Citat:
Ursprungligen postat av
Niklasgl87
Nej, enligt vittnet Inge M och hon själv såg hon mördaren stå och stirra på henne direkt efter skotten. Då kan hon inte varit maximalt stressad och hysterisk som du påstår. Du med flera nättroll kan inte veta bättre än dem 33 år senare. Hage var inte där just då sekunderna efter skotten. Då var det bara tre personer på mordplatsen- mördaren och makarna Palme. Senare när hon förstod att Palme var allvarligt skadad var hon mycket upprörd etc. men det kan man inte vara bara sekunderna direkt efteråt.
Det var ett kort samtal med Rimborn inget riktigt, regelrätt förhör och hon påstod inte alls att det var två mördare, det var ett missförstånd i så fall av Rimborn. Rent fysiskt var det bara tre personer på mordplatsen direkt efter skotten, så två mördare är helt omöjligt.
Det är riktigt att det inte var något regelrätt förhör. Låt oss då se vad hon säger i ett av de protokollförda förhören.
Citat:
Då hon tittade upp från maken, som
fallit ihop på trottoaren, såg hon en man med
stirrande blick titta på dem. Mannen befann sig på
ca 10—15 meters avstånd och stod i hörnet av
Tunnelgatan
10-15 meter stämmer inte alls med uppgifterna som du gör gällande. Hon ändrar sig flera gånger under tiden fram till rättegången vilket gör hennes utsagor mycket otillförlitliga. Och så här säger hon om sin stress omedelbart efter skottet.
Citat:
Arne Liljeros:
Ni blev uppenbarligen upprörd och chockad.
Lisbeth Palme:
Ja. Jag blev mycket starkt berörd på det sättet
att jag försökte, bestämde mig medvetet för att
försöka nå hjälp, om det nu var möjligt.
Annorlunda uttryckt försökte hon i panik hitta hjälp - fullt begripligt.