2019-10-19, 15:23
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är klart man ser att jag skrivit det jag skrivit om man läser tråden, är du en imbecill som tror att du sa något vettigt där? Däremot finns det inger som styrker det påståendet du kom med, det var en halmgubbe som du inte kan styrka.

Förutom att det jag skrivit om det du skrivit fortfarande är helt korrekta återgivningar av det du skrivit, vilket framgår om man läser inläggen, ja.

Nej jag är inte en imbecill. Artigt av dig att fråga först. Jag kallar dig nu mongo, lallare och svan utan att fråga.
Citera
2019-10-19, 15:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Förutom att det jag skrivit om det du skrivit fortfarande är helt korrekta återgivningar av det du skrivit, vilket framgår om man läser inläggen, ja.

Nej jag är inte en imbecill. Artigt av dig att fråga först. Jag kallar dig nu mongo, lallare och svan utan att fråga.

Återigen misslyckades du att citera något av mig som styrker det du påstår att jag har skrivit.
Citera
2019-10-19, 15:29
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Återigen misslyckades du att citera något av mig som styrker det du påstår att jag har skrivit.

Återigen leker du att jag behöver citera saker du skrivit på den här sidan i tråden tidigare i eftermiddags för att du ska behöva stå för dem.
Citera
2019-10-19, 15:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Återigen leker du att jag behöver citera saker du skrivit på den här sidan i tråden tidigare i eftermiddags för att du ska behöva stå för dem.

Nej jag märker att du hellre vill fantisera ihop saker om vad jag sagt i din hjärna och påstå detta för att sedan vägra styrka det. Återigen misslyckades du att komma med citat från mig som styrker dina fantasifulla påståenden.
Citera
2019-10-19, 15:41
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nej jag märker att du hellre vill fantisera ihop saker om vad jag sagt i din hjärna och påstå detta för att sedan vägra styrka det. Återigen misslyckades du att komma med citat från mig som styrker dina fantasifulla påståenden.

Ord mot ord.

Enfaldiga, bräkiga ord mot klara, koncisa ord.
Citera
2019-10-19, 15:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ord mot ord.

Enfaldiga, bräkiga ord mot klara, koncisa ord.

Haha, du påstår saker som du inte kan styrka och sedan säger du att det är ord mot ord. Du visar bara hur patetisk du är.
Citera
2019-10-19, 16:08
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Haha, du påstår saker som du inte kan styrka och sedan säger du att det är ord mot ord. Du visar bara hur patetisk du är.

Ditt krav är att jag ska citera inlägg du skrivit 25 cm upp i denna tråd, och är väl medveten om att du skrivit, och som jag redan återgivit med all nödvändig precision.

Kravet är orimligt och hörsammas ej
Citera
2019-10-19, 16:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ditt krav är att jag ska citera inlägg du skrivit 25 cm upp i denna tråd, och är väl medveten om att du skrivit, och som jag redan återgivit med all nödvändig precision.

Kravet är orimligt och hörsammas ej

Om du inte kan styrka dina fantasier borde du förstås inte framföra dessa fantasifulla påståenden. Tråden handlar inte om dina hjärnspöken.
Citera
2019-10-19, 17:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag tror att du redan förstår, men jag upprepar mig gärna.

Eftersom kvinnorna har äggen och sköter graviditeten, så är kvinnor mer värdefulla och mer sårbara. Kvinnors värde sitter i äggets och graviditetens reproduktiva värde. Mannens värde sitter i styrka. En svag man är utan värde. En svag kvinna är ändå en resurs.

Givetvis kan man inte tillämpa detta på vartenda enskilt fall, vilket inte heller är poängen. Vi pratar om samhällsproblem.

Jag menar att raljerande om att "överge svenska kvinnor" är uppgivenhet och svaghet. Problemet är såklart att ni upplever er övergivna av svenska kvinnor. Det är ju kvinnor som väljer. Män visar sig värdiga, och kvinnor väljer. Om ni inte var attraherade skulle ni inte prata om att "överge" någonting. Hela diskursen är ett sätt för män att intala sig att de har makt att välja bort kvinnor som de själva blivit bortvalda av, i stereotypa termer. En försvarsmur för egot. Svaghet. Där är problemet. Svenska kvinnor är bra men förvirrade.

Kanske tror ni att det inte går att hysa vissa ståndpunkter och samtidigt lyckas med svenska kvinnor. Det där ska tas som en utmaning. Det är den sunda reaktionen.

Fortfarande oklart?
Du tycker inte att det finns en poäng med att påpeka att kvinnor har andra egenskaper och drivkrafter än att vara "äggfabrik" och inkubatorer då?
De har ett liv också, där de är beroende av att en man stannar kvar hos dem över det dryga året då de är inkapaciterade? (Även om staten gör allt den kan för att eliminera problem som lett till att ingen man ställer upp vid hennes sida"? Det är till och med lagstadgat att hon ska få skaffa barn helt utan vare sig man eller annan partner. En lag män saknar.
Citera
2019-10-19, 17:58
Medlem
brianmolkos avatar
Kan ju knappast vara Sofia Vergara ni får
snarare en 140 cm lång brunspräcklig asiat
Citera
2019-10-19, 18:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Kan ju knappast vara Sofia Vergara ni får
snarare en 140 cm lång brunspräcklig asiat

Är du rasist?
Citera
2019-10-19, 18:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du tycker inte att det finns en poäng med att påpeka att kvinnor har andra egenskaper och drivkrafter än att vara "äggfabrik" och inkubatorer då?
De har ett liv också, där de är beroende av att en man stannar kvar hos dem över det dryga året då de är inkapaciterade? (Även om staten gör allt den kan för att eliminera problem som lett till att ingen man ställer upp vid hennes sida"? Det är till och med lagstadgat att hon ska få skaffa barn helt utan vare sig man eller annan partner. En lag män saknar.

Visst kan det vara angeläget än att ta upp andra egenskaper hos kvinnor än de reproduktiva egenskaperna. Dock är det ju de reproduktiva egenskaperna som utmärker ett kön. Det är ju det som är kön.

Vad har det här med saken att göra? Du undrade väl hur jag menade med att manlig svaghet är ett problem medan kvinnor rent naturligt är svaga och skyddsvärda. Jag har förklarat det.

Vad är det för meningsutbyte som försiggår nu? Vad blir min uppgift i nästa inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in