Citat:
Tyckte också det var ett riktigt bra och underhållande avsnitt! Fabian var kanon som gäst. Gillade att han vågade säga emot och hade gjort lite research på killarna innan (som diskussionen om raketernas framdrift i rymden som jag vill minnas att han startade). Han skötte det väldigt bra, trots att det blev 3 mot 1.Ni bara måste höra den senaste sändningen. Grabbarna gästas av Fabian Fjälling som inte jamsar med utan gör högst rimliga invändningar av gängets teser. Brallorna åker av på den lilla kretsen gång på gång. Man har inte täckning för någonting man hävdar utan man vill tydligt bara gå mot strömmen. Det blir till en dråplig komedi gränsande till tragik över den låga bildningen. Allt man inte tycker vara "logiskt" vad gäller fysik (och säkert även det mesta annat) kan inte vara sant. Att anstränga sig lite för att förstå ens spårämnen av vad som skulle vara fel är så klart inte att tänka på. Kretsen stänger istället garderobsdörren om sig och sveper in varandra i en tröstande snuttefilt av desperata hånskratt över hur blåsta alla andra är i alla delar och hela tiden. Men göteborgsgenierna lurar man minsann inte!
Bäst är passagen om kärnkraftverken. Stor humor garanteras.
Bäst är passagen om kärnkraftverken. Stor humor garanteras.
Det var komiskt hur ställd framförallt Patrik blev flera gånger, när han t.ex. var tvungen att erkänna att han inte kontaktat någon expert på området, inte läst någon erkänd litteratur eller studerat ämnena akademiskt, utan förlitar sig på YouTube-filmer istället. Nidbilden av konspirationsteoretiker är ju just kufar som bara använder YouTube som källa, vilket han tyvärr bekräftar.
Tyckte det var moget och bra av Fabian när Patrik ville leda om samtalet från raketer och flygplan till Einstein och relativitetsteori, när han sa att han själv inte är kompetent nog att diskutera det och inte Patrik heller som från flygplansdiskussionen inte ens behärskar mer grundläggande fysik.
Det blev pinsamt uppenbart i detta avsnittet att herrarna i podden har stängt in sig för länge i en ekokammare. När de blir tvungna att försvara deras påhitt för en utomstående så blir de mållösa.
Jag gillar podden och har lyssnat på varje avsnitt. Så jag vill verkligen herrarna allt väl och ber att det går bra väl för dem. Så jag hoppas att de tar fasta på Fabians vädjan och pratar med mer kunnigt folk inom områdena, istället för att bara förlita sig på vad andra stollar på nätet säger.