2019-10-18, 10:36
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, jag känner mig säker. Det beror på den information som kommit fram. Jag är för den sakens skull inte främmande för alternativ om det mot all förmodan skulle dyka upp något som pekar i en annan riktning.

Min eller övriga pöbelns syn på det här är inte alls viktig. Det är som du säger inte vi som dömer. Men det här är Flashback, ingen domstol, och här råder yttrandefrihet. (Än så länge).

Om du är emot att man diskuterar misstänkta så antar jag att du menar alla människor då? Eller vill du bestämma vilka man får misstänka och skriva om?

Som sagt, FO är inte häktad för skjutningen på HOL.

Yttrandefrihet eller ej, det är fritt fram att spekulera. Det gör vi alla. Man bör dock hålla sig till kända premisser så långt det är möjligt. FO är, nämligen, inte häktad för skjutningen på HOL.
Citera
2019-10-18, 10:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Som sagt, jag utesluter inte KL som anstiftare. Sannolikheten finns för att hon är det. Däremot är hon, i min värld, en alldeles för enkel måltavla i det sammanhanget. Jag kan även tänka mig att det finns en del andra som vill HOL illa. Jag är av den uppfattningen att HOL döljer någonting. Att han ej säger allting. Detta eftersom NFC, vid det här laget, borde ha fått ihop DNA-bevisning. Varför är ingen gripen då? Märkligt, inte sant.

Sedan är jag personligen inte mycket till övers för GW. Han har haft fel innan.

Jag håller med dig i allt!

"MGM" är inte ens efterlyst för detta eventuella brott mot HOL!

Men den lilla detaljen tycks falla bort i en del användares inlägg.
Citera
2019-10-18, 11:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Som sagt, FO är inte häktad för skjutningen på HOL.

Yttrandefrihet eller ej, det är fritt fram att spekulera. Det gör vi alla. Man bör dock hålla sig till kända premisser så långt det är möjligt. FO är, nämligen, inte häktad för skjutningen på HOL.

FO är inte ens efterlyst för skjutningen! Polisen vill "prata" med honom om skjutningen. Men han är inte ens anhållen i sin bortavaro för skjutningen.

Det tål att upprepas!
Citera
2019-10-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
FO är inte ens efterlyst för skjutningen! Polisen vill "prata" med honom om skjutningen. Men han är inte ens anhållen i sin bortavaro för skjutningen.

Det tål att upprepas!
Han är lyst för att inta ha inställt sig i en förhandling i eget brottmål. Finns ju ingen anledning att ha två efterlysningar på honom.
Citera
2019-10-18, 11:19
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
FO var inte gripen idag kl 16 när jag begärde ut lite handling. Han ska delges misstanke om mordförsök på HOL. När jag var och fotografer handlingar idag så frågade jag specifikt om han var misstänkt för skottlossningen och därför var efterlyst och varför han i så fall inte fått någon försvars i det ärendet. Tingsrätten sa att förordnandet gäller för första ärendet dvs misshandel och rån.
"Han ska delges misstanke om mordförsök på HOL". Du menar väl knappast att detta uttalades av någon på tingsrätten?

Citat:
När han sedan grips så kommer han få önska försvaras i ärendet om skjutningen. Han är inte hörd ännu och delgiven misstanke så därför är ingen försvara utsedd i skottlossningen.

Syftningen är lite oklar men "när han grips" är väl knappast tingsrättens ord.

--
Ser inte hur ovanstående skulle kunna utgöra ny eller ens relevant information.
Citera
2019-10-18, 11:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är lyst för att inta ha inställt sig i en förhandling i eget brottmål. Finns ju ingen anledning att ha två efterlysningar på honom.

Det har inte ens gjorts ett tillägg. Inget som i alla fall har framkommit här, trots gediget "grävande" och utpekande av vissa.

Rättssäkerhet ska väl finnas.
Citera
2019-10-18, 12:02
Medlem
Citat:
Det har inte ens gjorts ett tillägg. Inget som i alla fall har framkommit här, trots gediget "grävande" och utpekande av vissa.

Rättssäkerhet ska väl finnas.
Behövs inga tillägg. När de väl häktat honom för hans smitning från rättegången så har de hur mkt tid som helst att utreda skjutningen. Att anhålla honom för skjutningen endast, skulle kunna vara ett misstag. Då måste de släppa honom innan man hunnit tömma hans teknik ifall man inte har minsta bevis.
Citera
2019-10-18, 12:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Behövs inga tillägg. När de väl häktat honom för hans smitning från rättegången så har de hur mkt tid som helst att utreda skjutningen. Att anhålla honom för skjutningen endast, skulle kunna vara ett misstag. Då måste de släppa honom innan man hunnit tömma hans teknik ifall man inte har minsta bevis.

Skönt med någon som förstår hur det fungerar Nu får vi se hur länge han kommer kunna hålla sig undan. Skulle vara skönt om de hittar honom snart.
Citera
2019-10-18, 17:55
Medlem
Citat:
FO var inte gripen idag kl 16 när jag begärde ut lite handling. Han ska delges misstanke om mordförsök på HOL. När jag var och fotografer handlingar idag så frågade jag specifikt om han var misstänkt för skottlossningen och därför var efterlyst och varför han i så fall inte fått någon försvars i det ärendet. Tingsrätten sa att förordnandet gäller för första ärendet dvs misshandel och rån. När han sedan grips så kommer han få önska försvaras i ärendet om skjutningen. Han är inte hörd ännu och delgiven misstanke så därför är ingen försvara utsedd i skottlossningen.

Så du menar att tingsrätten (!) berättar för dig att FO ska delges (!) misstanke om mordförsök?
Citera
2019-10-18, 18:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Det behöver inte heller vara någon som agerar just å KL:s vägnar.
Jag ställde frågan utifrån det du skrev:

"Men, rotesau har en poäng i att det kan finnas andra som har velat agera å KL:s vägnar utan att KL för dess skull är inblandad."

Då hoppar vi över detta och ta bort poängen. För resten är ju föga att "agera å KL:s vägnar".
Nu skriver du istället:
Citat:
Däremot någon som har något otalt med HOL och som ser det som en enkel variabel att utagera de stridande fd. makarna mot varandra. Som sagt, vem är enklast att misstänka, givet den historik dessa fd. makar emellan?
Nån har nåt otalt med HOL.

" en enkel variabel att utagera de stridande fd. makarna mot varandra."

Konstig mening. Är du ute efter att nån vet om deras skilsmässotvist, är själv sur på HOL och vill döda honom och KL får spotlights på dig?
En torped som passar på i hennes krets? Typ en rockad - kriminell version av skuldförskjutning?
Citera
2019-10-18, 18:53
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ställde frågan utifrån det du skrev:

"Men, rotesau har en poäng i att det kan finnas andra som har velat agera å KL:s vägnar utan att KL för dess skull är inblandad."

Då hoppar vi över detta och ta bort poängen. För resten är ju föga att "agera å KL:s vägnar".
Nu skriver du istället:

Nån har nåt otalt med HOL.

" en enkel variabel att utagera de stridande fd. makarna mot varandra."

Konstig mening. Är du ute efter att nån vet om deras skilsmässotvist, är själv sur på HOL och vill döda honom och KL får spotlights på dig?
En torped som passar på i hennes krets? Typ en rockad - kriminell version av skuldförskjutning?

Jag menar att det ena inte behöver utesluta det andra. Skulle vilja be dig att läsa igen det jag har skrivit, för att nästa gång återge rätt när du väl återger min text.

Nåväl. Jag menar att det kan vara någon som agerar å KL:s vägnar utan att KL för den skull är inblandad. Liksom det kan vara något helt annat, nämligen någon som inte alls agerar å KL:s vägnar men ser henne som en enkel variabel att bruka p g a historiken makarna emellan. Oavsett vilket är det någon som har någonting otalt med HOL. Det kan vara KL, givet den historik som finns är KL den första att misstänka. Men, det kan alltså vara någon annan också. Jag vill hävda att det hade varit väldigt enkelt att klämma åt KL om hon nu hade varit den skyldiga.
Citera
2019-10-18, 18:56
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Exakt så!

Tyvärr är går det inte in hos vissa användare som bara ältar och ältar och ältar.

Vi är nog ett par stycken som väntar på att detta ältande slutar. Det kan väl inte finnas så mycket skit kvar om K.L. nu.

Jag har noterat att det finns olika läger. För egen del kan det vara vilken teori som helst - alla har rätt att spekulera. Men ältandet om KL:s liv och leverne för inte tråden framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in