2015-09-20, 13:48
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menardu
Hon var ju inte kär i honom, hade han gett upp titeln hade hon inte velat ha honom. Hon ville ju bara bli prinsessa, kär kan hon lura naiva med.

HAN är helt betuttad i henne, men jag tror inte att hon är kär i honom, nej. Jag tror att allt är tillgjort från hennes sida. Jag gissar att hon har en narcissistisk personlighetsstörning och ev. även är psykopat. Att hon inte kan älska någon annan människa överhuvudtaget, utan allt är masker och manipulering för egen vinning.
Citera
2015-09-20, 13:58
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
HAN är helt betuttad i henne, men jag tror inte att hon är kär i honom, nej. Jag tror att allt är tillgjort från hennes sida. Jag gissar att hon har en narcissistisk personlighetsstörning och ev. även är psykopat. Att hon inte kan älska någon annan människa överhuvudtaget, utan allt är masker och manipulering för egen vinning.

Exakt så tänker jag med, för att se ut som en tant och få honom att tro att hon är den vackraste måste hon kunna konsten att manipulera.

Det var så roligt att höra på när de satt på trappan, CP berättade att hon idag inte skulle vikt ut sig och hon envisades med att hon inte ångrar något alls.
Citera
2015-09-20, 14:14
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Exakt så tänker jag med, för att se ut som en tant och få honom att tro att hon är den vackraste måste hon kunna konsten att manipulera.

Det var så roligt att höra på när de satt på trappan, CP berättade att hon idag inte skulle vikt ut sig och hon envisades med att hon inte ångrar något alls.

Fast DET var konstigt, tycker jag. Mette-Marit gjorde i alla fall offentlig avbön. Att man inte ens fattar att man har gjort något fel i ungdomen, när man har kommit upp i 30-årsåldern, gör det ju ÄNNU värre.
Citera
2015-09-20, 14:27
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Fast DET var konstigt, tycker jag. Mette-Marit gjorde i alla fall offentlig avbön. Att man inte ens fattar att man har gjort något fel i ungdomen, när man har kommit upp i 30-årsåldern, gör det ju ÄNNU värre.

Du vet, för psykopater är det viktigt att aldrig erkänna misstag.

Vad är det med kungligheter och kända slampor egentligen, varför dras de till just sådana? Ta CP, så hade han kunnat träffa en ordentlig tjej med en ordentlig utbildning och dessutom tio gånger snyggare än sin tant. Varför den tantslampan?
Citera
2015-09-20, 15:14
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Kan inte annat än hålla med. Vad man än har för åsikt om kp Mette-Marit så var det nog inte så roligt för henne att beklaga sitt "relativt utagerande festande". Men det gjordes och det var åtminstone ett tecken på att hon begrep att hennes bakgrund inte var den bästa.

Sofia däremot

Citat:
Ta CP, så hade han kunnat träffa en ordentlig tjej med en ordentlig utbildning och dessutom tio gånger snyggare än sin tant. Varför den tantslampan?

Det har inte direkt vimlat av ordentliga tjejer runt prins Lippi. Enligt min åsikt borde han hållit hårt i Emma Pernald för hon var ett kap för honom. Dessutom har han uttalat sig om känslor på ett sätt som måste uppfattas som plumpt gentemot Pernald och så gör man bara inte.

Jag tvivlar på att det funnits särskilt många ordentliga tjejer som kunnat tänka sig att leva med honom.
Senast redigerad av WaltzingMatilda 2015-09-20 kl. 15:34. Anledning: ,
Citera
2015-09-20, 15:16
Medlem
Nej, jag tror inte att hon är kär i fjanten. Den hon är kär i är Sofia, allenast, och naturligtvis ståten och uppmärksamheten.

Iklädd gummistövlar en dag, utklädd till pojke en annan dag?
Citera
2015-10-08, 10:31
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Gaffeln gjort ett riktigt kap i Utviket, och intelligent som få. Hon talar ju i fullständiga meningar!

Nja, kanske fullständiga meningar men det blir fel ändå....

Gaffeln och utviket var häromdagen enligt egen utsago och besökte den södraste samebyn i landet...
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/dalarna/prinsparet-besokte-samebyn
Citera
2015-10-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Nja, kanske fullständiga meningar men det blir fel ändå....

Gaffeln och utviket var häromdagen enligt egen utsago och besökte den södraste samebyn i landet...
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/dalarna/prinsparet-besokte-samebyn

Så du hörde också den intervjun? "Södraste." Jag trodde inte mina öron när jag hörde henne säga det. Återigen, vem är förvånad? Undra vem som är mest efterbliven i den knugliga familjen? Vilket pinsamt och patetiskt skämt de är. Skämmer ut sig så fort de öppnar munnen.
Citera
2015-10-09, 17:36
Medlem
PandorasAsks avatar
Madde ville att bästa väninnan Emma Pernald skulle bli fadder till prins Nicolas, men Sofia lyckades förhindra det, Emma är portad från kyrkan! Synd att inte Madde stod på sej, jag menar hon har rätt att välja de faddrar hon vill åt sitt barn.

Edit: Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21554861.ab
Senast redigerad av PandorasAsk 2015-10-09 kl. 17:38.
Citera
2015-10-09, 17:53
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Madde ville att bästa väninnan Emma Pernald skulle bli fadder till prins Nicolas, men Sofia lyckades förhindra det, Emma är portad från kyrkan! Synd att inte Madde stod på sej, jag menar hon har rätt att välja de faddrar hon vill åt sitt barn.

Edit: Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21554861.ab

Fast för en gångs skull håller jag faktiskt med Sofia. Jag hade inte heller accepterat att min man och hans exfru skulle stå där framme i kyrkan och hedras som faddrar till SAMMA BARN! Medan jag inte fick vara med annat än som publik!

Som barnets GUDMOR OCH GUDFAR, precis som om DE TVÅ vore gifta och lovade att tillsammans ha ett ansvar för detta barn i många år... (Jag VET att just de kungliga ofta använder fyra udda faddrar i stället förd ett eller två par, men i det allmänna medvetandet så är det ju gifta par som blir faddrar.)

Att inte ens låta Emma komma som vanlig gäst till kyrkan, var dock overkill.
Senast redigerad av Merwinna 2015-10-09 kl. 17:55.
Citera
2015-10-09, 18:18
Medlem
PandorasAsks avatar
Merwinna, din åsikt är helt ok och du har så rätt i att det skulle vara svårt för Sofia att se sin make och hans exgirlfriend stå bredvid varandra vid dopskålen. Men, Emma är ju själv gift och mor till två barn och hon är en av Maddes bästa väninnor, så jag tycker att Madde själv kunde bestämma vem hon vill ha till fadder.
Citera
2015-10-09, 18:44
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Merwinna, din åsikt är helt ok och du har så rätt i att det skulle vara svårt för Sofia att se sin make och hans exgirlfriend stå bredvid varandra vid dopskålen. Men, Emma är ju själv gift och mor till två barn och hon är en av Maddes bästa väninnor, så jag tycker att Madde själv kunde bestämma vem hon vill ha till fadder.

Det står Ciggen fritt fram att välja vilken fadder hon vill men det här var opassande. Ciggen skulle inte ha frågat Pernalden alls om hon tänkt att brodern ska bli gudfar, då hade kompisen säkert kunnat komma som en vanlig gäst och inget hade hänt. Nu uppstod istället denna penibla situation och vi vet inte vem som sade ifrån. Kan lika gärna vara Gaffeln som beklagat sig för Jokern som sedan satt P för det hela. Att en "hovkälla" sagt det och det enligt kvällspressen ska vi ta med en stor nypa salt men det är bättre att Pernalden uteblir efter detta än att det blir surt och stelt på dopet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in