid upptäckt av försvinnandet. Dvs, SD misstänktes innan man rimligen kan misstänka brott begåtts vilket ledde till den snabba omrubriceringen från "försvunnen person" till " kidnappning". Visst talar logiken för att UW var i farten här också?
Kan lägga en del av min lilla prestige på att utan denna katastrofala inledning hade mordet sannolikt klarats upp för länge sen.