2019-10-18, 12:27
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystos
Du har inte en aning om hur mycket jag kämpar. O va jag gör på dom få timmar fritid jag har över kanske du bara ska skita i?
Nej, men jag kan se att ditt kämpande inte fungerar särskilt bra för dig, annars hade du inte skrivit i denna tråd.
Citat:
Kanske lättar jag på trycket i denna tråd som den e till för
Jag lättar också på trycket, får jag inte det?
Citera
2019-10-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FannyImlay
Allt och att dö.

Det är väldigt få som begår självmord.
Jag har förlorat jobb och karriär, familj, barn, kärlek.
Men jag skulle kunna finna lycka i att bara promenera med min hund, titta på tv och god mat.
Men man måste kämpa hela tiden oavsett egentligen . Jag vek mig vid fel tillfälle. Och jag berättade för psykiatrin att de bara skulle få mig att må sämre, men de lyssnade inte.
Citera
2019-10-18, 12:31
Medlem
mystoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1

Jag lättar också på trycket, får jag inte det?

Du tycks inte lätta på nåt annat tryck än din verklihetsfrånvända cynism nej, genom att ge andra förnumstiga råd att passivisera sig.

D får väl dig att känna dig klok på nåt sätt, oxå slipper man ju ge anpassade råd för var o en som e svårare att ge.
Citera
2019-10-18, 12:34
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Du tycks inte lätta på nåt annat tryck än din verklihetsfrånvända cynism nej, genom att ge andra förnumstiga råd att passivisera sig.
Jag kanske lättar på ditt tryck? Känner du dig upprörd? Arg?

Citat:
D får väl dig att känna dig klok på nåt sätt, oxå slipper man ju ge anpassade råd för var o en som e svårare att ge.
Kanske, men framförallt får det dig att lätta på ditt tryck, jag lovar att du kommer må bättre om ett litet tag när dina känslor har lagt sig.
Citera
2019-10-18, 12:42
Medlem
mystoss avatar
Citat:
Jag kanske lättar på ditt tryck? Känner du dig upprörd? Arg?

Kanske, men framförallt får det dig att lätta på ditt tryck, jag lovar att du kommer må bättre om ett litet tag när dina känslor har lagt sig.

Mina känslor kommer från lång historia i mitt liv där vissa saker gått snett från början. Garanterar dig att dina intetsägande råd om passivisering varken gör till eller från i mitt fall.

Förlåt om jag trampa dig på tårna nu o ej lät dig få kredd som godhetsapostel.
Citera
2019-10-18, 12:43
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Mina känslor kommer från lång historia i mitt liv där vissa saker gått snett från början. Garanterar dig att dina intetsägande råd om passivisering varken gör till eller från i mitt fall.

Förlåt om jag trampa dig på tårna nu o ej lät dig få kredd som godhetsapostel.

Jag förlåter dig.
Citera
2019-10-18, 12:47
Medlem
mystoss avatar
Citat:
Jag förlåter dig.

Du e förlåten. Va har du själv för problem? Va lite modig o bekänn din nerd. Sluta spela godhetsknarkare o låt oss andra få hjälpa dig m i sann anda av mänskokärlek.
Citera
2019-10-18, 12:51
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Du e förlåten.
Vad förlåter du mig för?

Citat:
Va har du själv för problem? Va lite modig o bekänn din nerd. Sluta spela godhetsknarkare o låt oss andra få hjälpa dig m i sann anda av mänskokärlek.
Just nu är mitt problem att jag inte förstår vad du förlåter mig för, det kan du hjälpa mig att förstå med sann anda av mänsklig kärlek.
Citera
2019-10-18, 12:59
Medlem
mystoss avatar
Citat:
Vad förlåter du mig för?

Just nu är mitt problem att jag inte förstår vad du förlåter mig för, det kan du hjälpa mig att förstå med sann anda av mänsklig kärlek.

Kolla vilken ordvrängare du är! Du vet inte ens var du har dig själv. Du vågar ej bekänna dina egna problem el lätta på trycket normalt som alla andra gör här. Istället ska du spela nån sorts ball präst el självhjälpsguru som hånar andra m vanliga mänsklia problem för att som inte e tillräckligt ”passiva”.

Fattar du vilken vilken bubbla av livslögner du lever i grabben? Nej skaffa dig ett liv i verkligheten säger jag istället får å sitta här o ordvränga.
Citera
2019-10-18, 13:03
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Kolla vilken ordvrängare du är! Du vet inte ens var du har dig själv. Du vågar ej bekänna dina egna problem el lätta på trycket normalt som alla andra gör här. Istället ska du spela nån sorts ball präst el självhjälpsguru som hånar andra m vanliga mänsklia problem för att som inte e tillräckligt ”passiva”.
Jag tycker jag beskrev ganska tydligt vad mitt problem är.
Men jag kan göra det igen genom denna fråga: Vad förlåter du mig för?

Om jag får ett svar på den frågan är mitt problem löst, då har du hjälpt mig.

Citat:
Fattar du vilken vilken bubbla av livslögner du lever i grabben? Nej skaffa dig ett liv i verkligheten säger jag istället får å sitta här o ordvränga.
Nej jag fattar nog inte det, men jag vet att jag har ett liv eftersom jag lever så det behövs nog inte.
Citera
2019-10-18, 13:09
Medlem
mystoss avatar
Citat:
Jag tycker jag beskrev ganska tydligt vad mitt problem är.
Men jag kan göra det igen genom denna fråga: Vad förlåter du mig för?

Om jag får ett svar på den frågan är mitt problem löst, då har du hjälpt mig.

Nej jag fattar nog inte det, men jag vet att jag har ett liv eftersom jag lever så det behövs nog inte.

Alltså jag kanske ej en vasste kniven i låda o har ej gått högskola utan levt livets hårda skola.

Men jag har skinn på näsan o känner igen en bedragare o viktigpetter när jag ser en. Du lever i din egen värld grabben o vill du hjälpa folk m problem bör du sätta dig in i dess situation o inte bara komma m tips om passivitet. Manjana manjana hakuna matata.

Allas e unika o problem löses på lika många olika sätt som d finns mänskoliv.
Citera
2019-10-18, 13:14
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Alltså jag kanske ej en vasste kniven i låda o har ej gått högskola utan levt livets hårda skola.

Men jag har skinn på näsan o känner igen en bedragare o viktigpetter när jag ser en. Du lever i din egen värld grabben o vill du hjälpa folk m problem bör du sätta dig in i dess situation o inte bara komma m tips om passivitet. Manjana manjana hakuna matata.
Lär mig, hur skulle det hjälpa dig om jag satte mig in i din situation? Skulle det ge mat på bordet åt dina barn? Skulle det göra så att du fick kontakt med barnens alkoholiserade far? Skulle det bota din depression?
Citat:
Allas e unika o problem löses på lika många olika sätt som d finns mänskoliv.
Så hur skulle du lösa mitt problem i att jag inte förstår vad du förlåter mig för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in