2019-10-24, 15:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är inte samma grund överhuvudtaget. På vilket sätt köper man någons inte delar när man köper sex? Får man ta med sig kvinnans könsorgan hem och sedan ha det i sin ägo för all framtid?

Sorry moment, du vet att jag tycker om dig men här är du verkligen ute och cyklar på djupt vatten.

Jag ville med exemplet statuera att det kan finnas anledning att ogilla organiserad försäljning av någonting medans man kan tycka att det är ok att två människor sinsemellan gör en affär av samma produkt/vara.
Citera
2019-10-24, 15:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag ville med exemplet statuera att det kan finnas anledning att ogilla organiserad försäljning av någonting medans man kan tycka att det är ok att två människor sinsemellan gör en affär av samma produkt/vara.

Fast bara för att man ogillar organiserad försäljning av njurar behöver man inte ogilla organiserad försäljning av sex, eftersom det är två vitt skilda saker.
Citera
2019-10-24, 15:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hysteri är en legit psykisk sjukdom bland kvinnor som beror på att de får för lite sex.

2) Jag tror inte på hysterektomi, men jag är intresserad av vilka möjligheter som lobotomi kan erbjuda. Jag tror att det skulle kunna hjälpa många par där mannen är lite svag och kvinnan är bitchig.

1) Alla relationer idag är på kvinnans vilkor. Håller du med om det?

2) Tror du att män är lyckliga i relationer där feministiska kvinnor sätter vilkoren?

Nej det håller jag absolut inte med om.

Jag känner inte speciellt många feministiska kvinnor.
Citera
2019-10-24, 16:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast bara för att man ogillar organiserad försäljning av njurar behöver man inte ogilla organiserad försäljning av sex, eftersom det är två vitt skilda saker.

Jag pekade på att det kan ha negativa effekter för samhället som stort, och för flera människor än bara precis de två inblandade i affären.
Citera
2019-10-24, 16:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej det håller jag absolut inte med om.

Jag känner inte speciellt många feministiska kvinnor.

1) Du håller inte med om att kvinnor kontrollerar civila relationer?

a) Då kan vi börja med vem som kontrollerar sexet - kvinnan.

b) Vem som kontrollerar konsumtionen - kvinnan.

c) Vem som ansöker som att skiljas - kvinnan.

2) Jag kan inte komma på något som män kontrollerar i relationer.

3) Tycker man att kvinnor ska ha rösträtt eller få säga nej till sex med sina män då är man feminist.

Citat:
Jag pekade på att det kan ha negativa effekter för samhället som stort, och för flera människor än bara precis de två inblandade i affären.

På samma sätt har det negativa effekter för sanhället om män inte kan köpa sex. Framförallt att män mår sämre. Vill du att män ska må dåligt?
Citera
2019-10-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Är det inkluderat tankearbetet, dating och andra sätt att skaffa sig sex?
Nej det är bara själva sexakten som upptar så mycket av tiden, den allra största delen av människors tid åtgår åt arbete och får man anta att koncentrationen ligger på att utföra arbetet en annan stor del av människans tid går till sammanhängande sömn. Vi ägnar mer tid åt mat än åt sex, införskaffa råvaror, tillaga och äta maten.
Citera
2019-10-24, 16:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej det är bara själva sexakten som upptar så mycket av tiden, den allra största delen av människors tid åtgår åt arbete och får man anta att koncentrationen ligger på att utföra arbetet en annan stor del av människans tid går till sammanhängande sömn. Vi ägnar mer tid åt mat än åt sex, införskaffa råvaror, tillaga och äta maten.

1) Fun fact: när kvinnor får välja mellan glass/choklad och sex då väljer de bort sex.

2) Eftersom sex inte är viktigt för kvinnor, men viktigt för män, skulle det inte vara bra att ha sexhandel så att kvinnor slipper få oönskade sex-förslag från män?
Citera
2019-10-24, 16:44
Medlem
chimichurris avatar
Citat:

Även resultaten kan räknas. Dvs barnen som tar massor av tid.
Just själva nuppandet är inte helheten. Många drömmer också om sex.
Män tänker på sex oftare än kvinnor.

"Det skulle bli 8000 gånger under 16 timmars vaken tid. Men undersökningen visar att männen tänkte på sex mellan en till 388 gånger per dag och kvinnor varierade mellan en och 140 gånger om dagen. Studien visar att män tänker på fysiska behov mer än kvinnor."

https://www.metro.se/nyheter/ny-forskning-man-tanker-pa-sex-19-ganger-om-dagen-0_4cPMJfB
Citera
2019-10-24, 16:44
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
1) Fun fact: när kvinnor får välja mellan glass/choklad och sex då väljer de bort sex.

2) Eftersom sex inte är viktigt för kvinnor, men viktigt för män, skulle det inte vara bra att ha sexhandel så att kvinnor slipper få oönskade sex-förslag från män?

– Om en man har sex med 100 kvinnor på ett år, kan det resultera i lika många barn. Om en kvinna har sex med 100 män, resulterar det i högst ett barn och en väldigt öm rumpa. Denna obalans gör att honorna måste vara mer noggranna när de väljer. Det ser vi överallt i djurriket och när vi inte ser det så är rollerna omvända
Citera
2019-10-24, 16:52
Medlem
Citat:
1) Du håller inte med om att kvinnor kontrollerar civila relationer?

a) Då kan vi börja med vem som kontrollerar sexet - kvinnan.

b) Vem som kontrollerar konsumtionen - kvinnan.

c) Vem som ansöker som att skiljas - kvinnan.

2) Jag kan inte komma på något som män kontrollerar i relationer.

3) Tycker man att kvinnor ska ha rösträtt eller få säga nej till sex med sina män då är man feminist.

På samma sätt har det negativa effekter för sanhället om män inte kan köpa sex. Framförallt att män mår sämre. Vill du att män ska må dåligt?
Män som mår dåligt skulle inte må bättre om de la 8000 kr på sexköp varje månad för ungefär den summan skulle ett regelbundet sexliv som män är nöjda med kosta. Män skulle likt män i relationer vilja ha sex minst 2 ggr veckan och de skulle knappast vilja leva i sin lilla enrummare i decennier och snåla för att lägga 100 000 kr på sexköp varje år, och samtidigt se kollegor lägga sina pengar på bättre bostad, bil, nöjen, resor och bra och mat
Citera
2019-10-24, 16:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
– Om en man har sex med 100 kvinnor på ett år, kan det resultera i lika många barn. Om en kvinna har sex med 100 män, resulterar det i högst ett barn och en väldigt öm rumpa. Denna obalans gör att honorna måste vara mer noggranna när de väljer. Det ser vi överallt i djurriket och när vi inte ser det så är rollerna omvända

1) Nope. För kvinnor är bara fertila 3 dagar per månad. Det betyder att resten av tiden kan kvinnor knulla 100 killar utan att bli gravida.

2) En kvinna kan knulla 100 män på en dag, en man kan inte knulla 100 kvinnor. Det betyder att det finns ett överskott på sex egentligen.
Citera
2019-10-24, 16:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Män som mår dåligt skulle inte må bättre om de la 8000 kr på sexköp varje månad för ungefär den summan skulle ett regelbundet sexliv som män är nöjda med kosta. Män skulle likt män i relationer vilja ha sex minst 2 ggr veckan och de skulle knappast vilja leva i sin lilla enrummare i decennier och snåla för att lägga 100 000 kr på sexköp varje år, och samtidigt se kollegor lägga sina pengar på bättre bostad, bil, nöjen, resor och bra och mat

1) Hur får du det till 8000? Säg 3 tjejer i veckan = 150 eur. x 4 = 600 eur = 6000 kronor. Det är mindre än vad många män betalar för bostad + resor för den civila kvinna som de köper sex av.

2) Självklart skulle de bo i en 1a för att kunna köpa sex.

3) Den enda anledningen till att "kollegor lägger sina pengar på bostad, bil, nöjen, och bra mat" är för att de försöker köpa sex av sina fruar.

4) Samma kollegor skulle få mer sex för mindre pengar om de köpte sex av horor istället för att sina fruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in