2019-10-20, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ths65
Är en tvip 605 så mycket bättre en Nvidia sheild . För jag har inga problem med svensk text+ och tal på min nvidia sheild. o har tvip 605 netflix youtube spotify okså .

Öhm... hahaha. nVidia Shield TV är den kraftfullaste Android TV-box man kan ha. Grattis. Det enda som suger med den är fjärrkontrollen (för få knappar) men man kan skaffa andra kontroller om man vill.

Du ska iaf absolut inte byta ut Shield TV! ;-)

Och har man den fantastiskt bra IPTV-appen TiviMate så kan man ställa in vad alla kontrollknappar gör, inkl att binda "long press" (långt tryck), för att få ut "lite mer knappar" av kontrollen.
Senast redigerad av dextrodammit 2019-10-20 kl. 02:29.
2019-10-20, 07:23
Medlem
Denna är på gång.

https://www.sweclockers.com/nyhet/28392-populara-nvidia-shield-tv-far-ersattare-shield-tv-pro
2019-10-20, 08:30
Medlem
Vad är rimligt att betala för ett års abonnemang? Tänker då med bra utbud och support. Alla svenska kanaler m.m.
2019-10-20, 11:11
Bannlyst
Har sv *****er idag, som verkar ha lagt ner verksamheten. Hur fanken hittar jag en ny leverantör som funkar och inte tar stålarna och drar? Det går inte att lita på någon som det ser ut nu.
2019-10-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mack_at_gymmet
Vad är rimligt att betala för ett års abonnemang? Tänker då med bra utbud och support. Alla svenska kanaler m.m.

Vad skulle ett komplett paket från Cmore plus Viasat kostat? Plus alla serier och filmer?
Plus alla utländska kanaler? 😜

Vad som folk tycker är rimligt kan ju skilja rätt mycket.
Finns ju alltid folk som helst vill ha allt gratis.
Men även folk som fattar hur billigt IPTV ändå är.
2019-10-20, 13:37
Medlem
Installerat Tivimate på Nvidian och jäklar vad rappt det blev 😀
2019-10-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad skulle ett komplett paket från Cmore plus Viasat kostat? Plus alla serier och filmer?
Plus alla utländska kanaler? 😜

Vad som folk tycker är rimligt kan ju skilja rätt mycket.
Finns ju alltid folk som helst vill ha allt gratis.
Men även folk som fattar hur billigt IPTV ändå är.

Ett par tusen i månaden såklart. Men nu vill jag veta vad ett rimligt pris skulle vara. Har haft IPTV i två omgångar men det var ett tag sedan och jag kommer inte ihåg vad jag betalade. Betalar gärna lite extra för att få ett väl fungerande paket samtidigt som jag inte vill betala "för mycket" när jag kan få samma paket billigare.
2019-10-20, 16:09
Medlem
Persimååns avatar
Varför kör de flesta med dyra IPTV- leverantörer? Jag hittade en användare som sålde 9000 channels stream för 100:-/kvartalet på Aliexpress. Fungerar skitbra, även de svenska kanalerna.

Helt ärligt tror jag att de sk. stora leverantörerna streamar från samma källa, men med mycket dyrare pris.
2019-10-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Varför kör de flesta med dyra IPTV- leverantörer? Jag hittade en användare som sålde 9000 channels stream för 100:-/kvartalet på Aliexpress. Fungerar skitbra, även de svenska kanalerna.

Helt ärligt tror jag att de sk. stora leverantörerna streamar från samma källa, men med mycket dyrare pris.

Tror gör man i kyrkan...
2019-10-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Installerat Tivimate på Nvidian och jäklar vad rappt det blev 😀

Japp, den är utan tvekan den bästa IPTV-appen. Svinsnabb på att ladda kaneler, snyggt interface, perfekta fjärrkontrolls-inställningar, och under konstant utveckling.

Många här vet att jag förr konstant rekommenderade StbEmu Pro som den mest familjevänliga appen, och skrev detaljerade installationsguider till alla. Men jag nämnde redan då att TiviMate skulle bli intressant i framtiden. Då var TiviMate i bäbis-stadiet och saknade svinmycket funktioner...

Men nu har appen utvecklats och har det mesta. Och utvecklaren planerar massvis av grymma funktioner:

https://www.reddit.com/r/TiviMate/comments/cgntyd/suggestions/
och allt här:
https://www.reddit.com/r/TiviMate/comments/cgntyd/suggestions/f0oqcuh/?utm_source=share&utm_medium=web2x

Premium är dessutom snyggare och bättre. Så den är ett smart köp! Kostar 59kr om året (4.90kr i månaden) och ger rättighet att logga in med 5 enheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Varför kör de flesta med dyra IPTV- leverantörer? Jag hittade en användare som sålde 9000 channels stream för 100:-/kvartalet på <censur>. Fungerar skitbra, även de svenska kanalerna.

Jadå det är nog från samma källor, dvs samma dekrypterar-människor i Sverige som avkodar kanalen och sänder ut den till IPTV-leverantörerna. Det stjäls strömmar vilt därefter. Kina-leverantörerna stjäl säkert källor genom att de har konton på de europeiska leverantörerna.

Men en leverantör är inte bara en "samling källor". En leverantör är:

- Vilka källor de har (T.ex. om det är källor med eller utan textnings-spåren intakta. Och SD eller HD eller FullHD eller 4K?).
- TV-streamingservrarna som kunderna ansluter sig till. Är de snabba? Eller är de åt helvete?
- Vilket VOD-bibliotek de har (hur många filmer och serier on demand). Hur många NYA filmer läggs till per vecka? Har de svensk eller iaf engelsk text på filmerna?
- Har de fungerande EPG (TV-tablå)?
- Har de catchup-arkiv på kanalerna så att man kan se X dagar bakåt i tiden på de Svenska kanalerna?

De frågorna är viktigast. Det är där leverantörerna skiljer sig åt.

Köper man från kinaleverantör så får man nog kinafokus på innehållet... precis som nordiska leverantörer har nordiskt fokus...
Senast redigerad av dextrodammit 2019-10-20 kl. 16:35.
2019-10-20, 22:18
Medlem
Nån mer som har problem att se grejer från både VOD och tv-serier?
Funkade kanon för några veckor sedan men nu står de på dom flesta att de inte stöds längre.
2019-10-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nån mer som har problem att se grejer från både VOD och tv-serier?
Funkade kanon för några veckor sedan men nu står de på dom flesta att de inte stöds längre.

Antagligen din leverantör som har problem med deras utbud.

Jag kollade Breaking bad hela kvällen idag. Filmerna funkade också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in