2019-10-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Håller med. Med reservation för att vi verkligen inte vet allt, så tänker jag att en pojke som i åttaårsåldern tittar på sadistiska klipp visar tydligt att han inte mår bra. Att ta sig an det problemet enkom genom att ta ifrån honom en mobil kan visa på en bristande emotionell kompetens hos föräldrarna. Pojken behöver uppmärksamhet och frågor, någon som hjälper honom att förstå varför han har behov av att titta på sådant, möjligen för att lätta på en inre spänning. Inte konkreta lösningar. Sedan är det sällan så enkelt som att det finns en förklaring till sådana här saker. J kan ha ärvt drag av sina föräldrar av bristande förmåga till empati och känslomässig tillgänglighet. När jag såg pappans FB kan jag inte låta bli att tänka att det fanns inslag av narcissism i dessa tvättbrädebilder och ständig jakt efter yttre erkännande i loppen han gjorde. Han sökte sina kickar liksom J sökte sina. Sedan finns det ju fler i vår samtid som ägnar sig åt denna typ av jakt efter erkännande och fysiskt hårda prövningar och inte alla får söner som dödar för sadistiskt nöjes skull.

Men jag vill hävda att J tidigt varit känslomässigt avtrubbad, och att fascinationen vid död och dödande varit ett sätt för honom att få känna någonting i en annars tom och torftig känslomässig miljö. Han hade behövt hjälp tidigare. Långt mycket tidigare.

Låter inte helt otroligt det du skrivit.
Så sorgligt skrämmande och fasansfullt alltihopa.
Pendlar mellan äckel, fasa och fascination.
Men egentligen är det förstås ofattbart sorgligt att det kunnat gå såhär långt.
Tecknena har funnits tror jag också.
Citera
2019-10-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Låter inte helt otroligt det du skrivit.
Så sorgligt skrämmande och fasansfullt alltihopa.
Pendlar mellan äckel, fasa och fascination.
Men egentligen är det förstås ofattbart sorgligt att det kunnat gå såhär långt.
Tecknena har funnits tror jag också.

Försökt flera gånger att ladda ner fup, går inte. Någon som vet om den är borttagen?
Citera
2019-10-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Usch viken jobbig läsning, fick mig att må dåligt

Jag tror denna familj aldrig pratat med varandra , aldrig om känslor man kan få av olika slag. Tex glädje, rädsla, ilska, aggressivitet, hjälplöshet , utanförskap m.m. Han var ingen social person som pappan vill ha det till.

Mamman säger att han läser vuxenböcker för att kunna diskutera med sina äldre bröder?

Brodern som ska bli läkare kan inte ens svara på hur Jack var som person?

Klart som attan att de aldrig pratat med varandra pga. så känner de inte varandra.

Tycker det är tragiskt att Jack inte fick hjälp långt tidigare, så hade det blivit en annan utgång.
Du är inne på helt rätt spår! Familjeförhållanden!
Citera
2019-10-25, 21:39
Medlem
Sluta vara så hårda mot pojken. Han lider uppenbarligen av en allvarlig psykisk störning som han inte kan rå för.
Citera
2019-10-25, 21:45
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Försökt flera gånger att ladda ner fup, går inte. Någon som vet om den är borttagen?

Nej inte borttagen, laddade själv ned för ett tag sen. Hade dock problem med att ladda ned till telefon/läsplatta. Tog helt enlelt för lång tid eller kraschade. Men på datorn var det inga problem.
Citera
2019-10-25, 21:51
Medlem
tinkyminkys avatar
Har pappan tagit bort sin facebook? Har sett att några har skrivit om innehållet på hans logg men jag kan inte hitta hans konto trots letat som attan.
Citera
2019-10-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamaSutra-Utter
Nej inte borttagen, laddade själv ned för ett tag sen. Hade dock problem med att ladda ned till telefon/läsplatta. Tog helt enlelt för lång tid eller kraschade. Men på datorn var det inga problem.
Tar lång tid och när den till slut laddat färdigt så försvinner den
Citera
2019-10-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Har pappan tagit bort sin facebook? Har sett att några har skrivit om innehållet på hans logg men jag kan inte hitta hans konto trots letat som attan.
Den är kvar, han har en profilbild där han cyklar.
Citera
2019-10-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En huvudförhandling i brottmål är lite som en begravning - därefter kan man gå vidare. Med det INTE sagt att Peters föräldrar kan gå vidare efter Peter hur som helst. Det lär inte bli lätt. Tänker mer efter en gammal älskad mamma/pappa/mormor/morfar. Peters föräldrar kommer aldrig någonsin över detta. Men kanske kan de så småningom lära sig leva med sorgen. Fan vet hur det ska gå till. Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att få något av mina barn dödad. En olycka... det kanske man kan lära sig leva med. Men att någon släcker mitt barns liv pga att han "kände för det"? Det är sånt som håller mig vaken på nätterna numera.

Ja det är nog sant att det är som en slags begravning.

Peters föräldrar kommer det nog ta lång tid för , eftersom detta mord var en s.k. vän som utförde det.

Först bjuder Peter på pizza , för att Jacks pengar var slut efter inköpen av alla verktyg. Så fruktansvärt hemskt detta är.
Jag hoppas Dimtri och Olga + Halvbrodern får det stöd de behöver. Vi är nog många många som tänker på dem. <3 <3
Citera
2019-10-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haveitall
Sluta vara så hårda mot pojken. Han lider uppenbarligen av en allvarlig psykisk störning som han inte kan rå för.

Vem har pratat illa om Jack?
Citera
2019-10-25, 22:03
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Den är kvar, han har en profilbild där han cyklar.

Står det ”College of Europe” på hans sida?
Citera
2019-10-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Vem har pratat illa om Jack?

Bläddra bara tillbaka i tråden så ser du nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto