2019-10-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tillägg:

Haha en helgardering! Så allt hon skriver är sant, och allt som hon INTE skriver vet du exakt hur sanningen om det är? Allt som hon INTE skriver kan du skriva?

Du ÄR verkligen en tragisk figur. Du vet om att det här är en virtuell verklighet va?
I verkliga livet kände du aldrig Lena, så har ingen aning om hur hon var, vad hon tyckte eller hur hon agerade.
Citera
2019-10-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du liksom flera av oss i tråden läst spaltmeter efter spaltmeter och tittat på flera hundra om inte tusen foton som LW publicerade på sociala media så hade du nog förstått att hon inte hade några vad man i dagligt tal menar kvinnliga vänner.

Honan6 hittade väl en kvinna som skrivit något bland dödsrunorna.
Både ditt och Honan6,s tafatta sökande efter någon väninna bekräftar bara att LW inte hade någon förtrolig vän av samma kön.

Intresset om att kvinnliga vänner lyser med sitt frånvarande kan tyckas ovidkommande för mordet men är det inte.

Det visar på en social trubbighet till det egna könet som blir särskilt relevant om HD är GK. Det någon skrev att det var ärligt och rakryggat av LW att berätta för HD om vätskeutbytet med hennes man tror inte jag ett skit på. LW,s skvaller till HD om att hon under flera år låtit SD tränga in i henne bör inte tolkas som välvilja.

Antingen var det av hämd då SD blivit bestämd i avvisandet av henne (bla, bilincidenten) eller så var det av en misstolkad idé om att HD skulle trösta LW genom att dom gemensamt förskjuter hela skulden till SD.

Kanske HD har rätt i att hon är säker på att SD inte är GM för att det är hon som är GK.
"Intresset om att kvinnliga vänner lyser med sitt frånvarande kan tyckas ovidkommande för mordet men det är det inte"...

Om det nu skulle vara så att LW inte hade några kvinnliga vänner (som varken du eller jag vet något om)... på vilket vis skulle det ha med mordet att göra tänker du?
Citera
2019-10-17, 09:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK, tack! - Har hittat ytterligare ett dokument vilket sparats 23 augusti 2019 kl. 18.27 (bl.a. för en belysning Nordsjö-delen). Vid denna tidpunkt fanns 3943 bilder. De sidor jag kan se är s. 58 resp. 57 (av då totalt 198 sidor). De 40 bilderna har inte ändrat inbördes ordning (ej heller har bildtexterna ändrats) men i dag återfinns 3 bilder (3 x 3/24/2018) på s. 61, 12 bilder (12 x 3/24/2018) + 2 bilder (2 x 3/25/2018) + 6 bilder (6 x 3/30/2018) på s. 60 , och 10 bilder (10 x 3/30/2018) + 7 bilder (7 x 4/1/2018) på s. 59.

Din skärmdump från mån 26 aug utvisar 3986 bilder.

Det kan alltså konstateras att från fre 23 aug efter kl. 18.27 - mån 26 (tidpunkt?) har bilder tagits bort och lagts till som motsvarar ett bildnetto av 43 bilder (3986 ./. 3943).

I det skapade dokumentet lör 24 aug 2019 kl. 14.28 fanns 3985 bilder i galleriet. Ännu hade inte sista handen lagts vid bildhanteringen - som dock bör ha varit klar (el. tvingats avbrytas) senast tisdag 27 aug c:a kl. 06.00.Det är inte omöjligt, men hur som helst bör man ha säkrat galleriet och annat datorrelaterat på ett tidigt stadium.

Det här är ju verkligen intressant.
Jag kan inte säga att jag till hundra hänger med i allt runt dessa bildgallerier. Trolleri, +3 bilder som jag inte hänger med på (+43 bilder fre 23/8 -månd 26/8-19).

40 bilder på sid 57-58 har förskjutits till 59-61?
Så de tre extra bilderna ligger inskjutna någonstans innan det? Fattar jag det rätt att bilderna runt de datum som innefattar Nordsjöloggarna (30/3-18) inte är ändrade, bara förskjutna?

Jag tvivlar på att SD har kunnat ana något på att han skulle gripas strax efter, då kanske han skulle ha legat i lite mer intensivt med arbetet att fixa med bilderna under lördag-söndag.

Man hade förmodligen fått in svar från NFC (?) och kanske något förhör som gav något. Möjligen kan SD ha fått komma på eget förhör i anslutning till det, något som fått honom lite på alerten?

Kan utredarna upptäckt att han fixade med bilderna, just som det hade varit viss aktivitet i utredning?
Citera
2019-10-17, 09:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan det vara så att SD har erkänt?
Ja, naturligtvis kan det vara så att SD har erkänt. Det kan alltså handla om ett svartsjuke- eller triangeldrama, och SD kan också ha ofredat och misshandlat LW. Resan till USA som polisen lyckades stoppa kan ha varit ett försök att fly efter mordet, och ett vittne kan också ha sett honom prata utanför bostaden under mordnatten. Polisen kan också ha hittat blodiga kläder i hans bostad och bil, och åklagaren har pratat om jättemycket teknisk bevisning. Det kan också vara så att åklagaren kommer att väcka åtal mot SD.
Citera
2019-10-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, naturligtvis kan det vara så att SD har erkänt. Det kan alltså handla om ett svartsjuke- eller triangeldrama, och SD kan också ha ofredat och misshandlat LW. Resan till USA som polisen lyckades stoppa kan ha varit ett försök att fly efter mordet, och ett vittne kan också ha sett honom prata utanför bostaden under mordnatten. Polisen kan också ha hittat blodiga kläder i hans bostad och bil, och åklagaren har pratat om jättemycket teknisk bevisning. Det kan också vara så att åklagaren kommer att väcka åtal mot SD.

Jag tror du har rätt
Citera
2019-10-17, 10:11
Medlem
Det blev och är fortfarande rätt tyst från personer som kunde lämna intressanta uppgifter, misstänker att det beror på detta:

Det är stentyst.
S*ra Selling var ute med sin gubbe på *****. Och några minuter senare en inrusade Jerry **** . Såg ut som att han letade efter dem.

Har dock hört från andra cachare som inte rör sig i kretsarna att de också fått sms från Stefan som under sina kartläggningar frågat om de skriver på fb.
Citera
2019-10-17, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skäligen misstänkt för mord vet jag.
Men skyddande av brottsling har jag missat.
När gick åklagaren ut med det?

Från 26/9:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
AB:
"– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang

Större del av citatet:

"[...]– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling. Men hur vi jobbar i den delen vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.

https://www.flashback.org/sp68819175
Citera
2019-10-17, 10:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Kan det vara så att SD har erkänt?

HD:s inlägg om något positivt hänt... är det vad hon fått reda på?
Med blir det inte lite motsägelsefullt då han bestred omhäktning?
Citera
2019-10-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Med blir det inte lite motsägelsefullt då han bestred omhäktning?
Erkänner att jag inte har koll datum när SD bestred omhäktning kontra när HD skrev sitt inlägg på sitt geo-konto.
Citera
2019-10-17, 10:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Massa ord som inte betyder någonting.
Visst du, LW var agressiv som ville prata... inte SD som tog strypgrepp och använde våld 🙄

Var LW agressiv som mördades också?

Det uppfattas nog av de flesta som aggressivt att försöka tvinga sig kvar i någon annans utrymme för att försöka få till en pratstund som är oönskad av den man vill prata med.
Jag skulle gissa att LW själv kom underfund med det när hon lugnat ned sig och hon därför ville dra tillbaka anmälan.
Citera
2019-10-17, 10:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Erkänner att jag inte har koll datum när SD bestred omhäktning kontra när HD skrev sitt inlägg på sitt geo-konto.
Vad skrev HD för något?
Citera
2019-10-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det uppfattas nog av de flesta som aggressivt att försöka tvinga sig kvar i någon annans utrymme för att försöka få till en pratstund som är oönskad av den man vill prata med.
Jag skulle gissa att LW själv kom underfund med det när hon lugnat ned sig och hon därför ville dra tillbaka anmälan.

Jag hoppas du inser att du skriver om en kvinna som blivit mördad, och att den som sitter häktad för mordet är samma man som den i bilen?
Finner din kommentar osmaklig och empatilös. Utöver det, DU anser alltså att LW var agressiv, inte SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in