2019-10-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Enligt hennes egna uppgifter till media ringde en ANHÖRIG till henne om skjutningen. Kan inte vara föräldrarna eller syrran för de är riksdöda och begravda då. Kan det vara något av barnen? Uppgifter om det finns längre bak i tråden så belasta inte tråden med onödiga frågor utan kolla längre bak.

Föga troligt att barnen skulle ringa sin mamma, om tidigare uppgifter här stämmer. De har väl noll kontakt.
Om HOL har KL som huvudmisstänkt så har nog de halvvuxna barnen det också.
Citera
2019-10-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag råkade på en bekant som är polis. Enligt denne är kåren helt övertygad om att KL ligger bakom. Det anses tydligen fullkomligt osannolikt att någon annan än hon anstiftat detta.

Det satt inte ens långt inne att säga det, det var som om det var allmänt känt, en redan delad kunskap.

Hela Sveriges Poliskår enad om att KL är skyldig. Man man har inte ens så mycket på fötterna att man kan häkta henne ett tag. ???

Hela Sveriges Poliskår letar efter FO. ???
Men lyckas inte hitta honom.

Tillåt mig tvivla, för så svag är inte Polisen.

Vi får hoppas att dom jobbar betydligt bredare än att köra fullt ös i ett hopplöst spår.
Citera
2019-10-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När i tiden var detta?

Tåget Stockholm - Linköping 18/10.
Citera
2019-10-24, 19:17
Medlem
Citat:
Enligt hennes egna uppgifter till media ringde en ANHÖRIG till henne om skjutningen. Kan inte vara föräldrarna eller syrran för de är riksdöda och begravda då. Kan det vara något av barnen? Uppgifter om det finns längre bak i tråden så belasta inte tråden med onödiga frågor utan kolla längre bak.

Anser att jag har rätt att kommentera andras kommentarer här, kallas diskussion. Det var precis detta som du säger här som jag påpekade till den som jag svarade till.
Jag har mina åsikter i detta fall och kommer ut med det så länge moderatorn stoppar mig, inte du.
Citera
2019-10-24, 19:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:

En anhörig? Hon lade snabbt till att hon känner många advokater som bor där i området. Det gör det bara konstigare att hon skyndar dit i pyjamas för att få veta om det är just exmaken som blivit skjuten. Det kunde lika gärna varit en av alla de andra advokaterna.

Det är skumt och ganska korkat av henne att förvissa sig om att barnen inte var på plats.
Citera
2019-10-24, 20:33
Avslutad
Otroligt kryptiskt alltihop.

Toppjuristens samtal innan
skjutningen mot advokaten.

Innan advokat Henrik Olsson Lilja sköts hade den kvinnliga toppjuristen
försäkrat sig om att ingen anhörig fanns i hemmet.

Det har polisutredningen visat, enligt Expressens uppgifter.

Samtal= Pratat med någon? Eller är det ett telefonsamtal?
Innan= Hur lång tid före skjutningen?
Polisutredningen visat= Är det vad polisen kommit fram till efter att man utrett fallet eller är det en uppgift som K.L lämnat i förhör som inte är verifierad?.

Det hela är så kryptiskt så det är snudd på värdelös info. GISSNINGSLEKEN!
Citera
2019-10-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Hela Sveriges Poliskår enad om att KL är skyldig. Man man har inte ens så mycket på fötterna att man kan häkta henne ett tag.

Nästan som när Polismästare Holmér gav salig C Pettersson skulden....
Citera
2019-10-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Nästan som när Polismästare Holmér gav salig C Pettersson skulden....

Verkligen inte, det saknas paralleller.
Den här familjetragedin är väl känd sedan länge, i vida kretsar. Inga andra tycks ha motiv, men här finns ett mycket tydligt. Tidigare misstankar. Anmälningar. Utredningar. Rättstvister. Domar. Knapptelefoner. Skumma polare.
Citera
2019-10-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Verkligen inte, det saknas paralleller.
Den här familjetragedin är väl känd sedan länge, i vida kretsar. Inga andra tycks ha motiv, men här finns ett mycket tydligt. Tidigare misstankar. Anmälningar. Utredningar. Rättstvister. Domar. Knapptelefoner. Skumma polare.

Jaja, vi får se...
Citera
2019-10-24, 23:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Saknar nästan henrik den fule. Han hade i alla fall rätt om allmänfarlig ödeläggelse på Lidingö. Se vem som har tagit över utredningen.
Citera
2019-10-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Saknar nästan henrik den fule. Han hade i alla fall rätt om allmänfarlig ödeläggelse på Lidingö. Se vem som har tagit över utredningen.

Vem?
Citera
2019-10-24, 23:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vem?
Henrikdenfule som användare är avstängd nu. Han utgav sig för att vara FO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in