2019-10-25, 08:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ja Sentio/Yougov brukar överskatta SD så en korrigering nedåt är nog inte helt fel.
Sentio borde väl ha lärt sig något efter deras misslyckade mätning inför valet 2018?
2019-10-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
M skulle behöva en partiledare som är en genuin person, men de har bara plastfigurer på lager. Långa rader av lådor med likadana Buzz Lightyear. Elmsäter-Svärd var ganska rejäl och chosefri och hade kunnat bli en svensk Erna Solberg, men hon stöttade fortfarande Reinfeldts invandringslinje (Reinfeldt då OCH Reinfeldt i nutid) så sent som i våras så det hade inte funkat.
Detsamma kan vi väl säga om S. De delar ledarskapsbristen.

Som sossarna 2007. Fifflaren, neger och muslimälskaren Sahlin var den enda man hade i byrålådan på Sveavägen 68 på den tiden. Alltså en fullständig katastrof. Idag städar hon hotellrum enligt media. Vilket hon borde gjort redan på den tiden hon hette Andersson.

Precis som 2012. I samma byrålåda fanns då jokern Löfven. Mannen som inte ens kan prata rent på sitt eget modersmål. Eventuellt beroende på att hans biologiska moder inte ville veta av honom. Men ändå utsågs han till ledare för metall trots att han inte var stålmannen i något avseende.

Och idag. Vad har man nu i byrålådan. Ynkeman. Gåsleverfettot Thorwaldsson. Det illegala bottenskrapet Shekarabi som borde utvisats från början och mer?

Tittar vi på ledarskapsgarnityret idag framstår Jimmie som en gigant i jämförelse. Redan Rheinfeldt på sin tid erkände att han inte kunde vinna en debatt mot honom. Trots att han hade en brännande fusklapp i fickan om hur många som då röstade på SD.

Man kan tycka vad man vill om Göran, Nivea och godsägaren, Persson och landsförrädaren Rheinfeldt men i någon mening var de ledare. Där det idag är uppenbart att Stefan och Ulf är dess motsats av ledarskap. Återigen fördel Jimmie och SD!
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-25 kl. 09:25.
2019-10-25, 09:17
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
M skulle behöva en partiledare som är en genuin person, men de har bara plastfigurer på lager. Långa rader av lådor med likadana Buzz Lightyear. Elmsäter-Svärd var ganska rejäl och chosefri och hade kunnat bli en svensk Erna Solberg, men hon stöttade fortfarande Reinfeldts invandringslinje (Reinfeldt då OCH Reinfeldt i nutid) så sent som i våras så det hade inte funkat.
Jag när en fantasi att landsbygdsmoderaterna skall kuppa dit Sonesson. Då skulle M kunna få 40%.
2019-10-25, 09:38
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Bensin skatten drabbar ju inte mig alls så på sätt och vis är ju detta en nyttig påminnelse om att Miljöpartiet existerar som en nödvändig del av den röd-gröna regeringsunderlaget. Svårt att se att de inte förlorar på detta. Återstår bara att kassera in opinionsvinsten för SD.

Jo, den drabbar dig hela tiden. Ju högre bränsleskatt, desto dyrare att:
- hämta dina sopor
- åka kollektivt med buss
- klara alla kommunala uppdrag (hemtjänst, lokalförsörjning osv), vilket ger högre skatter
- odla mat och transportera (traktorer, tunga lastbilar)
- osv osv

Alla människor och hela samhället påverkas av de höga bränslekostnaderna.
2019-10-25, 09:56
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.di.se/ledare/i-host-fick-sverige-sitt-jimmie-moment

Vi lever under en tid som kommer göra stort avtryck på svensk historia, tiden då socialdemokraterna tappade sin makt efter 100 år av dominans. Jag kan känna det i mig, folkrörelsen är startad på riktigt. Riktigt mäktigt.

Sverige har förändrats.

Jag känner det i vattnet.

Jag känner det i jorden.

Jag känner det i luften.

Mycket av det som en gång var är förlorat, så att ingen nu levande minns.

Den tid kommer nu, när sverigevänner skapar vår nya framtid.
2019-10-25, 10:32
Medlem
Om SD ska kunna fortsätta upp i opinionen och varaktigt i val val får man inte!

. Försöka värva unga flickor som nyss fått mens. De tillhör C och V. Väl bekomme! First blood för de partierna. Last blood tillhör SD i framtiden.

. Försöka värva kommunister.

. Försöka värva Fjamåts militanta stormtrupper. De är utom all räddning. Hennes kommande JÖK-unge är närmast att beteckna som Rosemarys baby.

. Bli ett Gretarderat parti med klimatångest utan täckning. Det politiska klimatet i dagens Sverige handlar om importen av bottenskrap och dess effekter. Plus landets välfärd. Inte om klimatmodeller utan vetenskaplig täckning. Samtidigt som Kina gör allt för att ta död på all klimatdebatt.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-25 kl. 10:46.
2019-10-25, 11:45
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Verkar besynnerligt att SD backar i nya Sentio. Fortfarande störst men vadå... backar.
I alla andra institut går SD med raketfart uppåt, varför backar man då i Sentio? Eller beror det på att Sentio på något sätt lyckas pejla opinionen före de andra?
2019-10-25, 11:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Verkar besynnerligt att SD backar i nya Sentio. Fortfarande störst men vadå... backar.
I alla andra institut går SD med raketfart uppåt, varför backar man då i Sentio? Eller beror det på att Sentio på något sätt lyckas pejla opinionen före de andra?
Det beror på att Sentios mätmetoder suger röv.
2019-10-25, 12:23
Medlem
SD har ny tydligt och statistiskt säkerställt gått om M.

Hur löst sitter Ulf Kristersson? Hur går tankarna inom M om att inte längre vara största oppositionsparti?
2019-10-25, 12:27
Medlem
Tror ni att det är bra att svenskarna NU - 2019 vänder i opinionen?

Sverige är ju redan 1/3 arabland.. hela samhället kommer ju bli polariserat/destabiliserat med en sådan utveckling...

SD hade varit en bra lösning för 20-30 år sedan, men idag...?
vilken lösning behöver sverige för att lösa kaozet som vansinnes-politiker och massmedia subverterat landet med?
2019-10-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Sverige har förändrats.

Jag känner det i vattnet.

Jag känner det i jorden.

Jag känner det i luften.

Mycket av det som en gång var är förlorat, så att ingen nu levande minns.

Den tid kommer nu, när sverigevänner skapar vår nya framtid.

Man kan hoppas. Men sådana här känslor är subjektiva. Minns inför valet när Powergirl kände på sig att vi andra skulle bli besvikna. Människan fick ju rätt även om det kan ha varit en Pyrrhusseger för landsförrädarna.
2019-10-25, 12:42
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Jag tror att det finns genuine personer inom M-ledet som skulle klara av att leda partiet. Men, då måste Stureplansmoderaternas dominans upphöra.
Ute i kommunerna så tror jag att det finns presumtiva partiledare med båda fötterna på jorden.

Det gäller att hitta en politiker som inte är rädd för MSM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in