2019-10-19, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Titanic handlar om att Valkyrie för en mans-damsell. Titta på scenen där tjejen hoppar tillbaka på båten för att vara med killen, https://www.youtube.com/watch?v=KeO56DyNsN4 senare i filmen räddar hon honom. Tanken är att män ska identifiera sig med killen och förvänta sig att tjejen ska skydda dem.

2) Grease handlar om att dejta en bad boy och ändra på sig för att få honom, https://www.youtube.com/watch?v=7oKPYe53h78

3) Jag har inte sett den Engelska Patienten men med tanke på att du har Asperger över 9000 utgår jag ifrån att du har missförstått den filmen också.

4) Mitt argument är att om kvinnor tände på snälla killar som behandlar dem bra skulle vi inte ha massor med filmer där the male love interest behandlar den kvinnliga huvud-karaktären dåligt och kvinnor pratar om hur sexig han är.

5) Till exempel Pretty Woman är en klassiker och den handlar om en kvinna som går på gatan och horar ut sig till en rik äldre man. Alla kvinnor tycker att Richard Gere är en drömkille i den filmen.

6) Samma sak med 50 Shades: en rik äldre man som stalkar och utnyttjar en fattig yngre kvinna.

Titanic handlar om förbjuden kärlek. Dessutom en rik tjej som faller för en fattig pojke, oj nu vill kvinnor tydligen ha fattiga män.

Den engelska patienten handlar om förbjuden kärlek. Passionerad kärlek, otrohet, smärta. För avancerat för dig.

Grease och Pretty Woman handlar också (till stor del) om förbjuden kärlek. Eller opassande kärlek är kanske ett bättre uttryck.

Kärleken förändrar dem båda.

Titanic slutar med att tjejen överlever för att hon till stor del ligger på en dörr eller liknande. Killen fryser ihjäl för han väljer att stanna med henne liggandes i vattnet.

Vad som kännetecknar alla ovan filmerna är passionerad kärlek, överkomma svårigheter och översvallande romantik. (inte min genre, men väldigt många tjejer/kvinnor älskar dylika stories).

Alla filmerna är för svåra och avancerade för dig eftersom du tänker som ett litet barn och måste ta ner allting på en, för dig, begriplig nivå. Men försök gärna, det är underhållande om inget annat.
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-19 kl. 14:01.
Citera
2019-10-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Oj, du verkar tycka att det enda kvinnor duger till är att ligga i sängen på en Bordell.

Är du säker på att att din kvinnosyn är korrekt?
Tämligen korrekt eftersom den kommer från auktoritet här på forumet som vet efter gedigna studier hur kvinnor och män fungerar. Kvinnor är på barns nivå mentalt och bör tvingas till sex från tidig ålder så att de uppskattar sex med vem som helst när som helst jobba med saker som kräver mer än rutinmässiga statiska uppgifter är det få som kan tränas till
Citera
2019-10-19, 14:08
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tämligen korrekt eftersom den kommer från auktoritet här på forumet som vet efter gedigna studier hur kvinnor och män fungerar. Kvinnor är på barns nivå mentalt och bör tvingas till sex från tidig ålder så att de uppskattar sex med vem som helst när som helst jobba med saker som kräver mer än rutinmässiga statiska uppgifter är det få som kan tränas till

Okey, om du säger att det är så, då ska inte jag säga emot.
Jag säger sällan emot en kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det vet jag inte, jag är som en korkad liten katt och nu ska jag gå och ansa "pälsen", MjauMjau

Okey...
Citera
2019-10-19, 14:10
Avslutad
Citat:
Okey...

Du förstod inte ironin? Vill du att jag förklarar?
Citera
2019-10-19, 14:23
Medlem
Auktoritära moralister bestämmer gärna vad andra ska göra med sina kroppar, särskilt här i Sverige. Vi är typ det enda landet i världen där det är olagligt att ha knark i kroppen. Knark är olagligt på många ställen i världen, men bara i Sverige anser sig politiker ha rätt att styra oss på molekylärnivå, självklart anser dessa VIDRIGA politiker att dom har rätt att bestämma vem som har sex med vem.
Citera
2019-10-19, 14:28
Medlem
Citat:
Okey, om du säger att det är så, då ska inte jag säga emot.
Jag säger sällan emot en kvinna.

Okey...
Mycket litet av det som kvinnor säger går att ta på allvar eftersom kvinnor tänker som barn. De kvinnor man minst kan ta på allvar är de vuxna kvinnor som förutom att tänka som ett barn även går runt i ett barns kläder och får månadspeng av mamma
Citera
2019-10-19, 14:34
Medlem
Om svenska skulle ha velat ha mer sex så skulle de inte sett till att det kom 100 000-tals extra män till Sverige.

Jag tror att feministerna indoktrinerat de svenska männen gå med på det.

Vi har nu en helt värdelös konkurrenssituation där svenska män får allt färre relationer.

Babianen vill att det ska komma hit ytterligare män och att de svenska männen ska gå till prostituerade.

Vad män borde göra är att förbättra konkurrenssituation och se till att de blev fler kvinnor i Sverige.

Inte att det blir mer anledningar för feminister att ta hit ännu fler män.
Citera
2019-10-19, 14:44
Medlem
Citat:
Det går att träna djur till allt möjligt. Speciell om de finns en man som övervakar arbetet.

1) Varför vill du inte ha en hemma-man?

2) Men är du inte en stark och självständig kvinna som vill göra karriär?

a) Tycker du inte att du har en skyldighet att jobba nu när massor med feminister har kämpat för att du ska ha de här rättigheterna?

1) Det där är bara shaming. Tycker du att kvinnor som är hemmafruar är soffliggare också?

2) En redig karl vill ha en redig kvinna som kan ta hand om honom.

1) När min mamma var 6-8 månader gravid med mig körde hon en lastbil när hon var på en jobb-resa för att ingen av männen hon var med ville köra.

2) Men okay alla kvinnor kan inte köra bil. Däremot kan de bära sopor, snickra, såna saker.

3) Du har fortfarande inte berättat vilken belöning du ger din man för att han jobbar och är duktig?
Din professorspappa hade alltså en fru som var lastbilschaufför som inte trots att hon vat affärskvinna inte hade möjlighet att hyra in en chaufför när kvastar och hinkar skulle säljas på landsbygden.
Citera
2019-10-19, 14:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Om svenska skulle ha velat ha mer sex så skulle de inte sett till att det kom 100 000-tals extra män till Sverige.

Jag tror att feministerna indoktrinerat de svenska männen gå med på det.

Vi har nu en helt värdelös konkurrenssituation där svenska män får allt färre relationer.

Babianen vill att det ska komma hit ytterligare män och att de svenska männen ska gå till prostituerade.

Vad män borde göra är att förbättra konkurrenssituation och se till att de blev fler kvinnor i Sverige.

Inte att det blir mer anledningar för feminister att ta hit ännu fler män.

1) Så här är det mupp:

a) När man har fler män än kvinnor i västerländska kulturer leder det till en ökning av White Knighting och att män tofflar mer för kvinnor för att kokurrera. Det är vad femoiderna har räknat med.

b) När man har fler män än kvinnor i andra kulturer delar männen på kvinnorna så att alla får ligga.

2) Får vi bara hit tillräckligt många MENA män blir det gruppvåldväkt för alla. Tänk dig tusentals frustrerade män som går runt på gatorna och våldtar alla kvinnor de ser.

3) Använd sunt förnuft nu: fler kvinnor = mer feminism. Därför att kvinnor har rösträtt.

a) Det blir mindre sex trots vad ni tror för att kvinnor påverkar varandra till att vägra sex.

4) När kvinnor är outnumbered är det bara att sära på benen eller så kommer killarna att sära deras ben åt dem.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-19 kl. 14:52.
Citera
2019-10-19, 14:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Titanic handlar om förbjuden kärlek. Dessutom en rik tjej som faller för en fattig pojke, oj nu vill kvinnor tydligen ha fattiga män.

1) Lol nej. Alla James Camerons filmer handlar om starka kvinnor som gör saker för män.

2) Här är ett exempel från hans senaste film, https://www.youtube.com/watch?v=oh5sdH1VdCs

Citat:
Grease och Pretty Woman handlar också (till stor del) om förbjuden kärlek. Eller opassande kärlek är kanske ett bättre uttryck.

1) Uh-huh... kärleken mellan en hora som går på gatan och hennes rike torsk?

2) Är det inte lite kul att kvinnor tycker att Richard Gere är attraktiv i rollen som sexköpare?

Citat:
Titanic slutar med att tjejen överlever för att hon till stor del ligger på en dörr eller liknande. Killen fryser ihjäl för han väljer att stanna med henne liggandes i vattnet.

Det är inte poängen med filmen.

Citat:
Vad som kännetecknar alla ovan filmerna är passionerad kärlek, överkomma svårigheter och översvallande romantik. (inte min genre, men väldigt många tjejer/kvinnor älskar dylika stories).

Hur gammal är du? Kan det vara så att du är lite naiv när det kommer till män och fortfarande kvar på det här "dashing pilots" stadiet, https://www.youtube.com/watch?v=JZ0jRuASVEQ ?

Citat:

Spot on.

Citat:
Din professorspappa hade alltså en fru som var lastbilschaufför som inte trots att hon vat affärskvinna inte hade möjlighet att hyra in en chaufför när kvastar och hinkar skulle säljas på landsbygden.

Det var på en affärsresa i Japan.
Citera
2019-10-19, 15:11
Avslutad
Citat:
1) Lol nej. Alla James Camerons filmer handlar om starka kvinnor som gör saker för män.

2) Här är ett exempel från hans senaste film, https://www.youtube.com/watch?v=oh5sdH1VdCs

2) Är det inte lite kul att kvinnor tycker att Richard Gere är attraktiv i rollen som sexköpare?

Hur gammal är du? Kan det vara så att du är lite naiv när det kommer till män och fortfarande kvar på det här "dashing pilots" stadiet

1. Jaha så Hollywood vill få män och kvinnor att göra saker för varandra? För i många filmer gör ju starka män saker för kvinnor. Och uppenbarligen vice versa.

2. Varför byter du fokus? Vi pratade om Titanic, bland annat och inte bara om James Camerons filmer. Men vad gjorde den rika tjejen för den fattiga pojken som han inte gjorde för henne?

Angående Pretty Woman, hur utvecklar sig storyn? Handlar den bara om att han köper sex av henne? Varför slutar den inte där?

Han (Richard Gere) var attraktiv i alla sina filmer på den tiden för han var attraktiv. Hur vet du att det var specifikt för att han var sexköpare? Eller du kan läsa tusentals människors tankar?

Vad är då poängen med filmen, (Titanic)? Låt höra nu lite fler Babian-gissningar.

Har vi diskuterat min syn eller uppfattning av män?
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-19 kl. 15:15.
Citera
2019-10-19, 15:18
Medlem
Citat:

Hur gammal är du? Kan det vara så att du är lite naiv när det kommer till män och fortfarande kvar på det här "dashing pilots" stadiet, https://www.youtube.com/watch?v=JZ0jRuASVEQ ?

Spot on.

Det var på en affärsresa i Japan.
Visst var det så att din gravida mamma körde lastbil i Japan under en affärsresa eftersom det landet är känt för sin stora brist på arbetskraft som kan köra lastbil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in