Citat:
Ursprungligen postat av
carbonlife
inte ge upp nu i förtid , jag ser det så här att man kämpar och gör sitt bästa , det räcker
sedan att det tar lång tid att vända nått , är sant
så det gäller att vara jävligt envis i det man vill , så finns chansen att det rätt fort vänder och blir lättare
jag tippar att efter 3-4 samtal , så får du enbart utskrivna piller , som bara gör dej till en zombie
och då kommer du aldrig ut skiten du sitter i .
det är helt ok att testa sej fram i det man vill och misslyckas några gånger , så bara sätta fart att försöka , lite varje dag , ta en paus om du inte har kraft i bland och sen på igen , och igen
Jovisst, envis är jag uppenbarligen som gått i just denna misär av ensamhet och hopplöshet i ca. 4 år. (Dock blev jag sjuk långt tidigare alltså.) Men just denna helvetes misär har hållt i sig.
Nja, KBT är inte som att gå till en psykolog direkt på några få samtal. Är liksom mer att man ska få lära sig hantera situationer på ett sunt sätt. Få hem uppgifter att göra varje gång, exponering av triggers osv osv.
Mediciner har jag provat några vändor men är medicinfri och de vet redan om min inställning kring just mediciner så som antidepressiva. Som sagt har detta pågått så pass länge ändå så jag hunnit testa en heel del mediciner mot min depression.
Ångesten däremot, påstår dom ska lösas med lite antihistamin. Man blir kanske trött om en har "tur" men trötthet är ju inte en effektiv lösning, för min del. Jag vill liksom kunna
fungera någon gång. Inte bara vara. De anser nog dock att ångesten ej existerar och därför trycker på med att erbjuda samma "
ångestdämpande" om och om igen fastän jag gett dom sorterna ärliga chanser i flertalet omgångar.
Jag har väl ett litet hopp om att det ska vända, dock inga större förväntningar. Kanske. Kanske inte. Som sagt urless på situationen och det känns som jag bara vandrar runt i en cirkel.
Tur man kommer undan "verkligheten" emellanåt iallafall.