Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det här är ju verkligen intressant.
Jag kan inte säga att jag till hundra hänger med i allt runt dessa bildgallerier. Trolleri, +3 bilder som jag inte hänger med på (+43 bilder fre 23/8 -månd 26/8-19).
40 bilder på sid 57-58 har förskjutits till 59-61?
Så de tre extra bilderna ligger inskjutna någonstans innan det? Fattar jag det rätt att bilderna runt de datum som innefattar Nordsjöloggarna (30/3-18) inte är ändrade, bara förskjutna?
Jag tvivlar på att SD har kunnat ana något på att han skulle gripas strax efter, då kanske han skulle ha legat i lite mer intensivt med arbetet att fixa med bilderna under lördag-söndag.
Man hade förmodligen fått in svar från NFC (?) och kanske något förhör som gav något. Möjligen kan SD ha fått komma på eget förhör i anslutning till det, något som fått honom lite på alerten?
Kan utredarna upptäckt att han fixade med bilderna, just som det hade varit viss aktivitet i utredning?
fre 23 aug kl. 18.27: 3943 bilder (ser, dvs har kopia av 40 bilder, el. 2 bildsidor, varav Nordsjön 3/30/2018 = 16 bilder). - När galleriet sedan fylls på sker en förskjutning av bilder och bildsidor.
lör 24 aug kl. 14.28: 3985 bilder (ser här att i jämförelse med galleriets nuvarande utseende har en bildförskjutning skett med innebörden att en bild, daterad 5/4/2018 el. tidigare, har tagits bort - vilket kommit att beröra två bilder som förskjutits nedåt och hamnat på ett högre bildsidsnr) eftersom dessa bilder tid. inlett resp. avslutat en sida.
sön 26 aug kl. ?: 3986 bilder
tis 15 okt login:
3986
Mellan fre och sön har 43 bilder tillförts galleriet: antingen genom att 10 tagits bort och 53 lagts till, alt. minst 1 bild tagits bort (pga galleriets utseende 24 aug) och 44 nya bilder tillförts.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fattar jag det rätt att bilderna runt de datum som innefattar Nordsjöloggarna (30/3-18) inte är ändrade, bara förskjutna?
Ja, det är korrekt uppfattat - med förtydligandet att här har ingenting ändrats sedan lör 24 aug 14.28.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan utredarna upptäckt att han fixade med bilderna, just som det hade varit viss aktivitet i utredning?
Ja, de bör ha haft daglig koll på det mesta han (och HD) haft för sig.
Den enklaste förklaringen är att han har gått igenom sina Islandsbilder (totalt 140 bilder). - Hade han ansett sig inneha några känsligare bilder,
borde han långt tidigare ha plockat bort dessa - men kan förstås ha missat något han kommit på i efterhand.