2019-10-26, 18:52
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Ni får börja med att förklara vad ni menar med störning. En personlighetsstörning? En psykisk störning? En utvecklingsstörning?
Precis som du säger, så finns det flera olika typer av störningar.

Så det är ju helt absurt att påstå att "en störning är aldrig medfödd". När en källa efterfrågas, så hänvisar hon till sin utbildning.
Citera
2019-10-26, 18:54
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Så du kan alltså inte backa upp dina påhitt? Du sitter ju bara i tråden och hittar på saker, i hopp att ingen ska syna dina lögner.

Du säger: "En störning är aldrig medfödd"

Du tror alltså att en utvecklingsstörning uppstår efter födseln?

En utvecklingsstörning är vad den heter d.v.s. att något har stört utvecklingen under graviditet eller i samband med förlossning.
Har inget med psykisk störning att göra.
Citera
2019-10-26, 18:56
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
En utvecklingsstörning är vad den heter d.v.s. att något har stört utvecklingen under graviditet eller i samband med förlossning.
Du säger att en störning aldrig kan vara medfödd.

Till och med en grundskoleelev vet att det du säger inte stämmer. Det är allmänbildning.

Och din källa är din "utbildning", som jag starkt betvivlar att du har - eftersom du inte ens kan en så fundamental sak.

Du sitter i tråden och ljuger.
Citera
2019-10-26, 19:00
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tror tyvärr inte han kommer normaliseras/bli frisk då han troligen lider av en allvarlig personlighetsstörning...
Låter troligt.
Undrar vad Hanspippi tänkte på när han skrev att han troligen kommer att normaliseras efter puberteten.
Citera
2019-10-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Nej, det finns det inte o det var inte det jag skrev heller. Många här tror sig dock vara den "perfekta" föräldern med tanke på sina i mitt tycke besserwisser-inlägg om sitt eget föräldrarskap.
För att förtydliga lite extra så reagerar jag på fördömandet av föräldrar, skola, övrig omgivning av flera i tråden,som enligt er själva minsann, skulle förstått vad som rörde sig i JLs hjärna etc. etc...
VAD skulle omgivningen ha reagerat på o handlat efter i det här besynnerliga o synnerligen tragiska fall?
Mina tankar går främst till alla PPs anhöriga men också JLs.

BesserwisserMamma här som har medhåll från alla i teamet som jobbat med Johan under denna tid.

Hur är det möjligt att han inte fått hjälp långt tidigare! Ingen förstår och inte jag heller!

Man ser väl när barnen mår dåligt?

Som pappan sa att Johan gillar skräck och annat skrämmande. Polisen frågar hur menar du och pappan berättar om resan till Mexiko och Johan ville åka och se...VAD?

När föräldrar inte reagerar på sånt, så vet jag inte vad man ska reagera på.

Skolan bryr jag mig inte om denna gång, föräldrarna var lärare och hade vårdnaden om Johan 24/7.
Citera
2019-10-26, 19:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du säger att en störning aldrig kan vara medfödd.

Till och med en grundskoleelev vet att det du säger inte stämmer. Det är allmänbildning.

Och din källa är din "utbildning", som jag starkt betvivlar att du har - eftersom du inte ens kan en så fundamental sak.

Du sitter i tråden och ljuger.

Personen kanske menar att det nyfödda barnet inte är "stört" utan blir det senare pga yttre faktorer.
Men det kan säkert ligga latent rent biologiskt. Man kan ju även ha en liten hjärnskada som t.ex Mattias Flink.
Citera
2019-10-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Nej, det finns det inte o det var inte det jag skrev heller. Många här tror sig dock vara den "perfekta" föräldern med tanke på sina i mitt tycke besserwisser-inlägg om sitt eget föräldrarskap.
För att förtydliga lite extra så reagerar jag på fördömandet av föräldrar, skola, övrig omgivning av flera i tråden,som enligt er själva minsann, skulle förstått vad som rörde sig i JLs hjärna etc. etc...
VAD skulle omgivningen ha reagerat på o handlat efter i det här besynnerliga o synnerligen tragiska fall?
Mina tankar går främst till alla PPs anhöriga men också JLs.

Såg att du fick på skallen av någon. Jag anser att du är helt rätt på problematiken. Nu attackerar de ytliga och politiskt korrekta människorna. Kommer bara med omdömen och ingenting som för diskussionen framåt.
Citera
2019-10-26, 19:30
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jag håller med.
Märkligt att denna kille lyckats flyga under radarn så länge.
Lite tankar: När man läser hans sms, så är de inte typiska för en kille i den åldern. De förefaller vara mycket genomtänkta, korrekt stavning och väldigt välformulerade och "lillgamla".
Inget fel med det, men jag har en 16-årig son, och jag hade direkt reagerat på om någon av hans vänner uttryckt sig så. Helt enkelt eftersom det är väldigt annorlunda för en tonåring. Därmed inte sagt att jag ens skulle tänka tanken att personen var en mördare. Nej, bara att han var "annorlunda" mot andra jämnåriga.
Och sedan detta med att föräldrarna hävdar att han är social och populär, när andra säger motsatsen.
Träffa kompisar bara ca 1 gång i månaden är också anmärkningsvärt.
Och att en 16-åring måste be om lov om han vill vara ute längre än kl 22.30 på sommarlovet.
Inte ha mobil förrän han fyllt 15.
Detta måste ju inte vara alarmerande, men det är anmärkningsvärt.
Jag skulle gissa på att hela familjen har någon form av autism/asperger.
Jag påstår inte att de har det, men det är en tanke jag får.
Vet inte om någon lagt märke till det, men det verkar som att MG har tics, i förhören så har han ett särskilt ljud för sig i tid och otid.

Ljud skriver du...? Finns ljudfiler?
Citera
2019-10-26, 19:32
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Personen kanske menar att det nyfödda barnet inte är "stört" utan blir det senare pga yttre faktorer.
Men det kan säkert ligga latent rent biologiskt. Man kan ju även ha en liten hjärnskada som t.ex Mattias Flink.
Du kan se hennes absoluta påstående här:
Citat:
En störning är aldrig medfödd, den är något du riskerar få efter du lämnat livmodern beroende på i vilken miljö du föds till.
Jag har sett den här användaren i andra trådar, där hon hittar på sina egna fakta inom psykologi och medicin. Det är inte första gången någon ber henne om en källa och hon hänvisar till sin "utbildning", precis som i den här tråden.

Det hon påstår den här gången är att en störning aldrig är medfödd. Hon pratar alltså inte om specifikt den här personen eller en specifik störning, utan hon pratar i generella termer: ingen störning är medfödd.

Med andra ord är det hon säger påhitt. Precis som i andra trådar.
Citera
2019-10-26, 19:43
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Du kan se hennes absoluta påstående här:

Jag har sett den här användaren i andra trådar, där hon hittar på sina egna fakta inom psykologi och medicin. Det är inte första gången någon ber henne om en källa och hon hänvisar till sin "utbildning", precis som i den här tråden.

Det hon påstår den här gången är att en störning aldrig är medfödd. Hon pratar alltså inte om specifikt den här personen eller en specifik störning, utan hon pratar i generella termer: ingen störning är medfödd.
Med andra ord är det hon säger påhitt. Precis som i andra trådar.

Tråden behsndlar en händelse där en person med psykisk störning är inblandad. Jag har nyss förklarat detta för dig i en annan kommentar av dig.
Vill du föra tråden framåt så gör gärna det. Det resonemang du för är det nog ingen mer än du som orkar med.
Citera
2019-10-26, 19:55
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Tråden behsndlar en händelse där en person med psykisk störning är inblandad. Jag har nyss förklarat detta för dig i en annan kommentar av dig.
Vill du föra tråden framåt så gör gärna det. Det resonemang du för är det nog ingen mer än du som orkar med.
Sluta ljuga i tråden med dina påhittade fakta, så slipper du bli uthängd.

Jag förstår att det känns jobbigt, men du har bara dig själv att beskylla.
Senast redigerad av Dwight.Schrute 2019-10-26 kl. 20:02.
Citera
2019-10-26, 20:05
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/dddd-1

Det finns inget entydigt svar på varför vissa människor får schizofreni. Ärftliga faktorer kan förklara omkring 50 procent. Men även miljöfaktorer kan avgöra om en person med ärftligt anlag utvecklar sjukdomen. Trauman från barndomen till exempel kan göra att den utlöser.

http://www.habilitering.se/utvecklingsstorning/fakta/orsaker-till-utvecklingsstorning

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=2383
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in