2019-10-25, 12:50
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att det finns genuine personer inom M-ledet som skulle klara av att leda partiet. Men, då måste Stureplansmoderaternas dominans upphöra.
Ute i kommunerna så tror jag att det finns presumtiva partiledare med båda fötterna på jorden.

Det gäller att hitta en politiker som inte är rädd för MSM.
Synd då att M är det överlägset syltryggigaste partiet i Sverige då. Totala fegisar till 100 %. Hade någon haft stake hade den redan ploppat fram efter DÖ och JÖK eländet.
2019-10-25, 13:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Synd då att M är det överlägset syltryggigaste partiet i Sverige då. Totala fegisar till 100 %. Hade någon haft stake hade den redan ploppat fram efter DÖ och JÖK eländet.
I det stora hela så är jag enig med dig.
Men jag tror att det finns lokala M-organisationer framför allt i Södra Sverige som någon dag kommer att konfrontera Stureplansmoderaterna.

Med Kristerssons vid rodret så har M förvandlats till ett irrelevant parti, ett parti utan visioner. Och framför allt, med Kristersson vid rodret så är inte M ett regeringsalternativ.
2019-10-25, 13:30
Medlem
Citat:
Jag tror att det finns genuine personer inom M-ledet som skulle klara av att leda partiet. Men, då måste Stureplansmoderaternas dominans upphöra.
Ute i kommunerna så tror jag att det finns presumtiva partiledare med båda fötterna på jorden.

Det gäller att hitta en politiker som inte är rädd för MSM.

Du skriver MSM men syftar på Bonniers och Schibsted förmodar jag som är övertygad om att ansvaret alltid ska parkeras på den högsta kontrollerande nivån.
2019-10-25, 13:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du skriver MSM men syftar på Bonniers och Schibsted förmodar jag som är övertygad om att ansvaret alltid ska parkeras på den högsta kontrollerande nivån.
Jag har få kunskaper om dessa ägare. Jag syftade i huvudsak på den grön/röda sörja som i majoritet arbetar inom MSM.
2019-10-25, 13:45
Medlem
Citat:
Jag har få kunskaper om dessa ägare. Jag syftade i huvudsak på den grön/röda sörja som i majoritet arbetar inom MSM.

Eftersom jag suttit och anställt människor så vet jag att man selekterar och befordrar anställda beroende på om de har rätt inställning.

Journalistik är inget undantag. När Bonniers har DN så har de inte en hockeyrink för allmänhetens åkning där journalister får åka runt och göra snygga piruetter. Nej alla från coach och nedåt anställs för att fullgöra sina uppgifter.
2019-10-25, 13:59
Medlem
Citat:
Eftersom jag suttit och anställt människor så vet jag att man selekterar och befordrar anställda beroende på om de har rätt inställning.

Journalistik är inget undantag. När Bonniers har DN så har de inte en hockeyrink för allmänhetens åkning där journalister får åka runt och göra snygga piruetter. Nej alla från coach och nedåt anställs för att fullgöra sina uppgifter.
Som sagt tidigare.

Olika media har olika uppgifter i samma hus. Wolodarski är Janusvarianten av en yrvaken Anna Dahlberg som verkar för att S och M ska samregera när judens skräckpropaganda mot SD inte fungerar.

För att kunna komma vidare måste det komma fram varför ledargalten Mattsson blev fockad.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-25 kl. 14:07.
2019-10-25, 14:07
Medlem
Citat:
Varför skulle Public Service exkluderas från MSM som moderaterna är strykrädda för? Det har inte ens gått en vecka sen M blev pissade på i Agenda när de tog in en "expert" som är sossekärring och asylkramare och hör nazi-stöveltramp när Kristersson pratar. Av en händelse hade hon kommit fram till att jobbskatteavdrag inte skapar jobb (i motsats till t ex Assar Lindbeck som menar att det har varit skitbra). Sånt är 100 ggr mer hämmande för M i opinionen än att de blir brunmålade av nån DN-ledarsida som några tusen orkar läsa. Om M och KD brydde sig om DN skulle 9 av 10 utspel de gjort senaste året aldrig ha blivit av.
Citat:
För att kunna komma vidare måste det komma fram varför ledargalten Mattsson blev fockad.
2016 fick han tre år på sig att göra Expressens TV-satsning till en vinstaffär men det blev tvärtom, den avdelningen blöder pengar. När Anders Eriksson på Bonnier News föreslog kostnadseffektiviseringar genom utökat TV-samarbete med övriga under samma tak ville Mattsson inte höra på det örat. Det är vad Dagens Media lyckades få ut av skvallret i alla fall. Hade suttit fint med en Weinstein/Virtanen annars för han ser ut som en vandrande metoo-olycka men man kan inte få allt...
Senast redigerad av CrispyKreem 2019-10-25 kl. 14:18.
2019-10-25, 14:20
Medlem
Tuffe Uffe tycker att frågan om han och M vill bilda regering med SDs stöd är för tidigt väckt.

Vilket jävla snömos. Hade jag varit moderat hade jag bytt till SD direkt.

https://www.expressen.se/nyheter/kristerssons-svar-om-att-ta-makten-med-sd/

När Jörgen Huitfeldt då betonar att SD troligen skulle kräva något om han ska kunna bilda en regering med deras mandat i ryggen frågar han – återigen – om han skulle vara beredd att gå in i en sådan diskussion med dem.

– Jag tycker att den är för tidigt väckt.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-25 kl. 14:24.
2019-10-25, 14:25
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Tuffe Uffe tycker att frågan om han och M vill bilda regering med SDs stöd är för tidigt väckt.

Vilket jävla snömos. Hade jag varit moderat hade jag bytt till SD direkt.

https://www.expressen.se/nyheter/kristerssons-svar-om-att-ta-makten-med-sd/

När Jörgen Huitfeldt då betonar att SD troligen skulle kräva något om han ska kunna bilda en regering med deras mandat i ryggen frågar han – återigen – om han skulle vara beredd att gå in i en sådan diskussion med dem.

– Jag tycker att den är för tidigt väckt.

Här är intervjun för den som vill lyssna på karln:

https://kvartal.se/artiklar/fredagsintervjun-ulf-kristersson/
2019-10-25, 15:23
Medlem
Jag har lyssnat på intervjun nu. Två saker blev tydliga. När Annie Lööf och Centerpartiet kom på tal så var han väldigt noga med att inte eskalera någon konflikt utan det lät snarare som att Centerpartiet var en borgerlig allierad som valt en annan väg att bedriva borgerlig politik på än vad han skulle valt, men att han inte ville fördöma eller kritisera det beslutet.

Det andra är att han verkligen inte vill samarbeta med SD. Inte under några omständigheter, lät det som mellan raderna.

Det verkar som att han fortfarande hoppas på en alliansregering med mer eller mindre passivt stöd av SD, och där de senare ska nöja sig med att Moderaterna i regeringsställning kommer att bedriva en invandringspolitik som ligger nära SDs egen.

Moderaterna MÅSTE byta partiledare annars blir det till slut fyra år med sosseregering till.
2019-10-25, 15:51
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har lyssnat på intervjun nu. Två saker blev tydliga. När Annie Lööf och Centerpartiet kom på tal så var han väldigt noga med att inte eskalera någon konflikt utan det lät snarare som att Centerpartiet var en borgerlig allierad som valt en annan väg att bedriva borgerlig politik på än vad han skulle valt, men att han inte ville fördöma eller kritisera det beslutet.

Det andra är att han verkligen inte vill samarbeta med SD. Inte under några omständigheter, lät det som mellan raderna.

Det verkar som att han fortfarande hoppas på en alliansregering med mer eller mindre passivt stöd av SD, och där de senare ska nöja sig med att Moderaterna i regeringsställning kommer att bedriva en invandringspolitik som ligger nära SDs egen.

Moderaterna MÅSTE byta partiledare annars blir det till slut fyra år med sosseregering till.

Jag har inte lyssnat på intervjun men med tanke på att M/KD väljare till stor del vill ha ett aktivt samarbete med SD och inte med svikarna C och L så tror jag att Ulf är helt ute och cyklar med vad hans väljare vill.

Dvs vad deras väljare vill och vad politikerna vill skiljer sig dramatiskt. Inte bra för ett parti som vill fortsätta växa och behålla väljare.

Den här tveksamheten i kombination med MUF invandringspolitik och Reinfeldt på stämman kommer göra att de fortsätter att läcka väljare till SD.

Jag tror att Ulf vill bli statsminister och han vet nog att det enda sättet han kan bli det på är med gamla alliansen. Åkesson hotar således hans drömmar. Typ så.
2019-10-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför skulle Public Service exkluderas från MSM som moderaterna är strykrädda för? Det har inte ens gått en vecka sen M blev pissade på i Agenda när de tog in en "expert" som är sossekärring och asylkramare och hör nazi-stöveltramp när Kristersson pratar. Av en händelse hade hon kommit fram till att jobbskatteavdrag inte skapar jobb (i motsats till t ex Assar Lindbeck som menar att det har varit skitbra). Sånt är 100 ggr mer hämmande för M i opinionen än att de blir brunmålade av nån DN-ledarsida som några tusen orkar läsa. Om M och KD brydde sig om DN skulle 9 av 10 utspel de gjort senaste året aldrig ha blivit av.

Jag tar sällan upp statstelevisionen eller statsradion eftersom det är så uppenbart att de har en partisk agenda. Och jag känner folk som jobbar där och de vet det själva.

Men när privata aktörer som antas vara fria obundna alternativ gång efter annan visar sig ha en agenda så vill jag lyfta fram att det är medias ägare som är ansvariga. Hade Bonniers velat att deras nästan monopolliknande ägande skulle fungera som oberoende nyhetsförmedlare så hade de kunnat implementera en fullständig förändring inom 14 dagar. Men det vill Bonniers inte. De vill ha det så här.

Jag tror inte att du själv ser DN som att Bonniers öppnat en rink för allmänhetens åkning där de anställer kunniga skribenter för att överföra korrekt och konsekvensneutral information. Bonniers tillhandahåller en publikation som ska fungera som en vänsterliberal Pravda. De som åker i rinken gör inga piruetter i egen regi. De åker lika samspelt och koordinerat som förstafemman i CCCPs hockeylandslag för att tackla varje nationalistisk yttring utanför sargen. Det är agendan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in