2019-10-24, 19:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack! Ett välbehövligt och väldigt fint inlägg av dig. Fattar inte varför mördarens skuld ska förminskas, genom att inbillad skuld för LWs eventuella beteende och att hon får skylla sig själv pga det sätt hon valde att leva ska, råda och ska torgföras här. Vet inte en enda postare som själv kände LW och som uttalar sig negativt om henne.

Men i de flesta krim-trådar finns de alltid såna som vill förminska gärningspersonens skuld och att offret i princip har sig själv att skylla. Mordet på Kim Wall är bara ett i raden. NU också mordet på Lena. Hennes barn har fått sitt eviga straff av mördaren.
Precis så är det.
Det är intressant att de som kände LW har mest positivt att säga om henne.
Alla de som kritisera henne och försöker fantisera ihop historier om hur dålig hon var på alla sätt kände henne inte utan verkar ha ett allmänt hat mot kvinnor, och framför allt självständiga kvinnor som inte "lyder".
Citera
2019-10-24, 19:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Motivet till avdagatagandet"...

Det låter som en dom som har fallit över någon som har gjort något brottsligt.

Väldigt kyligt neutralt, ungefär som att det är L*ena som har gjort något brottsligt och har blivit avrättad som straff.
Nja, att åklagaren spekulerar kring ev. motiv skall väl inte uppfattas som att hon tycker att LW hade sig själv att skylla.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-24 kl. 19:45.
Citera
2019-10-24, 19:47
Medlem
Jag försvinner inte från tråden.

Nu är jag mycket säker på att HD verkligen var huvudpersonen bakom mordet på LW, detta kan med all säkerhet låta mycket egendomligt i skrift för många att läsa, men i detta fallet känner jag mig väldigt säker på att HD var den personen som låg bakom LW's död, att SD fanns med vid det då aktuella tillfället tvivlar jag inte längre på, vilket jag tidigare gjort.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-24, 19:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Nu är jag mycket säker på att HD verkligen var huvudpersonen bakom mordet på LW, detta kan med all säkerhet låta mycket egendomligt i skrift för många att läsa, men i detta fallet känner jag mig väldigt säker på att HD var den personen som låg bakom LW's död, att SD fanns med vid det då aktuella tillfället tvivlar jag inte längre på, vilket jag tidigare gjort.

Mvh/ @JokerMannen

Är det för att även SD vill få svar från NFC om eventuell förekomst av DNA (?) på BP (?) som du tänker så? Att det skulle komma från HD? Att det kanske är det som var hans teori redan från start (och då kan man ju till dels förstå varför han inte ville berätta vad den teorin gick ut på).
Citera
2019-10-24, 19:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, att åklagaren spekulerar kring ev. motiv skall väl inte uppfattas som att hon tycker att LW hade sig själv att skylla.

Nu var det ju inte åklagaren som spekulerade direkt...

Åklagaren driver inte förundersökningen utifrån synen att offret fick skylla sig själv.
Hon är ju den som ska föra LWs process för att få fast hennes mördare.

En åklagare skulle aldrig använda de ord som Snoris använde.
Inte heller tror jag en sekund på att åklagaren kommer att driva den tes som Snoris hävdar.
Citera
2019-10-24, 20:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Åklagaren driver inte förundersökningen utifrån synen att offret fick skylla sig själv.
Hon är ju den som ska föra LWs process för att få fast hennes mördare.
/.../
Nej, det låter osannolikt att åklagaren Åsa Hiding skulle ha bedrivit förundersökningen utifrån att LW fick skylla sig själv. Jag har tyvärr inte tillgång till Aftonbladets betalartiklar, så jag har ingen aning om hur åklagaren resonerade kring en ev. motivbild. Någon som prenumererar på Aftonbladet kanske kan citera lite ur den aktuella artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Senast redigerad av Draifos 2019-10-24 kl. 20:29.
Citera
2019-10-24, 20:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tack! Ett välbehövligt och väldigt fint inlägg av dig. Fattar inte varför mördarens skuld ska förminskas, genom att inbillad skuld för LWs eventuella beteende och att hon får skylla sig själv pga det sätt hon valde att leva ska, råda och ska torgföras här. Vet inte en enda postare som själv kände LW och som uttalar sig negativt om henne.

Men i de flesta krim-trådar finns de alltid såna som vill förminska gärningspersonens skuld och att offret i princip har sig själv att skylla. Mordet på Kim Wall är bara ett i raden. NU också mordet på Lena. Hennes barn har fått sitt eviga straff av mördaren.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis så är det.
Det är intressant att de som kände LW har mest positivt att säga om henne.
Alla de som kritisera henne och försöker fantisera ihop historier om hur dålig hon var på alla sätt kände henne inte utan verkar ha ett allmänt hat mot kvinnor, och framför allt självständiga kvinnor som inte "lyder".

Närheten gör att man inte är objektiv. Det har ni väl noterat i denna tråd. Det finns ingen av dom som säger sig stått LW nära som delgett tråden något avslöjande . Tvärt om är det ett oavbrutet hysch hysch, attacker på och nedtystade av uppgifter från dom som inte är känslomässigt korrupta och har en klarare syn på fallet.
Detta är anledningen att vi har mycket stränga regler om jäv i våra domstolar.

Hur ni 2 lustigkurrar komma till motsatt åsikt är uppseendeväckande.

Det intressanta har framlagts under hårt motstånd och att SD varit gravt psykiskt störd har varit det enda som diktatorerna tillåtit medlemmar att diskutera.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-24 kl. 21:09.
Citera
2019-10-24, 20:29
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Kan det vara så att SD höll fast LW och HD slog?
Det borde vara det självklara.

Så går mina tankar och det förklarar att de är så tighta efter mordet.
SDs begäran om nya DNA sök säger väl ett och annat också.
Han tänker nog inte ta på sig skulden själv. Vad tror ni?
Senast redigerad av Medimera 2019-10-24 kl. 20:33.
Citera
2019-10-24, 20:40
Medlem
En av Gärningspersonerna stal LW's mobiltelefon för att en stund senare ha kastat den på en helt annan plats och en bra bit ifrån den då aktuella mordplatsen bakom bullerplanket, vilket jag anser måste ha varit ett av villospåren.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan det vara så att SD höll fast LW och HD slog?
Det borde vara det självklara.

Så går mina tankar och det förklarar att de är så tighta efter mordet.
SDs begäran om nya DNA sök säger väl ett och annat också.
Han tänker nog inte ta på sig skulden själv. Vad tror ni?

Vem som slog kan jag aldrig yttra mig om efter som jag inte befann mig på den då aktuella platsen när det inträffade.

SD och HD skapade ett starkt kontroll-beroende [kontroll-behov] mellan varandra efter mordet på LW, det är något som har varit väldigt uppenbart.

Förr eller senare kommer HD att få stå till svars, för jag är ruggigt säker på att hon var huvudpersonen bakom mordet på LW.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-10-24 kl. 21:09.
Citera
2019-10-24, 21:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Så då har du helt lyckats missa Schazz
inlägg?

Här är någon annan som tydligen kände
henne:

Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Stämmer! Ställde sällan frågor/ var nyfiken på andra människor. Fullt fokus på sig själv och sina bedrifter!

Citat:
Snarare ett ointresse av andra människor, otroligt självupptagen och ”duktig”...

Citat:
Kan bara säga att det fanns ju en anledning att hon slutade som pastor, alldeles för slarvig och vimsig.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-24 kl. 22:02.
Citera
2019-10-24, 21:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Vem som slog kan jag aldrig yttra mig om efter som jag inte befann mig på den då aktuella platsen när det inträffade.

SD och HD skapade ett starkt kontroll-beroende [kontroll-behov] mellan varandra efter mordet på LW, det är något som har varit väldigt uppenbart.

Förr eller senare kommer HD att få stå till svars, för jag är ruggigt säker på att hon var huvudpersonen bakom mordet på LW.

Mvh/ @JokerMannen

Känns skönt att inte vara ensam med de teorierna. Häktningen av HD var med all säkerhet INTE ett misstag. Lika lite som att det INTE är ett misstag att hon fortfarande är Skäligen misstänkt för mord.

Mvh
/FS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in