Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Gjorde ett tillägg.
Lägger till ett datum till som kanske har att göra med att HOL fick kontaktförbudet.
Kontaktförbudet kom i mars eller april 2016. Lite för trött nu för att minnas...
Karin Cecilia Lilja Dom våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel 2016-03-07. Den domen måste ha varit en stor nesa för Karin.
Edit: Pernvi var åklagare i det målet och han överklagade det till Hovrätten.
Brevskrivaren KL:s utlägg om HOL hade varit intressant att ta del av i sin helhet.
Intressant beteende i sig - hon ber domstolarna ringa henne. Har hon tänkt sig lite småprat bredvid pågående rättegång?
Ungefär som coachen under en hockeymatch, haha.
Får nog utvisa henne för tripping när hon försöker få motspelaren på fall via fulspel.
" Under juni och juli skickade hon brev och vädjade till domstolar att ringa henne."
”Den rättstillämpning som ligger till grund för tingsrättens slutliga beslut strider uppenbart mot lag. Tingsrätten saknade fullkomligt lagliga grunder (...)”, skrev toppjuristen i en av sina skrivelser.
I detta brev höjde hon tonläget igen och skrev åter på ett ofördelaktigt sätt om Henrik Olsson Lilja. "
”Nu ber jag att en enda sits i hovrätten orkar ta sig tid och ge mig en rättvis möjlighet (...)”, skrev hon också.
”Försök att tro på att allt jag säger är sant”, har hon förgäves bett rätten.
I slutet av juli vädjade hon till domstol igen.
3 september kom svaret: Nej."
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-harda-ord-om-henrik-olsson-lilja/