2019-10-25, 13:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekvarting
Nu var det inte det som var frågan. Man blir inte utan kanaler bara för att man tycker att den giriga jävla distributören som tillhandahåller kanalerna tar för mycket betalt. När andra betalar hälften för samma utbud. Det är dessutom vanligt med kanalbortfall samt allmänna störningar. Det köper man naturligtvis med tanke på ovan nämnda prisdifferens gentemot att betala fullpris. Mina tekniska kunskaper är ganska begränsade, så min fråga gäller väl egentligen huruvida boxen är låst till den man köpte den av eller om man kan använda samma box men annan leverantör.
Huruvida din box är låst till din operatör eller inte är inget jag kan svara på, kontakta din leverantör eller så tar du en test hos en annan och ser om det fungerar.
2019-10-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Jodå använder mig av catchup.
Gärna PM om nån vet vart jag ska vända mig om jag vill ha W***d utbud. Har redan N***** **e utbud.

Tror du har missuppfattat lite. N*****O** hette just W***d när det startades, men valde det nuvarande namnet för att inte blandas ihop med en viss stor R***d åteförsäljare online.
2019-10-25, 18:25
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Tror du har missuppfattat lite. N*****O** hette just W***d när det startades, men valde det nuvarande namnet för att inte blandas ihop med en viss stor R***d åteförsäljare online.
Ahh tack för det. Förklarar varför jag inte hitta det jag sökte.
2019-10-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74

Tack för infon, förstår helheten bättre nu 😊
2019-10-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Det är inte så att du använder en nedladdad m3u på boxen. Den uppdaterar inte automatiskt.
Jo den är nedladdad till boxen, hur gör man annars?
2019-10-25, 22:56
Medlem
Scandiciptv.net tillhör Nordiciptv.net?

Den hjälp man får utav Scandic IPTV verkar det ju som att Nordic IPTV har med det att göra? Någon med erfarenheter av dessa? Nordic One produkten säljer ju Scandic IPTV vilket nordiciptv också gjorde.

Jag och en till polare köpte abonnemang och en box ifrån nordiciptv, kort därefter slutade min fungera och någon dag senare slutade polarens också fungera. Vi har vänt oss till Scandic IPTV som satte igång abonnemanget till oss vilket får mig att tro att det är dom. Är dock väldigt tacksam över att Scandic IPTV satte igång mitt abonnemang även om det inte är dom. Mesta dels nyfiken..
Senast redigerad av Purra 2019-10-25 kl. 23:01.
2019-10-25, 23:59
Medlem
MIBRs avatar
Bara för mig iptv legat nere några dagar nu?
2019-10-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Min funkar men vi har ju antagligen inte samma leverantör.
Jag har Nxxxxc Oxx.
Har du kollat med dom du köpte av?
2019-10-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR

Alla mina 4 abonnemang funkar utan problem.
2019-10-26, 10:23
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Alla mina 4 abonnemang funkar utan problem.

hmm konstigt.. mitt har legat nere ett tag.....
2019-10-26, 11:23
Medlem
Hej, är inte helt nöjd med min nya tv Q6FN med siptv och castfunktionen. Skulle en Xiaomi Mi Box S fixa det bättre?
Jag vill ha text på Cmore och Viasat. Slippa connection failed, ljud som försvinner och byta kanal fram och tillbaka för att det ska fungera. Händer inte ofta men tillräckligt för att vara störande.
Samt castfunktionen är inte bra alls på tv:n. Vill casta "nyafilmer" med text och det fixar inte tv:n. Verkar som samsung har problem med codecs som de använder. Jag är alltså ute efter en bättre iptv och bättre cast. Löser denna box det?
Leverantör: N*****O**
Bredband: Bahnhof 100/10 med vpn Integrity
Router: Asus AC86U
2019-10-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Först tycker du att din leverantör funkar bra, sen skriver du att bara de Skandinaviska kanalerna funkar. 🤔🤔🤔

Låter INTE som din leverantör är något att ha.
Om du läser lite mer noggrann ser du att min ursprungliga leverantör var inte NO****TV från början. Jag hade SV*****ER och när denne lade sig ner provade på det andra. Den funkar helt korrekt fortfarande men SV****ER har börjat funka igen och då den började med Skandinaviska kanaler. Nu den har lagts många andra kanaler också och dem funkar bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in