2019-10-16, 10:26
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
JAG MISSADE DET MED 1 DAG. helvetes jävla skit. hade för mig att sista dagen att söka skulle vara efter högskoleprovet (av nån anledning) faaaaaaaaaaaaaaan

Gg wp
Citera
2019-10-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Gg wp
va
Citera
2019-10-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
va

Det betyder good game, well played. Med tanke på de ironiska undertonerna så är det ett snällt sätt att mer eller mindre idiotförklara dig.
Citera
2019-10-17, 22:15
Bannlyst
En fråga angående antagningen. Om jag sökt till en kurs till VT 20 och deadline är 15 oktober och svaret från antagning kommer i december vilket det gör, kommer då mina högskolepoäng som jag erhåller innan andra urvalet att tillgodoräknas? Eller gäller bara de högskolepoäng som man hade precis innan antagningen stängde 15 oktober?
Citera
2019-10-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
En fråga angående antagningen. Om jag sökt till en kurs till VT 20 och deadline är 15 oktober och svaret från antagning kommer i december vilket det gör, kommer då mina högskolepoäng som jag erhåller innan andra urvalet att tillgodoräknas? Eller gäller bara de högskolepoäng som man hade precis innan antagningen stängde 15 oktober?

2 december är sista kompletteringsdatum, poängen kan komma med även om de kommer in aningen sent men det är ingenting man kan vara säker på.
Citera
2019-10-18, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
2 december är sista kompletteringsdatum, poängen kan komma med även om de kommer in aningen sent men det är ingenting man kan vara säker på.
Måste man göra nåt själv elr kommer de in automatiskt?
Citera
2019-10-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Måste man göra nåt själv elr kommer de in automatiskt?

De kommer med men det kanske inte syns direkt, är osäker på tiden det tar, mina egna akademiska meriter finns där så att de kommer upp är jag säker på.
Ta print screen och laddar upp dem dagen du får dem, under meriter, så är det större chans att poängen kommer med.
Citera
2019-10-18, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
De kommer med men det kanske inte syns direkt, är osäker på tiden det tar, mina egna akademiska meriter finns där så att de kommer upp är jag säker på.
Ta print screen och laddar upp dem dagen du får dem, under meriter, så är det större chans att poängen kommer med.
Ok. Så om jag klarar en tenta låt oss säga 7 november så kmr dessa 7,5 hp att tillgodoräkna mig vid konkurrensen om platserna?
Citera
2019-10-20, 11:59
Medlem
Fråga ang. fristående kurser.

Om jag läser en fristående kurs (utöver de 30 hp jag redan läser inom programmet) och blir underkänd på den kursen, kan det bli det några komplikationer av det? Finns det någon gräns på hur många oavklarade kurser man får ha i bagaget för att få söka nya?
Citera
2019-10-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renke
Fråga ang. fristående kurser.

Om jag läser en fristående kurs (utöver de 30 hp jag redan läser inom programmet) och blir underkänd på den kursen, kan det bli det några komplikationer av det? Finns det någon gräns på hur många oavklarade kurser man får ha i bagaget för att få söka nya?

Jag kan inte ge dig ett definitivt svar på den frågan, men hade det funnits någon sådan gräns så hade jag varit körd sedan länge. Till min kunskap så finns det ingen sådan gräns, utan det räknas helt enkelt bara som en underkänd kurs och du får inga poäng för den.
Citera
2019-11-26, 17:14
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x4839
Hur tror ni söktrycket kommer se ut till vt20? Tror ni det kommer vara en stor förändring jämfört med förra våren? Konjunkturen faller drastiskt och arbetslösheten ökar..

Tror att det är lugnt just nu i alla fall. Från och med nästa år så tror dock att det smäller till rejält när konjunkturen störtdyker. Bäst att söka nu nu och hoppas på det bästa.
Citera
2019-12-10, 09:47
Medlem
Antagningsbeskeden för VT2020 är ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här