2019-10-17, 19:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Det var intressant.
Jag funderar vad det skulle kunna vara då i SDs fall?

Av det som framkommit så har han ändå verkat ha ett familjeliv, arbete, vänner och en hobby. Inget av det som jag läst, tycker jag pekar på att det skulle finnas en psykisk sjukdom bakom som skulle innebära att han inte kan skilja på vad som är verkligt eller inte. Självklart kan jag inte veta hur det förhåller sig i verkligheten, jag har ju inte träffat honom.
180127 https://coord.info/GLTZWR9J En kvinnlig cachare firar sin 6666:e cache med ett event. SD noterar att hon betr. antalet cacher är ett steg värre än djävulen och tackar ”sin namne”. - Ännu ett "skämt"..? - Ja, vi kan ju alltid hoppas:
https://vakanser.se/jobb/matningstekniker+till+vasteras+enkoping/
Citera
2019-10-17, 19:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det blev och är fortfarande rätt tyst från personer som kunde lämna intressanta uppgifter, misstänker att det beror på detta:

Det är stentyst.
S*ra Selling var ute med sin gubbe på *****. Och några minuter senare en inrusade Jerry **** . Såg ut som att han letade efter dem.

Har dock hört från andra cachare som inte rör sig i kretsarna att de också fått sms från Stefan som under sina kartläggningar frågat om de skriver på fb.

Järngänget håller kontroll...bläckfisken Stefan 🐙
Jag tror att dom kommer att ha det det lite jobbigt - Sara S*elling, Peter No*ren, JerryGr*ay och ”JOikarinen” - när en del svårsmälta sanningar uppdagas i FUP.
Citera
2019-10-17, 19:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
fre 23 aug kl. 18.27: 3943 bilder (ser, dvs har kopia av 40 bilder, el. 2 bildsidor, varav Nordsjön 3/30/2018 = 16 bilder). - När galleriet sedan fylls på sker en förskjutning av bilder och bildsidor.
lör 24 aug kl. 14.28: 3985 bilder (ser här att i jämförelse med galleriets nuvarande utseende har en bildförskjutning skett med innebörden att en bild, daterad 5/4/2018 el. tidigare, har tagits bort - vilket kommit att beröra två bilder som förskjutits nedåt och hamnat på ett högre bildsidsnr) eftersom dessa bilder tid. inlett resp. avslutat en sida.
sön 26 aug kl. ?: 3986 bilder
tis 15 okt login: 3986

Mellan fre och sön har 43 bilder tillförts galleriet: antingen genom att 10 tagits bort och 53 lagts till, alt. minst 1 bild tagits bort (pga galleriets utseende 24 aug) och 44 nya bilder tillförts.Ja, det är korrekt uppfattat - med förtydligandet att här har ingenting ändrats sedan lör 24 aug 14.28. Ja, de bör ha haft daglig koll på det mesta han (och HD) haft för sig.

Den enklaste förklaringen är att han har gått igenom sina Islandsbilder (totalt 140 bilder). - Hade han ansett sig inneha några känsligare bilder, borde han långt tidigare ha plockat bort dessa - men kan förstås ha missat något han kommit på i efterhand.

Tack för tålmodig förklaring.

Detta måste vara ett digert jobb bara det, för utredarna att kolla upp geocachloggarna och var han och LW befunnit sig. Det finns mycket som är intressant att utläsa där.

Ja, man tycker att han borde ha fixat till saker tidigare om det hade varit något som han trodde var viktigt. Men det kan också vara så att han kommer på efter att ha varit på förhör, eller har pratat med någon som har varit på förhör att han kan "fixa till".

Han verkar ju tidigare ha varit pigg på att "justera" lite och därefter ha offentliga förklaringar så att han förekommer snarare än blir påkommen.
Citera
2019-10-17, 20:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Är du helt säker på det?

Den lilla sinnesundersökningen (P7) anser jag vara i stort sett obligatorisk vid grova brott, så har jag uppfattat det i alla fall, den stora som tar en månad däremot är mer sällsynt.

Ja, det är säkert. Men min erfarenhet är att det är vanligare med en paragraf 7:a vid relationsmord (till skillnad vid exempelvis mord i kriminella gängkretsar). Kriminalvården kanske också har flaggat för en paragraf 7:a.
Citera
2019-10-17, 20:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, det är säkert. Men min erfarenhet är att det är vanligare med en paragraf 7:a vid relationsmord (till skillnad vid exempelvis mord i kriminella gängkretsar). Kriminalvården kanske också har flaggat för en paragraf 7:a.

Mja, tror nog att man inte ska dra några större växlar på att det ska utföras en P7 på MGM för som du skriver det klassas troligen som ett relationsmord och då är det nästan obligatoriskt med den lilla undersökningen, gängrelaterade mord handlar ju oftast om helt andra saker, pengar och makt i den kriminella sfären.

De vill bara säkerställa att MGM kan dömas till fängelse om han blir fälld, det är min tanke om den P7 som ska genomföras.
Citera
2019-10-17, 20:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det tycks vara svårt att få tråden att enas om vad en nära vännina är för något. Men att kalla CW för nära väninna till LW är fel om jag ska förmedla vad andra säger. Mer ett slags påhittat släktskap genom tro och adoptioner.
Du skrev tidigare att HD och MH inte var misstänkta för att MH var på annan plats och HD hade alibi.

Var det någon som gav HD ett falskt alibi?
Fanns det någon annan orsak till att du trodde att HD hade alibi?

För din trovärdighet när det gäller andra frågor skulle det vara intressant om du svarar på de här frågornaa.
Citera
2019-10-17, 20:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Allt med den mannen äcklar mig. Mördare, eller inte. En patetisk fjant.

” Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Clownen SD - en figur som ständigt gråter inombords?

Den häktade och på Sannolika Skäl för mord misstänkte SD har uppvisat ett beteende likt en Clown som ägnar sig åt olika upptåg för att bli Sedd, Hörd och Bekräftad. Driva olika projekt som att arrangera GC-event, plocka isär pelletsbrännaren, bygga om och renovera hemma, skapa cachegåtor, logga cacher hejvilt oavsett om han varit på plats eller varit soffliggare, skriva ironiska och distanserade texter till sina arrangerade flin-bilder där han återkommande har visat ett behov av att "apa" sig - är överaktiviteten olika uttryck för en inre sorg? Är SD clownen som gråter inombords?

SD är personen som skriver att han tycker filmen "Den sista färden" är en festlig film med en festlig fras "Skrik som en gris" när en man gruppvåldtas av män i skogen. Det uppfattar jag som en ganska skev person (de med hyfsat normalt psyke och som sett filmen upplever den snarare som otäck och obehaglig istället för "festlig").
http://coord.info/GLCX02VY

SD är personen som tipsar SVT om hur han juldekorerat sitt hus och ska störa grannarna med julmusik dygnet om. Hela människan utstrålar: Se mig, Hör mig, Bekräfta mig!
"Hej, Lite roligt är snöflingorna av laser på huset. Hjortarna rör sig sakta. Träden är också lite utmärkande. Nästa vecka kommer en 2.4m hög upplyst tomte finnas på balkongen. Vid Hjortarna sitter en 2.7m hög upplyst nalle-tomte. Och på taket en 5m lång tomtesläde med renar att stå. Och då spelas julmusik dygnet runt utomhus här. Mer jul! //Stefan Foto: Stefan Davidsson"
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ore...kickade-bidrag

SD är personen som tycker det är roligt att skrämma skiten ur vännerna på marken när han gör tokiga manövrar i luften bakom spakarna i ett flygplan.

SD är personen som inte såg någon som helst anledning till att inte dyka upp oanmäld på GC-event fast han var Skäligen misstänkt för mord på en framgångsrik GC-vän som han tidigare haft en otrohetshistoria med. Det bekymrade honom inte det minsta att andra kunde tycka det var obehagligt när han dök upp som mordmisstänkt? Efter mordet kan det väl inte ha varit okänt för övriga GC:are att den mördade LW tidigare anmält SD för misshandel och trakasseri?

SD är personen som på egen hand och sannolikt med hjälp har planterat en del information hos människor runt honom. Bl a att han sagt att Polisen gjorde rätt som misstänkte honom eftersom han haft kontakt med LW, det KAN finnas blodspår från henne i hans hem, men han har gett en godtagbar förklaring (eh?). Det har framgått tydligt att SD har ett garde omkring sig som bl a består av den bedragna f d hustrun, den trofaste vännen JG, svärföräldrarna och det s k Järngänget (SS, PN och antagligen JO). Han har bedyrat sin oskuld till mordet och menat att det var LW som inte lämnade honom ifred, han har tyvärr varit otrogen för att han inte fick sex hemma, han var absolut inte svartsjuk på LW och de var de bästa vänner ända till slutet?

SD är personen som anser att LW var "oskicklig" i sina kontakter med män för att de kunde få för sig någonting. Det var kanske snarare så att SD tyckte detta för att han var svartsjuk på hennes naturliga förmåga att nå fram till andra människor? Hans svartsjuka fick honom att kontrollera varje steg hon tog genom att spåra henne via de appar de båda använde i GC? Han sägs även ha smygfilmat henne genom hennes fönster och stämmer den uppgiften påvisar det att han var besatt. Han klarade inte av att hon gick vidare med sitt liv utan intresse för honom? Han kunde inte förstå att hon inte ville ha honom när skilsmässan väl blev ett faktum på HD:s initiativ? Han blev kränkt i dubbel bemärkelse?

SD är personen som våren -18 drabbades av en rad personliga motgångar som kan ha fått hela hans "trygga" värld att rämna. Hans inbillade (?) självförtroende fick sig en total knäck - han som gärna klär sig i superman-blått blev totalt svag och inte värd någonting längre? Ingen Såg, Hörde eller Bekräftade honom? Han som alltid tidigare sett till att Komma först, Se och Segra var tillintetgjord? Alla hans trick med olika manipulationer hade slutat fungera? Clownen slutade gråta och sorgen blev till en mördande ilska?

Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449”

Han exponerar även sina döttrar på foton där de ser ut att mer eller mindre vara på kanten till ett stup. Han eldar ute när det är eldningsförbud i hela landet. Han måste hela tiden vara i fokus och vara "värst". Mycket obehaglig person.

Och när man läser din sammanställning ovan, så blir man åter äcklad och skrämd. Detta är ingen normal person det handlar om. En fjant som verkar ha total avsaknad av normala känslor och empati. Men en ytterst farlig sådan.

Det som är ännu mer skrämmande är att han tycks ha en fanclub i tråden och även IRL, som försöker göra honom till hjälte och samtidigt förnedra offret. Om och om igen . Äcklas. Åtalet kan inte komma fort nog.

Mvh
/FS

Jag håller fullständigt med dig. Vad är det för vänner han har? Hur kan detta ha förbigått dom? Det säger en hel del om dom, eftersom dom verkar ha blundat för hans abnorma personlighet och fortsätter framhärda i sin påtagna uppgift att beskydda SDs rykte. Han är en otroligt infantil, självupptagen och gränslös fjant.

Som en annan postare tillika fd arbetskamrat beskrev honom: ”Han hade en sådan där lite halvskum blick. Lurig, med ett milt leende på läpparna. Många uppfattade nog honom som lite underfundig och "skojig kille". Hans sätt att skämta och prata om sig själv var liksom hysteriskt. Och jag uppfattade också att han tog sig själv på väldigt stort allvar.”

Ja åtalet är efterlängtat, men med tanke på P7:an i november tvivlar jag på att åtalet kommer innan årsskiftet. Skulle jag ha fel så tror jag ändå inte att rättegången startar förrän efter årsskiftet.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-17 kl. 21:27.
Citera
2019-10-17, 20:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
180127 https://coord.info/GLTZWR9J En kvinnlig cachare firar sin 6666:e cache med ett event. SD noterar att hon betr. antalet cacher är ett steg värre än djävulen och tackar ”sin namne”. - Ännu ett "skämt"..? - Ja, vi kan ju alltid hoppas:
https://vakanser.se/jobb/matningstekniker+till+vasteras+enkoping/

"Sin namne", han vet sin tillhörighet då.
Det är enbart drygt tre månader kvar till mordet...
Citera
2019-10-17, 21:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
"Sin namne", han vet sin tillhörighet då.
Det är enbart drygt tre månader kvar till mordet...
Såg du att han hade ett speciellt tel.nr? - Observera att han själv deklarerat att han är en ”...utövande, övertygad och aktiv ateist..”. - En ateist kan rimligen inte tro på djävulen - men han kan själv vara djävulsk, eller t.o.m. tro sig veta att han är djävulen.
Citera
2019-10-17, 21:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, tror nog att man inte ska dra några större växlar på att det ska utföras en P7 på MGM för som du skriver det klassas troligen som ett relationsmord och då är det nästan obligatoriskt med den lilla undersökningen, gängrelaterade mord handlar ju oftast om helt andra saker, pengar och makt i den kriminella sfären.

De vill bara säkerställa att MGM kan dömas till fängelse om han blir fälld, det är min tanke om den P7 som ska genomföras.

Det som har en ganska stor beröring rörande detta är ju opus operandi och vad som anses vara motivbilden.
Citera
2019-10-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du skrev tidigare att HD och MH inte var misstänkta för att MH var på annan plats och HD hade alibi.

Var det någon som gav HD ett falskt alibi?
Fanns det någon annan orsak till att du trodde att HD hade alibi?

För din trovärdighet när det gäller andra frågor skulle det vara intressant om du svarar på de här frågornaa.

Jag kan inte svara på om någon gav HD falskt alibi. Jag förmedlade enbart den information jag fått av betrodda personer i kretsen. Jag förmedlade således inte vad jag själv trodde. Det räcker gott med dårar som tror saker i denna tråd. Jag har stort förtroende för min källor, det är sunda personer som inte har fläkts ut i denna tråd.
När det kommer till din bedöming av min trovärdighet så bryr jag mig inte ett dugg.
Senast redigerad av Schazz 2019-10-17 kl. 21:24.
Citera
2019-10-17, 21:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det var inte jag som tog upp det med SDs omhäktning och att det skulle kunna glädja HD. Jag svarade bara på ett inlägg genom att visa HDs inlägg och när det gjordes.

Jag har haft liknande tankar som du, att HD kan vara glad för att misstankegraden har sänkts eller att rubriceringen ändrats eller både och.

Men om hon hade blivit helt avskriven, borde det inte komma ut i media?
Om åklagaren inte gått ut med det i media har det inte kommit ut. Hursomhelst intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in