2019-10-22, 19:37
Medlem
Mydans avatar
Det här är varför man borde motat bort feminismen med våldsamt motstånd redan från start. Den här sortens sjuka egoistiska och privilegierade föds inuti den samhällsförgörande ideologin, och de saknar all förmåga att varken tänka eller lära. De är att likna vid köttätande bakterier i sitt sätt att leva och föra sig genom livet.

Nu kanske någon undrar hur det kommer sig att dessa prinsessor har väckt sådan avsky i mig?

Jo, det är självklart för att jag känner till den faktiska statistiken när det kommer till betyg och högskolor.

Av de 40 största programmen som alla har minst 100 deltagare så är kvinnor i majoritet på 38. Män är i majoritet på 2, det 3-åriga samt det 5-åriga civilingenjörsprogrammet, med ca 60-65% av totala andelen studerande.

På ~5 program är kvinnorna över 90%. På ~8-10 program är kvinnorna över 80%. På ytterligare ~10 program är kvinnorna över 65%. På resterande ca 10-tal är kvinnorna bara i majoritet med 50-65%.

Anledningarna är många, men den främsta som är statistiskt belagd är att män genomgående och med enbart någon enstaka undantagsfall missgynnas vid betygsättningen när man har gjort jämförelser med resultatet på det nationella provet.

Kvinnor får uteslutande och över hela bredden i snitt högre betyg än vad de har presterat på det nationella provet. Män får uteslutande och över hela bredden i snitt LÄGRE betyg än vad de har presterat på nationella provet. Det sett ur antal som får högre-/respektive lägre betyg, ca 50-60% får fortfarande runt samma betyg.

All statistik finns offentlig hos skolverket, så det är bara att bekräfta. Det finns någon liten fringe-kurs i någon årskull, typ hemspråk och någon enstaka mattekurs där männen får lika stor fördel som kvinnor, men överlag får de fortfarande 20-30% lägre i snitt i NO-ämnen, och dubbelt så mycket lägre i SO-ämnen. Det är alltså mätt på antal som får lägre betyg än NP mot antal som får högre betyg än NP.

Så, med tanke på att vi vet att män direkt diskrimineras, att vi vet att kvinnor totalt dominerar universiteten redan, och att männens enda riktiga chans att komma in på någon utbildning alls är just högskoleprovet, där de enbart diskrimineras till viss grad efter att man tidigare redan gjort om provet för att gynna kvinnor, förstår nog många varför dessa på bortskämda prinsessor gör mig spyfärdig när jag läser om deras sjuka tankar och sinnen.

Kvinnorna kan ta sina "drömutbildningar" med de 70% de orättfärdigat redan ges genom systematisk diskriminering, så kan väl männen åtminstone få en CHANS att komma in på en, eller?

Det är så vidrigt, om än inte oväntat, att man återigen nu börjar opinionsbilda. Ingen mansjävel ska ha någon som helst chans att utbilda sig, det ska nämligen vara jämställt, ekvivalent med manshat. Även om det gör mig illamående att det finns människor som är så här onda, är jag numera så van vid manshatet att det inte är något anmärkningsvärt, förutom när man vill skriva av sig lite, vilket alltid har sin plats.

Jag och många andra har varnat för det under många år, och de män som drabbas har enbart sig själv att skylla.

Välkommen till matriarkatet, fårskallar.
Senast redigerad av Mydan 2019-10-22 kl. 19:39.
Citera
2019-10-22, 19:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Herregud, jag pratar om matematik nu. Givetvis förstår du inte skillnad på god logisk förmåga och att vara extremt duktig på matematik. Man kan alltså ha en mycket god abstrakt logisk förmåga men ändå inte vara extremt duktig på matematik.

Sambandet mellan de både lär vara mycket stark. Matematik är ju en form av starkt formaliserad logik för tal.
Citera
2019-10-22, 19:43
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mydan
Det här är varför man borde motat bort feminismen med våldsamt motstånd redan från start. Den här sortens sjuka egoistiska och privilegierade föds inuti den samhällsförgörande ideologin, och de saknar all förmåga att varken tänka eller lära. De är att likna vid köttätande bakterier i sitt sätt att leva och föra sig genom livet.

Nu kanske någon undrar hur det kommer sig att dessa prinsessor har väckt sådan avsky i mig?

Jo, det är självklart för att jag känner till den faktiska statistiken när det kommer till betyg och högskolor.

Av de 40 största programmen som alla har minst 100 deltagare så är kvinnor i majoritet på 38. Män är i majoritet på 2, det 3-åriga samt det 5-åriga civilingenjörsprogrammet, med ca 60-65% av totala andelen studerande.

På ~5 program är kvinnorna över 90%. På ~8-10 program är kvinnorna över 80%. På ytterligare ~10 program är kvinnorna över 65%. På resterande ca 10-tal är kvinnorna bara i majoritet med 50-65%.

Anledningarna är många, men den främsta som är statistiskt belagd är att män genomgående och med enbart någon enstaka undantagsfall missgynnas vid betygsättningen när man har gjort jämförelser med resultatet på det nationella provet.

Kvinnor får uteslutande och över hela bredden i snitt högre betyg än vad de har presterat på det nationella provet. Män får uteslutande och över hela bredden i snitt LÄGRE betyg än vad de har presterat på nationella provet. Det sett ur antal som får högre-/respektive lägre betyg, ca 50-60% får fortfarande runt samma betyg.

All statistik finns offentlig hos skolverket, så det är bara att bekräfta. Det finns någon liten fringe-kurs i någon årskull, typ hemspråk och någon enstaka mattekurs där männen får lika stor fördel som kvinnor, men överlag får de fortfarande 20-30% lägre i snitt i NO-ämnen, och dubbelt så mycket lägre i SO-ämnen. Det är alltså mätt på antal som får lägre betyg än NP mot antal som får högre betyg än NP.

Så, med tanke på att vi vet att män direkt diskrimineras, att vi vet att kvinnor totalt dominerar universiteten redan, och att männens enda riktiga chans att komma in på någon utbildning alls är just högskoleprovet, där de enbart diskrimineras till viss grad efter att man tidigare redan gjort om provet för att gynna kvinnor, förstår nog många varför dessa på bortskämda prinsessor gör mig spyfärdig när jag läser om deras sjuka tankar och sinnen.

Kvinnorna kan ta sina "drömutbildningar" med de 70% de orättfärdigat redan ges genom systematisk diskriminering, så kan väl männen åtminstone få en CHANS att komma in på en, eller?

Det är så vidrigt, om än inte oväntat, att man återigen nu börjar opinionsbilda. Ingen mansjävel ska ha någon som helst chans att utbilda sig, det ska nämligen vara jämställt, ekvivalent med manshat. Även om det gör mig illamående att det finns människor som är så här onda, är jag numera så van vid manshatet att det inte är något anmärkningsvärt, förutom när man vill skriva av sig lite, vilket alltid har sin plats.

Jag och många andra har varnat för det under många år, och de män som drabbas har enbart sig själv att skylla.

Välkommen till matriarkatet, fårskallar.
Ungefär så. Jag bara väntar på samhällskollapsen, eftersom dessa matriarkala fårskallar tror de har en chans när de ska hantera den bittra, råa verkligheten, som de har noll koll på. Det kommer bli väldigt spännande, om vi säger som så.

Tänk dig att vara en normal pojke som ska växa upp i den här skiten och hamnar i ett genusdagis. Sedan ska du hävda dig i skolan. Han kommer inte studera på universitet, han kommer hamna på psyket, bli grovt kriminell, djupt asocial eller få självmordstankar. Det kan vi tanka feminismen för. Tur att flickorna också vill begå självmord. Tummen upp till feminismen.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-10-22 kl. 20:10.
Citera
2019-10-22, 19:54
Medlem
Citat:
Att det finns skillnader i mäns och kvinnors hjärnor är välbelagt och ingenting som överhuvudtaget bör diskuteras. Däremot är det väl så att man är lite osäker på hur dessa skillnader ger utslag gällande olika förmågor.
Min uppfattning är att pojkar har en något tydligare fallenhet för matematik än flickor. Nu är jag förvisso bara lärare upp till årskurs 6, men jag tycker att man redan på mellanstadiet kan se dessa tendenser. Dock är skillnaden liten, men jag tror att den också spelar roll för hur intresset för matte utvecklas.
Att pojkar rent generellt skulle vara "smartare" är enligt mig däremot rent skitprat, vi talar om en avgränsad förmåga. Flickorna i sin tur verkar ha lättare för språk, större intresse för läsning och är mer välartade på många sätt som lämpar sig väl i dagens samhälle.
Men halva provet är ju språk jue!

Halva provet gynnar män andra halvan kvinnor - varför bölar du!???

Dessutom får ju tjejer högre betyg i matte än killarna och rent generellt oxå så varför får då kvinnor så dåliga resultat på provet när de dessutom som du påstår skulle vara lika smarta som män!???????
Citera
2019-10-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men bara ett sätt att ha hög IQ.
Och vilket sätt är det?
Citera
2019-10-22, 20:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tönt kan du vara själv. Att kunna räkna är livsavgörande i många yrken, även där man inte tänker att det behövs!
Ja men vilken nivå är du på när du pratar om att räkna barn på dagis? Så jävla tramsigt.
Citera
2019-10-22, 20:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Nja, resonemangsförmågan är väldligt tydlig. Även om du kan ämnet så måste man kunna problematisera kring A-frågor på provet.

Jag menar att detta kommer in alldeles för tidigt. Detta är 7:an vi pratar om.

Flickor har är bättre på språket och utvecklas tidigare, så detta är en klar nackdel för pojkarna som kan faktan men men failar på diskussionerna.

Dessa krav borde naturligtvis tas bort eftersom de ligger 2 år efter i den fysiska utvecklingen och har svårare med språk.

Det är ren diskriminering att ha det så här. Det är bara ett sätt att ge flickor högre betyg.

Okej. Om vi utgår från detta, borde man då ändra kraven i matematik också? Eftersom att killar har något högre fallenhet för matematik än flickor. Annars är det diskriminering eller? inte?
Citera
2019-10-22, 20:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Kvinnor har bättre sinne för språk. Eftersom andra halvan är just en språkdel så kvittar det mattedelen.

Dessutom handlar IQ om att se mönster. Något som är väldigt viktigt för tex en läkare (symptom - orsak - sjukdom).

Ja men du kan knappast jämföra att avläsa visuella mönster (perceptuella förmågan i tex iq-test) med att kunna koppla symptom-orsak- sjukdom. Du behöver inte sätta över medel på iq-test som enbart behandlar matematiska mönster -uppgifter för att kunna bli läkare. Du kan fortfarande ha en mycket god förmåga att dra slutsatser alltså besitta en god abstrakt logisk förmåga.
Citera
2019-10-22, 20:09
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Att det finns skillnader i mäns och kvinnors hjärnor är välbelagt och ingenting som överhuvudtaget bör diskuteras. Däremot är det väl så att man är lite osäker på hur dessa skillnader ger utslag gällande olika förmågor.
Min uppfattning är att pojkar har en något tydligare fallenhet för matematik än flickor. Nu är jag förvisso bara lärare upp till årskurs 6, men jag tycker att man redan på mellanstadiet kan se dessa tendenser. Dock är skillnaden liten, men jag tror att den också spelar roll för hur intresset för matte utvecklas.
Att pojkar rent generellt skulle vara "smartare" är enligt mig däremot rent skitprat, vi talar om en avgränsad förmåga. Flickorna i sin tur verkar ha lättare för språk, större intresse för läsning och är mer välartade på många sätt som lämpar sig väl i dagens samhälle.
1) Det är inte skitsnack att pojkar/killar/män är smartare än det motsatta könet.

2) Män dominerar schackeliten, ett brädspel som starkt korrelerar med logiskt tänkande och matematisk intelligens enligt den senaste och fetaste meta-analysen:

https://i.redd.it/1majuu6mg2521.png

Explaining male predominance in chess:
https://en.chessbase.com/post/explaining-male-predominance-in-chess

The relationship between cognitive ability and chess skill: A comprehensive meta-analysis:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160289616301593

Schack är ju relevant på så sätt att det inte går att könskvotera inom den branschen.

3) Män dominerar även inom litteratur (hur många kvinnliga Homeros, Dante Alighieri, John Milton, Shakespeare och Chaucer har vi fått genom åren?). Ditt påstående att kvinnor skulle ha högre verbal IQ, stämmer alltså inte.

5) Män har i genomsnitt 5 IQ poäng högre än kvinnor enligt Richard Lynn's forskning.
Citera
2019-10-22, 20:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Det är väldigt dumt resonerat. Intelligenta män som vet att de kan klara sig på högskoleprovet väljer att inte plugga hårt i gymnasiet av en anledning. Det enda detta skulle åstadkomma är att sämre lämpade personer kommer in på utbildningen, och snarare att män som haft svårt hemma eller dylikt inte får sin rättvisa chans.

Alla vet att betyg på gymnasiet sällan betyder någonting förutom att man varit god vän med läraren.

Vet alla det? Jag vet det inte.
Ännu en tramskommentar.
Citera
2019-10-22, 20:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Tycker nog att det ena ger det andra.Balans.

Du får nog utveckla detta.
Citera
2019-10-22, 20:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sambandet mellan de både lär vara mycket stark. Matematik är ju en form av starkt formaliserad logik för tal.

Du har ingen aning nä. Som jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in