2019-09-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varje gång jag halkar in på Stoppa pressarna får jag intrycket av att de är ungefär lika trovärdiga som tyska skvallertidningar på 80-talet. Bedömer du Stoppa pressarna som en seriös källa? Det kan vara bra att veta inför fortsatt debatt.
Stoppa pressarna går väldigt nära anständighetens gräns ja, men det som Daniel Nyhlen anger som skäl till granskningen är att Jenny Strömstedt befaras ha ljugit i en krönika där hon påstår sig ha blivit misshandlad. Jenny verkar inte trovärdig där nej, och flera vittnen talar emot Jennys berättelse enligt artikeln i AB. Om båda kastar epitetet fake news på varandra så är det inte alls säkert att Stoppa Pressarna är de skyldiga i detta fallet. Vad anser du?
Citera
2019-09-25, 18:49
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Stoppa pressarna går väldigt nära anständighetens gräns ja, men det som Daniel Nyhlen anger som skäl till granskningen är att Jenny Strömstedt befaras ha ljugit i en krönika där hon påstår sig ha blivit misshandlad. Jenny verkar inte trovärdig där nej, och flera vittnen talar emot Jennys berättelse enligt artikeln i AB. Om båda kastar epitetet fake news på varandra så är det inte alls säkert att Stoppa Pressarna är de skyldiga i detta fallet. Vad anser du?

Tråden handlar om Nyhlén .
Mannen som inte har någon trovärdighet överhuvudtaget, en pladder gosse helt enkelt som lever på skvaller. Vilket också visar sig genom alla dom skvallertidningar han arbetat.
Någon större kraft tänker då inte jag lägga på en sådan gosse
Citera
2019-09-25, 19:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vilka vittnen talar du om? Vad jag kan se är Stoppa pressarnas källa folk som spekulerar på nätet om att misshandeln skulle vara en bluff. Stoppa pressarna har den senaste månaden skrivit fler än 30 artiklar om Jenny Strömstedt (vilket är helt häpnadsväckande) så jag kanske inte hitta rätt. Frågan är hur man kan publicera 30 artiklar om någon och bara hålla sig till sanningen och ändå få spännande artiklar? Det är bara att läsa rubrikerna så inser man att Stoppa pressarna fabulerar en hel del.

Jag läste en artikel i Expressen. Det bästa av allt var att läsa hur idioten Daniel Nyhlen som alltid levt på att publicera lögner och halvsanningar om kändisar bölar ut över att paret Strömstedt svarar med samma mynt

"De anklagelser som Jenny och Niklas Strömstedt riktar mot Stoppa Pressarna i samband med ovan nämnda granskning är allvarliga. Vår bolagsjurist utreder nu hur vi juridiskt kan agera mot osanningarna och de omdömen de sprider i sina sociala medier om mig som person och vår verksamhet"

"Daniel Nyhlén skriver vidare att han upplever att Niklas och Jenny Strömstedt har ”hetsat upp hundratals människor på sina sociala medier som nu angriper mig personligen”.

– Det handlar bland annat om hur de ska sabotera Stoppa Pressarnas verksamhet och på andra sätt ”komma åt” mig. Dessa angrepp är allvarliga och obehagliga för mig och min familj, skriver Nyhlén i ett mejl."

https://www.expressen.se/noje/pos-sv...ny-stromstedt/
Citera
2019-09-25, 23:18
Medlem
Citat:
Vilka vittnen talar du om? Vad jag kan se är Stoppa pressarnas källa folk som spekulerar på nätet om att misshandeln skulle vara en bluff. Stoppa pressarna har den senaste månaden skrivit fler än 30 artiklar om Jenny Strömstedt (vilket är helt häpnadsväckande) så jag kanske inte hitta rätt. Frågan är hur man kan publicera 30 artiklar om någon och bara hålla sig till sanningen och ändå få spännande artiklar? Det är bara att läsa rubrikerna så inser man att Stoppa pressarna fabulerar en hel del.

Jag läste en artikel i Expressen. Det bästa av allt var att läsa hur idioten Daniel Nyhlen som alltid levt på att publicera lögner och halvsanningar om kändisar bölar ut över att paret Strömstedt svarar med samma mynt

"De anklagelser som Jenny och Niklas Strömstedt riktar mot Stoppa Pressarna i samband med ovan nämnda granskning är allvarliga. Vår bolagsjurist utreder nu hur vi juridiskt kan agera mot osanningarna och de omdömen de sprider i sina sociala medier om mig som person och vår verksamhet"

"Daniel Nyhlén skriver vidare att han upplever att Niklas och Jenny Strömstedt har ”hetsat upp hundratals människor på sina sociala medier som nu angriper mig personligen”.

– Det handlar bland annat om hur de ska sabotera Stoppa Pressarnas verksamhet och på andra sätt ”komma åt” mig. Dessa angrepp är allvarliga och obehagliga för mig och min familj, skriver Nyhlén i ett mejl."

https://www.expressen.se/noje/pos-sv...ny-stromstedt/
Skulle vara intressant att veta hur det egentligen ligger till, framkommer antagligen så småningom. Jag är varken team Jenny eller team Daniel
Citera
2019-09-26, 05:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Skulle vara intressant att veta hur det egentligen ligger till, framkommer antagligen så småningom. Jag är varken team Jenny eller team Daniel
Hur det exakt förhåller sig med historien om misshandeln vet vi inte. Men det står ganska klart att Daniel Nylén är en lögnhals som ljuger och tänjer på sanningen och försörjer sig på det enda han kan, nämligen att skriva skit om kändisar. Men har du ställt dig frågan "varför skulle Jenny Strömstedt ljuga om att hon blivit misshandlad?"? Vad skulle hon vinna på det? Brukar hon hitta på lögner och osannolika historier? Stoppa pressarnas enda källor är spekulationer på nätet om att misshandeln skulle vara påhittad. Nylén skulle kunna t.ex. ha läst en tråd på Flashback där snillen spekulerar. Ja, du vet, det är inte starkare än så. Man spekulerar t.ex. i att hennes beskrivning av gärningsmannen var "ovanligt detaljerad" och därför tyder det på att hon hittat på historien.
Citera
2019-09-26, 11:16
Medlem
Citat:
Hur det exakt förhåller sig med historien om misshandeln vet vi inte. Men det står ganska klart att Daniel Nylén är en lögnhals som ljuger och tänjer på sanningen och försörjer sig på det enda han kan, nämligen att skriva skit om kändisar. Men har du ställt dig frågan "varför skulle Jenny Strömstedt ljuga om att hon blivit misshandlad?"? Vad skulle hon vinna på det? Brukar hon hitta på lögner och osannolika historier? Stoppa pressarnas enda källor är spekulationer på nätet om att misshandeln skulle vara påhittad. Nylén skulle kunna t.ex. ha läst en tråd på Flashback där snillen spekulerar. Ja, du vet, det är inte starkare än så. Man spekulerar t.ex. i att hennes beskrivning av gärningsmannen var "ovanligt detaljerad" och därför tyder det på att hon hittat på historien.

En krönika är knappast seriös upplysande journalistik, den ska in varje vecka. Kanske hade Jenny idétorka och det närmade sig deadline, så hon kryddade ihop en historia? Inte jättekonstigt men oseriöst. Varför har inga vittnen kunna stödja Jennys berättelse om det nu efterfrågas? Är det ok enligt dig att hitta på historier om egen utsatthet bara för att man har kontrakt på krönikor? Är inte D och J lika goda kålsupare då? Just sayin....

Personligen tycker jag att det som skrivs bör ha en stark sanningshalt och kunna stärkas av trovärdiga källor från båda sidor. Är väldigt trött på slapp svensk skitjournalistik.
Senast redigerad av Ze123 2019-09-26 kl. 11:22.
Citera
2019-10-04, 20:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Fjollan Nyhlén har anmält paret Strömstedt för förtal för att de anklagat Stoppa pressarna för att vara "lögnaktiga" och en "skräpsajt"

Citat:
"Nu har Stoppa Pressarnas publisher Daniel Nyhlén valt att anmäla makarna Strömstedt för förtal. På Stoppa Pressarna kan man läsa att anmälan skickades in under fredagseftermiddagen till City åklagarkammare i Stockholm.

”Jenny Strömstedt har den 22 september 2019 gjort uttalanden på Facebook där hon påstått att Daniel Nyhlén sprider osanningar, missbrukar meddelarskydd och sprider ’fejknews’. Hon har vidare spridit sin makes uttalande där det påstås att Daniel Nyhlén diktat upp fantasier, författar skrönor, ljuger och har ekonomiska tillkortakommanden”"

Nyhlén som sprider så mycket dynga om andra har blivit kränkt och ser fram emot en rättslig prövning

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...edt-for-fortal
Senast redigerad av Kämpendahl 2019-10-04 kl. 20:10.
Citera
2019-10-10, 11:12
Medlem
Jenshalls avatar
Oavsett detta krig mellan Nyhlen och Strömstedtarna.

Obegripligt TV4:s VD Casten Almqvists "privata kompisar" kastar sig ut på sina instagramkonton med "dumma Daniel" inlägg i massor. Man minns Katrin Zytomierskas blogg hon kommenterade aldrig dumma kommentarer vilket hedrar henne. Att en av landets främsta musiker guldgadden med en krogshow runt hörnet ens lägger en minut på att använda sitt Instagramkonto för att försvara sin fru mot dumma Daniel säger en del om denna historia jämte dess samtliga inblandade. Alla lika korkade inte konstigt det sväller...... Ingen rök utan eld tror jag, Daniel har nog lite på fötterna tror jag men det tiltar snabbt över till galenskaper
Citera
2019-10-10, 11:20
Medlem
Citat:
En krönika är knappast seriös upplysande journalistik, den ska in varje vecka. Kanske hade Jenny idétorka och det närmade sig deadline, så hon kryddade ihop en historia? Inte jättekonstigt men oseriöst. Varför har inga vittnen kunna stödja Jennys berättelse om det nu efterfrågas? Är det ok enligt dig att hitta på historier om egen utsatthet bara för att man har kontrakt på krönikor? Är inte D och J lika goda kålsupare då? Just sayin....

Personligen tycker jag att det som skrivs bör ha en stark sanningshalt och kunna stärkas av trovärdiga källor från båda sidor. Är väldigt trött på slapp svensk skitjournalistik.

En krönika kring den typen av vardagsbetraktelser som Jenny Strömstedt skriver har/bör knappast krav på att ha en hög sanningshalt och bygga på kontrollerbara källor. Detta är ju mer texter i stil med kåserier. Och att hon skulle frammana vittnen till att hon fått en armbåge i sidan i det trafikflöde som utgör Stockholms rusningstrafik är ju bara löjligt.

Och förövrigt så gråter inte Nyhlén ut när han anmäler Strömstedts för förtal utan han jävlas bara och häller bensin på brasan. Hela debaklet driver ju trafik till hens sida och ger uppmärksamhet.
Citera
2019-10-19, 08:59
Medlem
nickomyras avatar
Varför hans fixering kring J.S ?
Citera
2019-10-19, 10:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför hans fixering kring J.S ?
Haha! Att skriva 30 artiklar om Strömstedts på en månad tyder på att Nyhlen är en idiot . Stalkerbeteende om du frågar mig. Så här blir det när man är journalist och inte kan få ett riktigt jobb på en riktig tidning.
Citera
2019-10-20, 13:39
Medlem
Stor humor att gå in på Daniel Nyhléns Wikipedia och kolla redigeringshistoriken där det framgår hur han gång på gång försöker ta bort pinsam information om hans konkade bolag, och hur Wikipedias städare hela tiden återställer informationen. Detta har pågått under flera års tid, bland annat julaftons morgon kl 3 på natten och liknande. Inte jättesvårt att tänka sig vem som lagt in alla hyllningar också, typ "enligt uppgift har han rekord i antal löpsedlar på ett år".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in