2019-10-22, 14:07
Medlem
ceciliastenbocks avatar
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/prinsparet-om-näthat-blir-ett-ärr-i-själen-12506435

Hennes självgoda attityd är osmaklig. Hon har säkert fått hat på tal om näthat men främst kritik och det är en stor skillnad oavsett vad mottagaren anser.
Sofia kommer aldrig bli mer än en WT utan hjärna som inte gjort något för att ta sig fram i livet.

Stolt hon kommer bli när hennes barn inser vilket arv dem har att upprätthålla
Citera
2019-10-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/prinsparet-om-näthat-blir-ett-ärr-i-själen-12506435

Hennes självgoda attityd är osmaklig. Hon har säkert fått hat på tal om näthat men främst kritik och det är en stor skillnad oavsett vad mottagaren anser.
Sofia kommer aldrig bli mer än en WT utan hjärna som inte gjort något för att ta sig fram i livet.

Hade Sofia levt som de flesta i hennes ålder --- ett vanligt liv med utbildning och försörjning på ett normalt och anständigt sätt hade hon ALDRIG blivit drabbad av näthat.
Hatet mot henne ligger enbart i hennes promiskuösa levnadssätt.
Hur svårt är det att fatta att en sådan kvinna ALDRIG kan bli respekterad vare sig hon är städerska eller prinsessa.
CP har i alla tider varit en vilsen, svag människa som aldrig funnit sin roll i livet.
Ett lättfångat byte för en lycksökerska.
Sofia har inbillat honom att han är sååå duktig så han har börjat tro på detta själv.
Tuppkammen har rest sig på honom.
Ändå ser alla att han enbart går i Sofias ledband och är lika vilsen som alltid.
Detta är mycket tragiskt och jag förstår att han väcker moderskänslor hos många äldre kvinnor.
Man vill rädda honom från ormen.
Ett stort problem är nätmobbing men detta par ( läs Sofia) är minst lämpade av alla att engagera sig i detta. Nätmobbing är något helt annat än att försöka rentvå Paradise Hotel Flickor.
Sofia ställer till med mer skada än nytta. Hennes engagemang är så falskt.
Hon har ju själv valt ett liv där man blir utsatt för hat.
Fattar hon inte att....Som man bäddar får man ligga.
Citera
2019-10-22, 16:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Hade Sofia levt som de flesta i hennes ålder --- ett vanligt liv med utbildning och försörjning på ett normalt och anständigt sätt hade hon ALDRIG blivit drabbad av näthat.
Hatet mot henne ligger enbart i hennes promiskuösa levnadssätt.
Hur svårt är det att fatta att en sådan kvinna ALDRIG kan bli respekterad vare sig hon är städerska eller prinsessa.
CP har i alla tider varit en vilsen, svag människa som aldrig funnit sin roll i livet.
Ett lättfångat byte för en lycksökerska.
Sofia har inbillat honom att han är sååå duktig så han har börjat tro på detta själv.
Tuppkammen har rest sig på honom.
Ändå ser alla att han enbart går i Sofias ledband och är lika vilsen som alltid.
Detta är mycket tragiskt och jag förstår att han väcker moderskänslor hos många äldre kvinnor.
Man vill rädda honom från ormen.
Ett stort problem är nätmobbing men detta par ( läs Sofia) är minst lämpade av alla att engagera sig i detta. Nätmobbing är något helt annat än att försöka rentvå Paradise Hotel Flickor.
Sofia ställer till med mer skada än nytta. Hennes engagemang är så falskt.
Hon har ju själv valt ett liv där man blir utsatt för hat.
Fattar hon inte att....Som man bäddar får man ligga.

Till er båda: mycket insiktsfulla och sanna inlägg. På pricken! Vem tror Sofia egentligen att hon lurar med sitt "engagemang emot näthat"..?
Citera
2019-10-22, 20:35
Medlem
Condottieris avatar
Citat:

Jag tycker att ni är orättvisa. Visst har Sofia betett sig äckligt genom att bre ut sig i diverse vulgära pissblaskor, men hur många andra tjejer har inte betett sig exakt likadant under senare år, och värre, för att bli erkända och högt uppburna i olika sammanhang. Stormy Daniels blev ju inbjuden till Skavlan, t.ex. Tiderna förändras, inte bara till det bättre, medges. Men det låter ju som att ni blivit hitskickade från 1300-talet. Jag är inte överförtjust i henne heller, men hon förtjänar ändå en chans.
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-22 kl. 20:51.
Citera
2019-10-22, 21:03
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Jag tycker att ni är orättvisa. Visst har Sofia betett sig äckligt genom att bre ut sig i diverse vulgära pissblaskor, men hur många andra tjejer har inte betett sig exakt likadant under senare år, och värre, för att bli erkända och högt uppburna i olika sammanhang. Stormy Daniels blev ju inbjuden till Skavlan, t.ex. Tiderna förändras, inte bara till det bättre, medges. Men det låter ju som att ni blivit hitskickade från 1300-talet. Jag är inte överförtjust i henne heller, men hon förtjänar ändå en chans.

Lilla Hellqvist tycker själv att hon inget behöver ångra, hon måste alltså anse att hennes karriär som nakenmodell etc är helt normal och lämplig för den som ska representera sitt land - där ligger imo en stor del av problemet.

Sen whinar hon om ”näthat” och verkar inte förstå att det finns anledning att ha åsikter om henne eller kanske hon betraktar sig som ofelbar och höjd över all kritik efter bröllopet med CP, vad vet jag?

Hur ger man en chans till någon som beter sig som hon? Jämför henne och Mette-Marit som kritiserats för hur hon levde pre-Håkon; M-M har en framtoning som skiljer sig en hel del från lilla Hellqvistskans och hon framförde strax före giftermålet ett ställningstagande mot bl a sitt narkotikabruk (möjligen en ursäkt under galgen men hon gjorde det iaf).
Citera
2019-10-22, 21:20
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Lilla Hellqvist tycker själv att hon inget behöver ångra, hon måste alltså anse att hennes karriär som nakenmodell etc är helt normal och lämplig för den som ska representera sitt land - där ligger imo en stor del av problemet.
Ok, du är garanterat mer insatt än jag i hur hon uttalat sig. Men jag upprepar: Stormy Daniels kan åtnjuta en fin offentlig privilegieposition, och vi vet ju båda hur hon har gjort sig berömd. Jag respekterar antagligen inte luderuppkomlingsfenomenet mer än vad du gör, men betänk att vi helt enkelt lever i ett smutsigt prostitutionssamhälle. Sofias beteende blir relativt normalt i detta sammanhang.
Citat:
Sen whinar hon om ”näthat” och verkar inte förstå att det finns anledning att ha åsikter om henne eller kanske hon betraktar sig som ofelbar och höjd över all kritik efter bröllopet med CP, vad vet jag?
Där är du mer insatt än jag. Men kärringen (alltså drottningen, som jag tycker verkar hyfsat ok, ändå) ägnar ju sig också åt denna lite fisförnäma societetsverksamhet, tveksamt om det är till någon större nytta. Hela "näthats"-termen osar av förljugen PK-mentalitet, men det är en annan diskussion.
Citat:
Hur ger man en chans till någon som beter sig som hon? Jämför henne och Mette-Marit som kritiserats för hur hon levde pre-Håkon; M-M har en framtoning som skiljer sig en hel del från lilla Hellqvistskans och hon framförde strax före giftermålet ett ställningstagande mot bl a sitt narkotikabruk (möjligen en ursäkt under galgen men hon gjorde det iaf).
Nu är det ju ett faktum att prinsjäveln gjort sitt val, alltså är hon liksom utvald. Hon har rimligen inte tvingat honom med pistol.
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-22 kl. 21:29.
Citera
2019-10-23, 04:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Ok, du är garanterat mer insatt än jag i hur hon uttalat sig. Men jag upprepar: Stormy Daniels kan åtnjuta en fin offentlig privilegieposition, och vi vet ju båda hur hon har gjort sig berömd. Jag respekterar antagligen inte luderuppkomlingsfenomenet mer än vad du gör, men betänk att vi helt enkelt lever i ett smutsigt prostitutionssamhälle. Sofias beteende blir relativt normalt i detta sammanhang.
Där är du mer insatt än jag. Men kärringen (alltså drottningen, som jag tycker verkar hyfsat ok, ändå) ägnar ju sig också åt denna lite fisförnäma societetsverksamhet, tveksamt om det är till någon större nytta. Hela "näthats"-termen osar av förljugen PK-mentalitet, men det är en annan diskussion.
Nu är det ju ett faktum att prinsjäveln gjort sitt val, alltså är hon liksom utvald. Hon har rimligen inte tvingat honom med pistol.

Förstår inte varför du blandar in Stormy Daniels? Hon är inte prinsessa, hon har gjort karriär i porrbranschen. Vore väl tokigt om man inte skulle kunna göra karriär i den branschen, för att man själv varit ett av objekten i yngre dagar - eller? Ett väldigt hyckleri skulle det vara i så fall. Skavlan bjuder för övrigt in alla möjliga människor, såg t.ex. att han hade en hemlös i ett av programmen. Att man får komma till hans program är alltså inte något tecken på att man är lyckad. Han vill ha en bra blandning på sina gäster, för att få till en dynamik i programmet.

En bättre jämförelse om vi ska gå till amerikanska porrmodeller, är i så fall Melania Trump. Hon är landets första dam nu, och det kan man verkligen diskutera, om hon borde vara det, med tanke på vilka foton som finns på henne också på nätet. MEN amerikanska folket visste om detta (det såg motståndarsidan till, att varenda ful och snuskig bild på Melania grävdes fram och kördes runt i pressen), när de röstade fram Mr Trump och följaktligen även Mrs Trump.

VI däremot fick aldrig rösta om Sofia - hon bara hoppade på oss. I Norge röstade Stortinget (alltså deras riksdag) NEJ till Mette-Marit första gången, men hon hakade sig kvar ändå. Också en väldigt dålig sort (Mette-Marit alltså), och man SER det även på henne (liksom på Sofia menar jag). Melania tycker jag inte att man SER det på, om de där bilderna inte skulle finnas som bevis, så skulle man inte tro det...

Ja, men prinsen ÄR ju enfaldig och lättledd också. Han kan inte ens läsa, vad jag har förstått? Om han inte hade varit just prins hade det blivit Samhall, och han hade aldrig nått en sådan maktposition, att han hade fått anställa människor och göra den bedömningen av deras meriter, kvalifikationer och personlighet. Det är just detta som är den största risken med att ha monarki: det kan bli vilka människor som helst, eftersom de både kan födas som idioter och sedan gifta sig med personer som är olämpliga på olika sätt, och som automatiskt får en officiell roll i landet efter vigseln. Och folket har ingen möjlighet att rösta bort dem.
Senast redigerad av Merwinna 2019-10-23 kl. 04:47.
Citera
2019-10-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu fattade du fel igen.

Jag tror snarare problemet ligger i din totala oförmåga att förstå att det du och andra håller på med härinne faktiskt ÄR en form av mobbing.
Citera
2019-10-23, 07:49
Medlem
[quote=Merwinna|69085606]

Citat:
VI däremot fick aldrig rösta om Sofia - hon bara hoppade på oss. I Norge röstade Stortinget (alltså deras riksdag) NEJ till Mette-Marit första gången, men hon hakade sig kvar ändå.
Om du nu ska dra en sådan jämförelse så vore det ju väldigt bra ifall du inte blandade äpplen och päron! Haakon är kronprins i Norge och därför röstades det i Stortinget.
Nu vet jag inte om det de facto röstades i riksdagen angående Daniel när han skulle gifta sig med Victoria, men riksdagen eller möjligen regeringen ska i alla fall lämna sitt godkännande när det gäller tronföljare vilket de också gjordes via Fredrik Reinfeldt som då var statsminister.
Carl-Philip är inte tronföljare och därför var en röstning eller godkännande inte nödvändig. Det spelar liksom ingen roll hur mycket du tycker att det borde ha varit så.

Citat:
Ja, men prinsen ÄR ju enfaldig och lättledd också. Han kan inte ens läsa, vad jag har förstått?

Ett lågvattenmärke till att lägga till samlingen? Måste vara en gedigen samling vid det här laget....
Prinsen har dyslexi precis som Victoria och kungen. Om Madeleine har det är jag osäker på.
Citera
2019-10-23, 08:06
Medlem
ceciliastenbocks avatar
[quote=MrsGossip|69086039]
Citat:

Om du nu ska dra en sådan jämförelse så vore det ju väldigt bra ifall du inte blandade äpplen och päron! Haakon är kronprins i Norge och därför röstades det i Stortinget.
Nu vet jag inte om det de facto röstades i riksdagen angående Daniel när han skulle gifta sig med Victoria, men riksdagen eller möjligen regeringen ska i alla fall lämna sitt godkännande när det gäller tronföljare vilket de också gjordes via Fredrik Reinfeldt som då var statsminister.
Carl-Philip är inte tronföljare och därför var en röstning eller godkännande inte nödvändig. Det spelar liksom ingen roll hur mycket du tycker att det borde ha varit så.

Ett lågvattenmärke till att lägga till samlingen? Måste vara en gedigen samling vid det här laget....
Prinsen har dyslexi precis som Victoria och kungen. Om Madeleine har det är jag osäker på.

Madeleine har trots sin priviligierade bakgrund varit klok och skaffat en kandidatexamen. Hellqvist däremot kommer från en låg medelklass där hennes föräldrar gav Sofia 16 år, tillåtelse med sin mosters hjälp att ta S/M bilder utomlands. Hon har ströjobbat (tjänat kring 100000/år från 18 års ålder till 27 år. Vikt ut sig och varit försörjd av en porr regissör i USA. Hon läste en ”bokföringskurs” men avslutade inte den där dem nätkränkte sin lärare. Hon har opererat sin näsa och resultatet blev bra!
Hennes självgodhet är nog det osmakligaste. Senaste bilden på henne och CP där hon sitter med ett grabbatag om honom är väldigt talande. Att hon nu åker omkring och pratar om näthat är ironiskt och ser ut som en ihålig gök när hon pratar är ironiskt. Hennes ordförråd är betydligt bättre än CP:s men ack så begränsat 😂
Citera
2019-10-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Varför mobbar barn och tonåringar?
Individer som mobbar, kränker och trakasserar andra drivs ofta av egna tillkortakommanden, och bär ofta på dold aggression.

Det är lätt att peka på andras fel o brister, för att själv framstå som mycket bättre.
I Sofias fall, beror kritiken på att hon deltagit i naken posering, o innan äktenskapet rört sig i
kretsar som är milsvid från det som hos gemene man, anser anständigt.
Att hennes tidigare val förföljer henne, och att hon fortfarande blir kritiserad, kan tyckas märkligt.
Men det som finns i allas våra cv,n följer med oss, även om man själv inte inser detta.

Du har väldigt rätt i det du skriver.
Jag fattar att det är hennes tidigare val som förföljer henne och det tror jag att hon också är högst medveten om. Däremot så anser jag att just på grund av att det är tidigare val inte kan kritisera henne på samma sätt som om hon gjort dessa val under äktenskapet, vilket är det som sker nu. Man anser helt enkelt att hon borde ha tänkt på att hon en dag skulle bli prinsessa och därmed avstått från detta, vilket är ett totalt orimligt krav.
Och ja, jag vet att det nu kommer att komma "försvarstal" i form av att "Sofia har planerat detta hela tiden" och "hennes mål har varit att nästla sig in för att få statusen" etc.
Missförstå mig rätt....det är fullt möjligt att detta är sant! Det är lika fullt möjligt att det INTE är sant. Det finns ingen, absolut INGEN härinne som till 110 % VET att detta är sant. Hur gärna man än vill tro att man vet så är det ingen som vet detta mer än Sofia själv.
Tyvärr så har det blivit en Flashback-sanning på grund av att det har upprepats så till den milda grad att man undrar ifall vissa skribenter får betalt för hur många gånger de upprepar det.
Ja, jag fattar att detta är en skvallersida och Flashback är Flashback, men gränsen mellan skvaller och förtal är hårfin. Det går att diskutera och argumentera utan att gå över den gränsen.
Citera
2019-10-23, 09:46
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Förstår inte varför du blandar in Stormy Daniels? Hon är inte prinsessa, hon har gjort karriär i porrbranschen.
"Porrstjärna", kallas det ju ibland. Jag jämför med henne eftersom de har uppnått en upphöjd position, genom medel som visserligen skiljer dem åt men också förenar dem. Det är typiskt att kvinnor i vår tid tar sig fram via könet. Det är nog inget historiskt nytt heller, för den delen.
Citat:
Vore väl tokigt om man inte skulle kunna göra karriär i den branschen, för att man själv varit ett av objekten i yngre dagar - eller? Ett väldigt hyckleri skulle det vara i så fall.
Jag förstår inte riktigt vad du syftar på.
Citat:
Skavlan bjuder för övrigt in alla möjliga människor, såg t.ex. att han hade en hemlös i ett av programmen. Att man får komma till hans program är alltså inte något tecken på att man är lyckad. Han vill ha en bra blandning på sina gäster, för att få till en dynamik i programmet.
Ok, det har du säkert rätt i. Men en majoritet av dem är faktiskt celebriteter, och Trump själv är inget helgon han heller. Även om han inte har medverkat i Skavlan ännu.
Citat:
En bättre jämförelse om vi ska gå till amerikanska porrmodeller, är i så fall Melania Trump. Hon är landets första dam nu, och det kan man verkligen diskutera, om hon borde vara det, med tanke på vilka foton som finns på henne också på nätet. MEN amerikanska folket visste om detta (det såg motståndarsidan till, att varenda ful och snuskig bild på Melania grävdes fram och kördes runt i pressen), när de röstade fram Mr Trump och följaktligen även Mrs Trump.
Jadå, den jämförelsen är minst lika relevant. Melania är ett samma andas barn, dessutom demokratiskt vald, som sagt var.
Citat:
VI däremot fick aldrig rösta om Sofia - hon bara hoppade på oss. I Norge röstade Stortinget (alltså deras riksdag) NEJ till Mette-Marit första gången, men hon hakade sig kvar ändå. Också en väldigt dålig sort (Mette-Marit alltså), och man SER det även på henne (liksom på Sofia menar jag). Melania tycker jag inte att man SER det på, om de där bilderna inte skulle finnas som bevis, så skulle man inte tro det...
Kanske det. Jag har kanske inte fullt så utvecklat sinne för detta, och mitt intresse är väl också i grund och botten ganska ljumt.
Citat:
Ja, men prinsen ÄR ju enfaldig och lättledd också.
Tja, kanske det, liksom svennebanan i stort. Madeleine har jag åtminstone tidvis uppfattat som en elak jävel. Är det bättre?
Citat:
Han kan inte ens läsa, vad jag har förstått?
Ingen aning, men det kan ju knappt vanliga svenskar heller? Dyslexi är väl ganska utbrett, och ärftligt, som bekant. Kungen själv har ju blivit hyfsat accepterad trots detta lilla hereditära snedsteg.
Citat:
Om han inte hade varit just prins hade det blivit Samhall,
Detsamma hade kanske gällt även för kungen i egen hög person? Prinsen har ju klarat sig rätt väl inom militären, tror jag. Dessutom är det väl inget större fel på Samhall? Grejen med att vara kunglighet är ju att man inte ska behöva tvingas arbeta som "vanligt folk", jag förstår mig inte riktigt på denna ängslan att även kungligheter måste göra motsvarande lite småsnaskiga borgerliga "karriärer" som vanligt folk prompt ska påtvingas. Jämför exempelvis med Oskar I eller Oskar II, de var väl borgerliga nog till sinnet ändå, så att det räckte och blev över. Det går tretton på dussinet av trista strebrar. Det både räcker och blir över.
Citat:
och han hade aldrig nått en sådan maktposition, att han hade fått anställa människor och göra den bedömningen av deras meriter, kvalifikationer och personlighet.
Nej, naturligtvis inte. Men som sagt var: det är ju detta som är poängen med att ha ett kungahus. Karl XIV Johan var en uppkomling som givetvis aldrig borde ha blivit "kung" i Sverige från första början, men det ligger ju nu sex eller sju generationer tillbaka i tiden. Redan där begick ju svenskarna ett korkat misstag. Och jag är förmodligen själv inte fullt lika imponerad av vår tids karriärister och "direktörer" och "VD:ar" och övriga "lyckade" typer, som du ger intryck av att vara.
Citat:
Det är just detta som är den största risken med att ha monarki: det kan bli vilka människor som helst, eftersom de både kan födas som idioter och sedan gifta sig med personer som är olämpliga på olika sätt, och som automatiskt får en officiell roll i landet efter vigseln. Och folket har ingen möjlighet att rösta bort dem.
Visst, men svenskarna får väl lov att resa sig och se till att avskaffa monarkin, i så fall. Jag ser faktiskt inga alternativ där, det är antingen svart eller vitt. Så länge monarkin finns kvar måste den rimligen vara fundamentalt självständig. Om folk valde sina gemåler vore det ju helt bisarrt.
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-23 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in