Citat:
Ursprungligen postat av
Furuvikarn
Installerat Tivimate på Nvidian och jäklar vad rappt det blev 😀
Japp, den är utan tvekan den bästa IPTV-appen. Svinsnabb på att ladda kaneler, snyggt interface, perfekta fjärrkontrolls-inställningar, och under konstant utveckling.
Många här vet att jag förr konstant rekommenderade StbEmu Pro som den mest familjevänliga appen, och skrev detaljerade installationsguider till alla. Men jag nämnde redan då att TiviMate skulle bli intressant i framtiden. Då var TiviMate i bäbis-stadiet och saknade svinmycket funktioner...
Men
nu har appen utvecklats och har det mesta. Och utvecklaren planerar massvis av grymma funktioner:
https://www.reddit.com/r/TiviMate/comments/cgntyd/suggestions/
och allt här:
https://www.reddit.com/r/TiviMate/comments/cgntyd/suggestions/f0oqcuh/?utm_source=share&utm_medium=web2x
Premium är dessutom snyggare och bättre. Så den är ett smart köp! Kostar 59kr om året (4.90kr i månaden) och ger rättighet att logga in med 5 enheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Persimåån
Varför kör de flesta med dyra IPTV- leverantörer? Jag hittade en användare som sålde 9000 channels stream för 100:-/kvartalet på <censur>. Fungerar skitbra, även de svenska kanalerna.
Helt ärligt tror jag att de sk. stora leverantörerna streamar från samma källa, men med mycket dyrare pris.
Jadå det är nog från samma källor, dvs samma dekrypterar-människor i Sverige som avkodar kanalen och sänder ut den till IPTV-leverantörerna. Det stjäls strömmar vilt därefter. Kina-leverantörerna stjäl säkert källor genom att de har konton på de europeiska leverantörerna.
Men en leverantör är inte bara en "samling källor". En leverantör är:
- Vilka källor de har (T.ex. om det är källor med eller utan textnings-spåren intakta. Och SD eller HD eller FullHD eller 4K?).
- TV-streamingservrarna som kunderna ansluter sig till. Är de snabba? Eller är de åt helvete?
- Vilket VOD-bibliotek de har (hur många filmer och serier on demand). Hur många NYA filmer läggs till per vecka? Har de svensk eller iaf engelsk text på filmerna?
- Har de fungerande EPG (TV-tablå)?
- Har de catchup-arkiv på kanalerna så att man kan se X dagar bakåt i tiden på de Svenska kanalerna?
De frågorna är viktigast. Det är där leverantörerna skiljer sig åt.
Köper man från kinaleverantör så får man nog kinafokus på innehållet... precis som nordiska leverantörer har nordiskt fokus...