2019-10-24, 13:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Förr i tiden blev kvinnor psykiskt sjuka och skickades en mass till kliniker som botade deras hysteri genom att ta bort livmodern efter det blev de lugna och följsamma hjälpte inte hysterektomin fanns ju nästa steg lobotomi i lindrigare fall fanns laudulum

1) Hysteri är en legit psykisk sjukdom bland kvinnor som beror på att de får för lite sex.

2) Jag tror inte på hysterektomi, men jag är intresserad av vilka möjligheter som lobotomi kan erbjuda. Jag tror att det skulle kunna hjälpa många par där mannen är lite svag och kvinnan är bitchig.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det verkar som att jag gör det i jämförelse. Jag har många par och familjer som verkar lyckliga, iallafall hyfsat lyckliga. Ingen är väl lycklig alltid? Bråk och problem kommer alltid uppstå?
Det gör väl ingenting att man bråkar lite?
Man blir arg, ger varandra en blåsning, smäller kanske igen en dörr efter sig, sedan är det lugnt igen efter en tio minuter.
Så är ju livet.

1) Alla relationer idag är på kvinnans vilkor. Håller du med om det?

2) Tror du att män är lyckliga i relationer där feministiska kvinnor sätter vilkoren?
Citera
2019-10-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Otroligt korkat resonemang. Begriper du någonting överhuvudtaget av vad som framförts i den här tråden?

Man ägnar bara 0,45 % av sitt liv åt sex, därför är sex en försumbar del av livet?

För den ensamme med litet socialt umgänge kommer livet inte ändras för att det finns tillgång till bordell i hemstaden. Sexköp leder inte till mer vänner som man kan umgås, ingen landar ett bättre jobb för att den köper sex 1 gång i veckan, ingen bjuder med någon på fester för att den köper sex, personen kommer att vara precis lika ensam
Citera
2019-10-24, 13:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
För den ensamme med litet socialt umgänge kommer livet inte ändras för att det finns tillgång till bordell i hemstaden. Sexköp leder inte till mer vänner som man kan umgås, ingen landar ett bättre jobb för att den köper sex 1 gång i veckan, ingen bjuder med någon på fester för att den köper sex, personen kommer att vara precis lika ensam

1) Män kan umgås tillsammans på bordellen. Brukar vara bra stämning och lätt att prata med nya människor.

2) Om män kan köpa sex blir de motiverade att jobba och tjäna pengar. En enkel lösning på NEET problemet.

3) Det kan gå på sex fester tillsammans?

4) Jag tror tvärtom att många män skulle blomma ut om de gick på bordell regelbundet. Det är bra för mäns mentala hälsa.
Citera
2019-10-24, 13:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Man går inte på bordell för att hitta jobb, vänner och bli bjuden på fester. Snälla. .

Även om det självklart kan ske. Man träffar ju trots allt folk.

För mig var dock bordeller motivation till att ta mig igenom en hel universitetsutbildning så jag kunde få ett jobb som möjliggör regelbundna bordellbesök.

"Precis lika ensam" - ok så ensam med sex eller ensam utan sex. Vilket är bäst?

Nu var det ena extremt långsökta "argumentet" efter det andra här..
Citera
2019-10-24, 13:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

4) Jag tror tvärtom att många män skulle blomma ut om de gick på bordell regelbundet. Det är bra för mäns mentala hälsa.

Det kan jag intyga. Mår mycket bättre idag än innan jag började med bordellbesök. Den sexuella frustrationen jag ständigt levde med innan gjorde livet mer eller mindre olidligt. Idag är den frustrationen borta och jag kan njuta av allt möjligt annat igen.
Citera
2019-10-24, 14:41
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Otroligt korkat resonemang. Begriper du någonting överhuvudtaget av vad som framförts i den här tråden?

Man ägnar bara 0,45 % av sitt liv åt sex, därför är sex en försumbar del av livet?

Är det inkluderat tankearbetet, dating och andra sätt att skaffa sig sex?
Citera
2019-10-24, 14:45
Medlem
chimichurris avatar
Jag som är vänner med kvinnor från andra länder där det är tillåtet att köpa och sälja sex har fått en annan bild än de svenska feministerna som drev igenom lagen.

De anser att om en man har sex med de gratis så har han lurat dem.
Sex kostar pengar och de kan inte förstå att det skulle vara finare
att knulla gratis istället.

Lagen är givetvis inte till för att skydda kvinnor. Den är stipulerad för att öka makten
hos kvinnorna när de berövar männen makten att köpa sex. De får på detta vis monopol
på sexet eller vaginan.

Lagen måste givetvis ändras. Antingen tar man bort sexköpslagen eller så förbjuder man
säljande av sex så att kvinnan också kriminaliseras.
Citera
2019-10-24, 14:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Är det inkluderat tankearbetet, dating och andra sätt att skaffa sig sex?

Det är en bra fråga.
Citera
2019-10-24, 15:02
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
De anser att om en man har sex med de gratis så har han lurat dem.
Sex kostar pengar och de kan inte förstå att det skulle vara finare
att knulla gratis istället.

Nej, du har missförstått det. Sex har man inte för pengar. Den enda rätta anledningen att ha sex är för att mannen och kvinnan älskar varandra.
Senast redigerad av over-unity 2019-10-24 kl. 15:26.
Citera
2019-10-24, 15:07
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nej, du har missförstått det. Sex har man inte för pengar. Den enda rätta anlednngen att ha sex är för att mannen och kvinna älskar varandra.

Kärleksrelationer är en väldigt ny företeelse. De flesta relationer på planeten bygger på helt
andra premisser.
Citera
2019-10-24, 15:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Skillnaden är att dessa problem är betydligt mindre där och avslöjas snabbt. Extremt begränsad marknad som inte är speciellt lönsam. De prostituerade har dessutom pensioner, fria hälsoundersökningar mm. I Sverige blir prostituerade misshandlade och rånade, och vågar inte gå till polisen. Det är inga vidare argument du för här.

Det beror helt och hållet på ur vilken synvinkel man ser på saken och vilken målsättning man har med sina argument.
Citera
2019-10-24, 15:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Är sex så hemskt att du jämför det med att skära ut en njure?

Vad för slags män har du haft sex med? Jabba the Hutt?

Det var inte riktigt det jämförelsen handlade om, utan det var synen på att inte vilja ha lagliga bordeller, men att det är ok att två människor sinsemellan gör en affär om sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in