2019-10-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Jag tycker att ni är orättvisa. Visst har Sofia betett sig äckligt genom att bre ut sig i diverse vulgära pissblaskor, men hur många andra tjejer har inte betett sig exakt likadant under senare år, och värre, för att bli erkända och högt uppburna i olika sammanhang. Stormy Daniels blev ju inbjuden till Skavlan, t.ex. Tiderna förändras, inte bara till det bättre, medges. Men det låter ju som att ni blivit hitskickade från 1300-talet. Jag är inte överförtjust i henne heller, men hon förtjänar ändå en chans.

Du verkar så bitter. Du måste ha mycket dåliga erfarenheter av unga kvinnor.
White trash finns och har alltid funnits, så det är inget nytt.
Men.... Det som gör mig illa berörd är att Du tror att ALLA kvinnor är vulgära slampor.
Kom ihåg !!! Det är MYCKET ovanligt att föräldrar åker till USA för att den 16-åriga dottern skall porrfotograferas. Då talar vi verkligen om white trash.
Att då föra in en sådan flicka ---med sin familj.--in i vårt Kungahus är en tragedi och ett svek mot svenska folket.
Kanske avslutas vår monarki så småningom på grund av denna skam.
Vanliga anständiga människor, alltså majoriteten av svenskarna vill inte ha med asociala människor att göra.
De flesta unga flickor satsar på sin framtid med utbildning. De vill vara självständiga och vara ekonomiskt oberoende av en man. Försörja sig själva och få ett respekterat yrkesliv.
Ambitiösa, seriösa unga kvinnor skall inte smutskastas för dessa rötägg.
Där får Du tänka om!!
Och DET ÄR INTE FRÅGA OM NÄTMOBBING när man diskuterar Sofias promiskuösa liv.
Välj ett nytt umgänge så Du får en annan kvinnobild
LYCKA TILL!
Citera
2019-10-23, 13:40
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Det hör inte hit.
Citat:
Jag har lite problem med uttrycket, men det hör nog inte heller hit.
Citat:
Men.... Det som gör mig illa berörd är att Du tror att ALLA kvinnor är vulgära slampor.
Det har jag aldrig påstått. Jag säger bara att slampighet är ett tämligen accepterat fenomen bland folket. Huruvida detta är bra eller dåligt är dock en annan sak. Jag tycker själv att det är ganska motbjudande, men det är en annan sak.
Citat:
Kom ihåg !!! Det är MYCKET ovanligt att föräldrar åker till USA för att den 16-åriga dottern skall porrfotograferas. Då talar vi verkligen om white trash.
Pratar vi om Sofia nu? Detta var nytt för mig. Om detta verkligen stämmer så är det givetvis skandalöst.
Citat:
Att då föra in en sådan flicka ---med sin familj.--in i vårt Kungahus är en tragedi och ett svek mot svenska folket.
Ja, jag har inte förnekat det, heller. Men svenskarna kan skylla sig själva, tycker jag. Kan de helt slappt importera miljontals svartmuskingar till sitt land, och dalta med dessa istället för att ta ha hand om sina egna svaga, så förvånar mig ingenting.
Citat:
Ja, sannolikt.
Citat:
Vanliga anständiga människor, alltså majoriteten av svenskarna vill inte ha med asociala människor att göra.
Kanske har du rätt, men de är i så fall förbannat dåliga på att visa det.
Citat:
De flesta unga flickor satsar på sin framtid med utbildning. De vill vara självständiga och vara ekonomiskt oberoende av en man. Försörja sig själva och få ett respekterat yrkesliv.
Jag har inga problem med kvinnor som vill vara hemmafruar. Jämställdhetsfanatismen retar bara upp mig.
Citat:
Där får Du tänka om!!
Det kan jag väl hålla med om. Min poäng är bara att alla tjejer överlag inte är så himla nogräknade när det gäller att framhäva stjärten eller tuttarna lite grand, om detta kan ge dem en liten fördel. Och alla kanske inte är lagda för att vara yrkesarbetande? Jag tycker bara inte att man ska hyckla så jävligt, som svenskarna tyvärr blivit experter på att göra.
Citat:
Nej, det har jag inte heller sagt. Men man kan knappast lasta henne för att hon försöker stoppa det. Och om igen: drömprinsen har faktiskt gjort sitt val! Han anser säkert att han valt en driftig flicka.
Citat:
LYCKA TILL!
Det blir nog bra med det.
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-23 kl. 13:42.
Citera
2019-10-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Du har väldigt rätt i det du skriver.
Jag fattar att det är hennes tidigare val som förföljer henne och det tror jag att hon också är högst medveten om. Däremot så anser jag att just på grund av att det är tidigare val inte kan kritisera henne på samma sätt som om hon gjort dessa val under äktenskapet, vilket är det som sker nu. Man anser helt enkelt att hon borde ha tänkt på att hon en dag skulle bli prinsessa och därmed avstått från detta, vilket är ett totalt orimligt krav.
Och ja, jag vet att det nu kommer att komma "försvarstal" i form av att "Sofia har planerat detta hela tiden" och "hennes mål har varit att nästla sig in för att få statusen" etc.
Missförstå mig rätt....det är fullt möjligt att detta är sant! Det är lika fullt möjligt att det INTE är sant. Det finns ingen, absolut INGEN härinne som till 110 % VET att detta är sant. Hur gärna man än vill tro att man vet så är det ingen som vet detta mer än Sofia själv.
Tyvärr så har det blivit en Flashback-sanning på grund av att det har upprepats så till den milda grad att man undrar ifall vissa skribenter får betalt för hur många gånger de upprepar det.
Ja, jag fattar att detta är en skvallersida och Flashback är Flashback, men gränsen mellan skvaller och förtal är hårfin. Det går att diskutera och argumentera utan att gå över den gränsen.
Svenskafolket ger uttryck för helt olika värderingar, men
det är upplyftande att många förväntar sig att kungahusets medlemmar ska vara föredömen, och
inte bete el betett sig illa.
Varken i dåtid eller nutid.
Dåligt beteende och dåliga val väger alltid tyngst, och kan aldrig glömmas..
Det är självklart att den som gifts in i en kunglig familj,inte har olämplig bakgrund.
Ett föredöme bör ha genuint
stark karaktär, rejäl och ja helylle attityd.
Carl pilips förra flickvän var perfekt, skaffade utbildning, arbetade och verkade vara trygg och genuin.
Dessutom otroligt karismatisk, söt-snygg och alltid proper.
Citera
2019-10-23, 15:32
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
det är upplyftande att många förväntar sig att kungahusets medlemmar ska vara föredömen, och
inte bete el betett sig illa.
Men vad som uppfattas som "illa" varierar ju i tid och rum.
Citat:
Varken i dåtid eller nutid.
Men herregud, hur illa har inte kungligheterna betett sig genom historien?
Citat:
Nja...svenskarna verkar ha ganska kort minne...
Citat:
Det är självklart att den som gifts in i en kunglig familj,inte har olämplig bakgrund.
Självklart, men för vem? Och vem bestämmer vad som är "olämpligt"? Prinsen, rimligen, i det här fallet.
Citat:
Ett föredöme bör ha genuint
stark karaktär, rejäl och ja helylle attityd.
Fy fan vad tråkigt det låter.
Citat:
Carl pilips förra flickvän var perfekt, skaffade utbildning, arbetade och verkade vara trygg och genuin.
Det fanns väl orsak till att det tog slut. Dessa bedrövliga, olyckliga, solkiga kungaäktenskap som totalt skiter sig, är det verkligen bättre? Prinsparet verkar ju komma överens, som det är nu. Och som sagt var: utbildning kan väl pöbeln roa sig med. Kunglighet blir man ju på helt andra meriter.
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-23 kl. 15:34.
Citera
2019-10-23, 16:38
Medlem
Citat:
Självklart, men för vem? Och vem bestämmer vad som är "olämpligt"? Prinsen, rimligen, i det här fallet.
Det fanns väl orsak till att det tog slut. Dessa bedrövliga, olyckliga, solkiga kungaäktenskap som totalt skiter sig, är det verkligen bättre? Prinsparet verkar ju komma överens, som det är nu. Och som sagt var: utbildning kan väl pöbeln roa sig med. Kunglighet blir man ju på helt andra meriter.
Bra inlägg.
Visar verkligen hur olika du o jag tycker om medmänskorna..
Du är förmodligen mycket yngre än mig.
Jag uppskattar "den tråkiga",
att -leva gränslöst, är inget bra, inte häftigt, att ta ut svängarna, typ- utvik, och umgås i kretsar som erbjuder än mer ytlig uppmärksamhet,
Sofia är ett talande exempel, utviken förföljer henne,
och alla hennes medsystrar resten av deras liv,
inte så roligt för dessa utvikningsflickor senare i livet.
Citera
2019-10-23, 17:07
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Bra inlägg.

Citat:
Visar verkligen hur olika du o jag tycker om medmänskorna..

Citat:
Du är förmodligen mycket yngre än mig.
Det vet man aldrig.
Citat:
Jag uppskattar "den tråkiga",
Jag tror att det behövs något mellanting. Frågan är om Sofia kan bli detta i viss mån, på sikt? Jag vet inte.
Citat:
att -leva gränslöst, är inget bra, inte häftigt, att ta ut svängarna, typ- utvik, och umgås i kretsar som erbjuder än mer ytlig uppmärksamhet,
Nej, men ändå ser nog verkligheten ut på det viset för åtskilliga, särskilt under unga år. Inklusive präktiga Chalmers- och KTH- och Handelsstudenter. Nu är ju Sofia mer eller mindre medelålders.
Citat:
Sofia är ett talande exempel, utviken förföljer henne,
och alla hennes medsystrar resten av deras liv,
inte så roligt för dessa utvikningsflickor senare i livet.
Därför kanske Sofia är lite av en pionjär? Oscar II lär ju själv ha ägt världens (eller Sveriges var det nog) största porrsamling... https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/On6n2O/oscar-ii-hade-den-storsta-porrsamlingen-i-sverige
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-23 kl. 17:42.
Citera
2019-10-24, 06:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Där får Du tänka om!!
LYCKA TILL!

Håller helt med dig. Och det där att fadern skrev på papperen för att S skulle få ta porrfoton fast hon var minderårig, och sedan var med vid fotograferingen och valde ut bilderna (har jag läst här, så jag kan inte gå i god för att det är sant att fadern var med på fotograferingen och valde ut bilderna, men skrev på tillåtelsen gjorde han i alla fall), måste vara något slags rekord i gränslöshet. Om jag går till mig själv och min pappa när jag var ung, och min dotter och hennes pappa nu, så är det liksom inte bara något som inte kan hända, utan det är en tanke som är så bisarr att den inte ens går att tänka... "Pappa, kan du skriva under här? Jag vill ta porrfoton!"
Citera
2019-10-24, 06:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det vet man aldrig.
Jag tror att det behövs något mellanting. Frågan är om Sofia kan bli detta i viss mån, på sikt? Jag vet inte.
Nej, men ändå ser nog verkligheten ut på det viset för åtskilliga, särskilt under unga år. Inklusive präktiga Chalmers- och KTH- och Handelsstudenter. Nu är ju Sofia mer eller mindre medelålders.
Därför kanske Sofia är lite av en pionjär? Oscar II lär ju själv ha ägt världens (eller Sveriges var det nog) största porrsamling... https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/On6n2O/oscar-ii-hade-den-storsta-porrsamlingen-i-sverige

Inte så illa som S, det kan knappast finnas någon på Chalmers, Handels eller KTH som hållit på så. Ligger runt vet jag att en del tjejer gör där (kanske uppstår många frestelser, när det går många killar på en tjej och tjejerna därför kan välja de snyggaste killarna), men fortfarande är inte en tjej som har gjort det prinsessmaterial. Att många människor gör en viss sak, betyder inte att alla dörrar ska vara öppna för dem, fortfarande efter det. Utan då får man välja bland dem som inte har gjort det, till de höga ämbetena...

Skillnad på att HA en porrsamling, och på att vara med på bilderna... För övrigt tror jag att Oscar visste när det var lämpligt att tala om samlingen eller bjuda in någon annan att titta på den, och när det inte var det. Det påverkade inte hans ämbete. Finns däremot bilder på en själv på nätet, så är detta något som alla människor man möter vet om ifrån början. Respekten är förstörd redan innan man har presenterat sig.
Citera
2019-10-24, 06:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej, kvinnor som har uppträtt dåligt i DET avseendet, har faktiskt aldrig någonsin i historien fått gifta sig med prinsar, kungar, kejsare, sultaner o.s.v.. Det är helt nytt i och med Sofia och Mette-Marit, och det drar ner de skandinaviska länderna i hela världens medvetande, tyvärr.

Det är till och med så i de allra flesta länder, att inte ens en frånskild kvinna som bara har legat med sin make (såvitt man vet), och inte varit i närheten av någon värre skandal än själva skilsmässan, antingen inte får gifta sig med kungen eller prinsen, eller är tvungen att gå mer på ett s.k. morganatiskt äktenskap. D.v.s. att hon inte delar hans kungliga status (hon blir inte drottning om han är kung, inte prinsessa om han är prins), utan får nöja sig med att dela någon av hans lägre titlar (t.ex. bli Duchess, Countesse, Baronesse, Marquesse etc.). Tänk Charles och Camilla t.e.x - Camilla blir inte drottning när Charles blir kung. Och om paret får barn, så blir de äktfödda eftersom föräldrarna är gifta - MEN de kan inte ärva tronen. Den dealen kunde kungen ha erbjudit Sofia också. Det borde han ha gjort...

Kung Edward fick inte gifta sig med Wallis Simpson då hon var frånskild (det gick i och för sig rykten om värre saker också), så han avstod från tronen och blev en vanlig privatperson, för att kunna gifta sig med henne. Bertil fick inte gifta sig med Lilian av samma skäl (och det gick rykten där med...). Han valde att leva med henne i hemlighet, utan att vara gifta, och att inte skaffa barn. Dessa val hade C P också.

Sedan ska jag säga, att jag inte tycker att C P:s förra flickvän var idealet som prinsessa heller. Jag var faktiskt glad när det tog slut (men det hade jag förstås inte varit om jag vetat vad vi skulle få i stället... ). Jag tyckte att hon var för karriärinriktad, bossig, nästan maskulin. Det är inte heller bra för en prinsessa (men kan vara egenskaper som underlättar för en regerande drottning, det är ju en helt annan roll). En prinsessa ska vara snäll, feminin och ljuv tycker jag... som Marie av Danmark, hon är perfekt! (Hennes svägerska Mary är aningen för hård och självmedveten, och hon var ju också karriärkvinna när hon träffade Frederik).
Citera
2019-10-24, 07:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Du har väldigt rätt i det du skriver.
Jag fattar att det är hennes tidigare val som förföljer henne och det tror jag att hon också är högst medveten om. Däremot så anser jag att just på grund av att det är tidigare val inte kan kritisera henne på samma sätt som om hon gjort dessa val under äktenskapet, vilket är det som sker nu. Man anser helt enkelt att hon borde ha tänkt på att hon en dag skulle bli prinsessa och därmed avstått från detta, vilket är ett totalt orimligt krav.

Men käre värld. Vilka val en människa har gjort, visar ju vilken typ av människa han eller hon ÄR.

Med ditt resonemang skulle man inte heller få ställa nya ministrar till svars för saker de gjort för 5-10 år sedan, för att de inte kunde veta då att de skulle bli ministrar?

"Hon kunde faktiskt inte veta att hon skulle bli kulturminister när hon struntade i att betala TV-licensen, därför kan man inte kritisera henne för det"

"Han kunde faktiskt inte veta att han skulle bli finansminister när han anlitade svart arbetskraft, det är orättvist att det ska användas emot honom nu."

"Han kunde faktiskt inte veta att han skulle bli justitieminister när han spöade upp frun, så det är helt orimligt att han ska ställas till svars för det nu"

"Hon kunde inte veta att hon skulle bli miljöminister när hon flygpendlade till New York. Därför..."

EDIT: och förresten (ditt inlägg var dumt på så många olika nivåer på en gång! ) Tror du att alla de andra icke-kungliga kvinnorna som gift sig med kungar och prinsar runt om i Europa och även Mellanöstern de senaste decennierna, har VETAT att de ska bli prinsessor - och därför, BARA därför, avstått från att vika ut sig? Varit hos spådam kanske..?

Ååååh vad jag längtar efter att få posera framför kameran... visa brösten... visa stjärten... hihi kanske Fifi också? - med en orm kanske? Vara med i en dokusåpa... prata om mitt sexliv i TV... Bli sedd och beundrad... Men jag FÅR inte det, för jag tror så säkert på vad spådamen lovade mig! Djupa andetag nu och rabbla mantrats magiska ord: "jag FÅR inte, för en dag ska jag möta prinsen och bli prinsessa, jag FÅR inte, för en dag ska jag..."
Senast redigerad av Merwinna 2019-10-24 kl. 07:26.
Citera
2019-10-24, 07:26
Medlem
Citat:
det är upplyftande att många förväntar sig att kungahusets medlemmar ska vara föredömen, och inte bete el betett sig illa. Varken i dåtid eller nutid.
Det är självklart att den som gifts in i en kunglig familj, inte har olämplig bakgrund.
Ett föredöme bör ha genuint stark karaktär, rejäl och ja helylle attityd.

Hur menar du med att det är "upplyftande" ?
Jag tycker också att bakgrunden är viktig. Dock till en viss gräns! Exakt hur olämplig en bakgrund bör vara och vad som faktiskt ÄR olämpligt är ju till syvende och sist en fråga om personligt tyckande. Där har du ju också problemet med en gränsdragning eftersom alla tycker olika och man har svårt att respektera en annan åsikt.
Sofias bakgrund är absolut inte optimal på något sätt, inget snack om det. Exakt i vilken grad är ju oklart eftersom det florerar för mycket rykten för att avgöra vad som faktiskt är sant och inte.
Personligen så väljer jag att inte bry mig så mycket om hennes förflutna eftersom jag anser att det hon gör och står för idag är långt mycket viktigare än vad hon har gjort en gång.
Att hon har sagt att hon inte ångrar något behöver inte bara vara av ondo. Att göra dåliga val kan samtidigt innebära värdefulla erfarenheter och jag upplever att det är det som Sofia menar när hon säger att hon inte ångrar något.
För ärligt talat...är det inte så att det bästa sättet att lära sig på och få livserfarenhet är att gå på en del nitar och göra misstag?
Jag gillade också CP´s ex Emma och tyckte att de verkade vara ett väldigt fint och stabilt par.
Nu blev det inte så och det är ju bara att tugga i sig det rent krasst. Anledningarna till att det tog slut vet bara CP och Emma och jag respekterar deras beslut. Likafullt respekterar jag CP´s beslut att gifta sig med Sofia. Det är hans eget beslut att ta och vem är jag att ha en åsikt om vem han ska älska?
Om vi nu ponerar att det är sant det som skrivs att Sofia inte älskar honom egentligen utan bara gifte sig för att få komma in i de fina salongerna...är det inte i så fall CP´s misstag att göra? Han får ju själv stå för det i så fall. Jag tror inte att det påverkar Sveriges rykte lika mycket som andra skribenter. Inte hos gemene man i alla fall. Sen finns det ju alltid journalister som älskar att få lägga en skandalrubrik i versaler och diverse enskilda belackare som påstår att Sveriges rykte blir skadat.
Jag är modern rojalist. Jag vill ha kungahuset kvar, men jag anser också att monarkin bör förändras i takt med tiden. Hade det inte gjort det så hade Victoria blivit bortgift med någon europeisk prins so hon hade haft noll känslor för och gått omkring olycklig för resten av sitt liv. Gamla regler och normer kan inte gälla för evigt. Det måste man någonstans inse.
Citera
2019-10-24, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Vilka val en människa har gjort, visar ju vilken typ av människa han eller hon ÄR.
Med ditt resonemang skulle man inte heller få ställa nya ministrar till svars för saker de gjort för 5-10 år sedan, för att de inte kunde veta då att de skulle bli ministrar?
"Hon kunde faktiskt inte veta att hon skulle bli kulturminister när hon struntade i att betala TV-licensen, därför kan man inte kritisera henne för det"
"Han kunde faktiskt inte veta att han skulle bli finansminister när han anlitade svart arbetskraft, det är orättvist att det ska användas emot honom nu."
"Han kunde faktiskt inte veta att han skulle bli justitieminister när han spöade upp frun, så det är helt orimligt att han ska ställas till svars för det nu"

Du anser alltså inte att det är någon skillnad på rena lagbrott och på dåliga val?

Citat:
EDIT: och förresten (ditt inlägg var dumt på så många olika nivåer på en gång! ) Tror du att alla de andra icke-kungliga kvinnorna som gift sig med kungar och prinsar runt om i Europa och även Mellanöstern de senaste decennierna, har VETAT att de ska bli prinsessor - och därför, BARA därför, avstått från att vika ut sig? Varit hos spådam kanske..?

Självklart inte! Man vad är det som säger att de inte har gjort andra dåliga val i livet? Måste alla andra ha gjort likadant för att ens kunna göra en bedömning?
Senast redigerad av MrsGossip 2019-10-24 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in