2019-10-18, 11:08
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande90
Mag funkar hur bra som helst, finns no block filer man kan uppdatera den med och då kan ingen blockera portalen.

När det gäller uppspelning av VOD bör alla leverantörer lärt sig att man laddar upp filmer och serier i x264 format , då klarar alla spelare av att spela upp det.

Mag är personligen min favorit , sen är ju smaken som baken

Ja med no block funkar det perfa med MAG, sen kan man ju diskutera om man nästa gång skall sponsra ett företag som försöker att blockera det man köpt boxen för

Med det sagt så fungerar MAGboxar fint, nackdelen är väl då att man inte kan ladda ner appar som i androidboxar.
2019-10-18, 11:24
Medlem
celticjunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Förklara vad du menar... 🤔
Vid kanalbyte så ser man den egentliga styrkan på sändningen har 100/mb, ibland kommer signalen i över 5.000/mb
2019-10-18, 13:05
Medlem
Haloumis avatar
Finns ju absolut noll och ingen anledning till att köpa en Mag-box i dagsläget om man ska köpa in en box. Dom har börjat blockera boxar och ger upp för mediabolagens krav. Framtiden är osäker för tillverkaren.

Jag förstår om man redan har en Mag, att man inte behöver byta ut den för att det går att mecka bort blockering. Men att köpa in en från scratch är ju väldigt onödigt med tanke på alternativen som finns.

Tvip 412 eller Tvip 615 är mycket bättre alternativ. Eller en billig enkel android-box för 500 spänn som sköter iptv utmärkt.
2019-10-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbennyrudolf
Har två vänner som blivit bedragna av www.nordiciptv.net

De betalade in 1500kr var och nu svarar varken chatten på de eller ens vägrar ge pengarna tillbaka då man inte fick det att fungera som man ville, körde provkonto fungerade bra till en början, första timmarna.

Betalade in och allt var frid och fröjd till en början, sen laggade alla dagar därefter, vi pratar om kontinuerlig laggning. Bad om att upphäva köper men nu svarar de inte ens på mitt mejl och chatten hänvisar till ett mailkonto där ingen svarar. Någon mer som har problem med detta fejk bolag?

Det är riktigt fejk.
Gick bra ett tag sen började allt fler kanaler lagga och sluta fungera helt.
Inget svar på chatten eller mailen och nu har dem upphört att existera.
Gissar på att det är de som är Nordicplay nu då sidan är väldigt lik. Misstänkar att de har flera IPTV företag som de bluffar med.
2019-10-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
Rullar på bra för 30 spänn i månaden medan jag ser att många har problem med de större leverantörerna 😊
Hmm. Vilken leverantör har du?
2019-10-19, 12:07
Bannlyst
Scandic IPTV skulle jag chansa på att det är. Dom är väldigt lika och att dom kör Nordic One paketet.
2019-10-19, 16:02
Medlem
Tröttsamt. Kört en testperiod med Sv Kanaler och tyckte det fungerade bra (ingen erfarenhet/referensram), köpte därefter 6 mån. Åtnjutit ca 3 veckor men nu fungerar det inte alls. Vilket skit. Är det bara som det är i och med den här räden som var - är det likadant hos andra leverantörer eller finns det någon som faktiskt är bra och fungerar?
Senast redigerad av Helvetica 2019-10-19 kl. 16:09.
2019-10-19, 17:41
Medlem
Cockfaces avatar
Om man väljer en iptv leverantör ex. c**d. Har dom egna server och sen köper kanaler ifrån N****c och W***d + en massa andra. Eller hur funkar det?
2019-10-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Tröttsamt. Kört en testperiod med Sv Kanaler och tyckte det fungerade bra (ingen erfarenhet/referensram), köpte därefter 6 mån. Åtnjutit ca 3 veckor men nu fungerar det inte alls. Vilket skit. Är det bara som det är i och med den här räden som var - är det likadant hos andra leverantörer eller finns det någon som faktiskt är bra och fungerar?

Det funkar hos min leverantör.

Svenska kanaler är väl inte kända för bra rykte.
2019-10-19, 20:36
Medlem
celticjunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlephant
Hmm. Vilken leverantör har du?
China
2019-10-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smafox
vad ni än gör, köp inte något av MAG, mag boxarna stödjer inte alla codecs så ni får problem med ljud på vissa kanaler och VOD's. samt att MAG har börjat blockera portal adresser för att förhindra våra kära leverantörer ska köras på deras boxar.

Jag tycker du ska köra på TVIP 605 för en bekväm, enkel och smidig upplevelse, som många andra erfarna användare bakåt i tråden rekommenderar. TVIP är den enda tillverkaren där du kan få automatiskt svensk tal och text, helt klart värt det.

Är en tvip 605 så mycket bättre en Nvidia sheild . För jag har inga problem med svensk text+ och tal på min nvidia sheild. o har tvip 605 netflix youtube spotify okså .
2019-10-20, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ths65
Är en tvip 605 så mycket bättre en Nvidia sheild . För jag har inga problem med svensk text+ och tal på min nvidia sheild. o har tvip 605 netflix youtube spotify okså .

Jag hade inte bytt när du redan har en Nvidia Shield.
Senast redigerad av instagam 2019-10-20 kl. 01:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in