2019-10-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Självklart var hon minst sagt sur på henne.

Nu har jag svårt att få in HD i ett mord i samförstånd med SD.

Och SD sitter ju som bekant på sannolika.

Jag tror (vill tro) att HD på sin höjd har skyddat SD. Skulle hon mot förmodan bidragit på ett mer aktivt sätt, då tror jag att hon är manipulerad.

Samtidigt har jag lite svårt att slå ifrån mig hennes lite stela leende, kyliga blick och fortsatta geocachande.

Nog sitter han skrynkligt till SD, i alla fall som det ser ut.
Å det ser ju lovande ut när det gäller å få reda på vad dom har på honom.

Jag stör mig fortfarande på dom här skriken, upp emot 5min.
Varför tog det så lång tid å få tyst på henne, några åsikter, vem som?
Citera
2019-10-24, 17:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Rätt! Hävdar bestämt att tex, du och Sh.holmes inte har en objektiv syn på vad som förevarit mordet. Mycket hämmade av den bild ni haft som är den fina bild LW velat visat upp. I den ingick inte dom mindre smickrande sidor , ni inte vill beröra, och som gav mördaren motivet till avdagatagandet.

Om man mäter närheten till BO i hur exklusiv rätt man har till sanningen om mordet i en krimtråd på Fb hamnar man fel vilket jag tror är ditt problem.

Då du ifrågasätter mitt deltagande i tråden så ifrågasätter jag ditt som du uppenbarligen anser ädlare.

Det fetade: Precis. Om polisen enbart fick
höra om alla positiva sidor hos ett BO så
skulle inte många mord bli uppklarade.
Citera
2019-10-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hm, eller så blev hon mördad för att hon låg med sin väns man.
HD va nog minst sagt sur på henne.
Absolut
Citera
2019-10-24, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Rätt! Hävdar bestämt att tex, du och Sh.holmes inte har en objektiv syn på vad som förevarit mordet. Mycket hämmade av den bild ni haft som är den fina bild LW velat visat upp. I den ingick inte dom mindre smickrande sidor , ni inte vill beröra, och som gav mördaren motivet till avdagatagandet.

Om man mäter närheten till BO i hur exklusiv rätt man har till sanningen om mordet i en krimtråd på Fb hamnar man fel vilket jag tror är ditt problem.

Då du ifrågasätter mitt deltagande i tråden så ifrågasätter jag ditt som du uppenbarligen anser ädlare.

"Motivet till avdagatagandet"...

Det låter som en dom som har fallit över någon som har gjort något brottsligt.

Väldigt kyligt neutralt, ungefär som att det är L*ena som har gjort något brottsligt och har blivit avrättad som straff.
Citera
2019-10-24, 17:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nog sitter han skrynkligt till SD, i alla fall som det ser ut.
Å det ser ju lovande ut när det gäller å få reda på vad dom har på honom.

Jag stör mig fortfarande på dom här skriken, upp emot 5min.
Varför tog det så lång tid å få tyst på henne, några åsikter, vem som?

Jag tror det beror på att våldet eskalerade under en längre tid. Det började med tjafs, bråk som eskalerade till knuffar, handdragningar där LW även hon bidrog till detta. Sen blev våldet grövre och där på vägen började bli såpass rädd att hon fasade över sitt eget liv. Det utdragna förloppet med skrik under flera minuter tycker jag tyder på att LW gjort en hel del motstånd.
Citera
2019-10-24, 18:04
Medlem
Citat:

Väldigt kyligt neutralt, ungefär som att det är L*ena som har gjort något brottsligt och har blivit avrättad som straff.
Ja det är rätt sjukt hur några här i tråden resonerar kring mordet, man tar sig för pannan.
Det är någon slags ”skylla-sig-själv mentalitet vilket indikerar på väldigt låg empati för människor, främst LW då. Vad det beror på vet ju endast tråddeltagarna ifråga.
Tröttsamt att läsa dessa inlägg som tjatas dag efter dag
Citera
2019-10-24, 18:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tycker du faller in under samtliga fem punkter.

Själv är jag i tråden för jag hoppas att fallet skall lösas. Kanske kan duktiga och kreativa hjärnor här på forumet föra fallet framåt. Samt att det är en bra kanal för att få information om när något händer. Ibland går jag in och rättar/för in ytterligare information i tråden när det skrivs uppenbarligen felaktigheter. Detta för att föra det konstruktiva framåt. För mig kvittar det vem som är GM bara rätt person(er) sättas bakom lås och bom. Dock känner jag avsky när det finns personer som med uppenbara agendor försöker svartmåla och dra offret ner i skiten och tycks njuta utav det. Det är bland den lägsta formen utav individer. Som när någon försökte dra in NW som given kandidat till mordet baserat på att han byggt muskler som syntes på bild. Du kanske har minne utav vem denna någon är?

Du har inte bidragit med någon konstruktivt mer än att hetsat mot SD med ständigt upprepande av att han utsatt LW för "extrema saker" och "grova hot och trakasserier". Jag har opponerat mot det med argumentet att det rimmar väldigt illa med stt SD vid det tillfället inte blev häktad på sannolika skäl. Nu påstår du att du inte bryr dig om vem som berövat LW livet.

Att du skyller mig för att gotta mig i vad som gett mördaren motiv till mordet är lika korkat som att beskylla en kirurg för att gotta sig i blod.

Har minnet av vem denna gång. Då jag har en liten aning om hur brottsplatsundersökningar bedrivs och hur hopplöst svårt det är att inte lämna spår , tyckts mig omöjligt att SD inte kunnat bindas vid mordet. (Med en brasklapp om mycket klantig utredning) Detta tvingade mig att se bredare på fallet. Dock har jag hittat en annan förklaring på det oförklarliga, Hanna D*avidsson.

Då jag är 2 meter lång och väldigt tung och träna med flera av Sveriges mest meriterade byggare så anser jag mig kunnig om exakt hur mycket muskelmassa en kropp kan på lägga på sig under en bestämd tid. Så du inte tror jag var ute i ogjort väder. Men nog om det.

Det är överspelat och jag har flera ggr bett om ursäkt vilket jag vet inte gått dig förbi. Att du tar upp det får väl tillskrivas det aggressiva hämndbegär som jag förstått du delar med Sh.Holmes vilket jag nämde i kategori 1.

"1. Är man i tråden pga, av obehärskade hämndbegär så förklarar det ointresset vad som föregick mordet."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-24 kl. 18:27.
Citera
2019-10-24, 18:34
Medlem
Citat:
Du har inte bidragit med någon konstruktivt mer än att hetsat mot SD med ständigt upprepande av att han utsatt LW för "extrema saker" och "grova hot och trakasserier". Nu påstår du att du inte bryr dig om vem som berövat LW livet.

Att du skyller mig för att gotta mig i vad som gett mördaren motiv till mordet är lika korkat som att beskylla en kirurg för att gotta sig i blod.

Har minnet av vem denna gång. Då jag har n liten aning om hur brottsplatsundersökningar bedrivs , tyckts mig omöjligt att SD inte kunnat bindas vid mordet. (Med en brasklapp om mycket klantig utredning) Detta tvingade mig att se bredare på fallet. Dock har jag hittat en annan förklaring på det oförklarliga, Hanna D*avidsson.

Då jag är 2 meter lång och väldigt tung och träna med flera av Sveriges mest meriterade byggare så anser jag mig kunnig om exakt hur mycket muskelmassa en kropp kan på lägga på sig under en bestämd tid. Så du inte tror jag var ute i ogjort väder. Men nog om det.

Det är överspelat och jag har flera ggr bett om ursäkt vilket jag vet inte gått dig förbi. Att du tar upp det får väl tillskrivas det aggressiva hämndbegär som jag förstått du delar med Sh.Holmes vilket jag nämde i kategori 1.

"1. Är man i tråden pga, av obehärskade hämndbegär så förklarar det ointresset vad som föregick mordet."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Rätt person(er) är prio ett ja. Det betyder inte att jag inte bryr mig vem som är GM. Även om det är en annan person än SD kan jag tycka att han borde fällas och dömas för sina trakasserier och hot. Men det är mordet som kommer i första hand.

Om du kunde ha hittat någon logisk förklaring för dina teser och att LW till slut bragts om livet skulle det vara befogat. Nu tycks det mig mera som egna fantasier, önskningar och vilda gissningar. Då känns ditt upprepande bara tröttsamt. Dessutom är det tydligt att du inte kan backa upp det och motivera ditt beslut eftersom du helt sonika ignorerar dessa frågor.

Det kan mycket väl visa sig vara HD som är skyldig. Där kan du ha rätt även om jag personligen inte har henne som etta. Men det känns som att vi ligger nära till hands att snart få veta mer om hennes eventuella inblandning i det hela. Däremot är det bitar i ditt resonemang som du för som jag tycker är osmakligt, korkat och ologiskt.

Om hämndbegär är att SD ska ställa till svars för sina handlingar om han är skyldig och dömas till livstids fängelse efter rättegång så kan jag absolut skriva under på det.

Jag bryr mig inte ett dugg om hur du ser ut eller för all del vill se ut.
Citera
2019-10-24, 18:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det är tyvärr du som gör den tolkningen notknapparen. Det pratas helt neutralt om motivet till mordet och du lägger värderingen i att det menas att hon förtjänade att bli dödad.

Edit
Det är exakt så här utredare måste förhålla sig, "kyligt neutrala" som du kallar det. Hade de varit känslomässigt styrda hade vi inte haft många mord lösta.
Senast redigerad av Rosamund 2019-10-24 kl. 18:49.
Citera
2019-10-24, 18:51
Medlem
Citat:
Inom psykologin kallas detta (det fetade) projicering. Man kan också säga att "man ska inte kasta sten i glashus".

Det är svårt att stå ut med att den som redan har fått betala det högsta priset, dvs med sitt liv, för att någon valde att lösa sina egna problem (observera, inte L*enas problem) på ett oerhört känslokallt, egoistiskt och sadistiskt sätt.

Det känns också mycket svårt att stå ut med att för att någon valde det fruktansvärda beslutet, så får inte bara offret, utan även offrets barn utstå fruktansvärda kränkningar. I mina ögon är det som ett fortsatt sparkande på L*ena och L*enas barn.

För de efterlevande kommer det här inte sluta för att L*ena har blivit begravd, utredningen blivit klar eller för att en gm blivit fälld.

När barnen en dag tar studenten, när de träffar någon och gifter sig, när de får barn, när de behöver råd och stöd, när de blir sjuka; alla de tillfällen man behöver och vill ha sina föräldrar i sitt liv, kommer det finnas en saknad och ett hemskt minne. Mardrömmar. Kanske känner de en otrygghet i vem och vilka de kan lita på. Finns det någon som man kan lita på?

Barnen kommer också att föra över många av dessa tankar, den oro och den sorg i sina barns liv. Vad kommer de att tänka när deras barn ska bilda familj.

Priset blir högt. Generationer av smärta.

Här kan vuxna människor sitta och skriva långa inlägg om L*enas brister som att det vore fakta. Som att det var anledningen till mordet. Medan vännerna försöker skrika sig hesa att det var inte så.

En misstänkt mördare, våga inte säga ett ont ord om honom.
Eller, hur var det nu. Han var helt ointressant.
Lika ointressant som en sten.

Kanske några av de här personerna som tycker så här tycker att vi borde ändra lagarna?

Allt utifrån vilka risker och fel de som mördas tar?
Allt utifrån det som en mördare kan tänkas se som provocerande?

En lång lista på vad du inte ska göra som kvinna:

Tack! Ett välbehövligt och väldigt fint inlägg av dig. Fattar inte varför mördarens skuld ska förminskas, genom att inbillad skuld för LWs eventuella beteende och att hon får skylla sig själv pga det sätt hon valde att leva ska, råda och ska torgföras här. Vet inte en enda postare som själv kände LW och som uttalar sig negativt om henne.

Men i de flesta krim-trådar finns de alltid såna som vill förminska gärningspersonens skuld och att offret i princip har sig själv att skylla. Mordet på Kim Wall är bara ett i raden. NU också mordet på Lena. Hennes barn har fått sitt eviga straff av mördaren.
Citera
2019-10-24, 18:58
Medlem
Citat:
Självklart var hon minst sagt sur på henne.

Nu har jag svårt att få in HD i ett mord i samförstånd med SD.

Och SD sitter ju som bekant på sannolika.

Jag tror (vill tro) att HD på sin höjd har skyddat SD. Skulle hon mot förmodan bidragit på ett mer aktivt sätt, då tror jag att hon är manipulerad.

Samtidigt har jag lite svårt att slå ifrån mig hennes lite stela leende, kyliga blick och fortsatta geocachande.

Själv är jag inte alls säker på att HD är utan skuld, kanske behjälplig vid mordet eller anstiftare? Vreden man har begripit att GP kände och denna har utsatt LW för kanske är större hos den troligtvis manipulerade bedragna kvinnan än hos SD?
-----
Sen undrar jag återigen: Man har inte nämnt något mordvapen. Själv har jag hela tiden trott att det redan fanns på plats av naturliga skäl. Särskilt då jag såg ett foto över topografin på mordplatsen och de vassa stenarna som löpte utefter bullerplanket...och jag tror inte mordet var planerat, men ett allvarligt samtal urartade och blev LWS död.
Citera
2019-10-24, 19:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Faktum är att LW har mördats och det är fn ingen humor i det.
Nu har vi fått förstå att du tycker det är underhållande eller att tråden tråkar ut dig så pass att du liknar SD med TG.
Jag föreslår att du byter till en humortråd där det inte har begåtts ett mord.
Det skulle aldrig falla mig in att skämta om det tragiska mordet på LW. Mitt inlägg handlade uteslutande om den sk. mordutredningen och det rättsliga efterspelet. Du måste försöka skilja på det här.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-24 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in