2019-10-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Jeg er nå helt sikker på at Hagen ikke var i huset i tidsrommet hun skal ha blitt tatt, angrepet og bortført. Noen andre står for dette, men det sier ikke at TH er uskyldig.

Vil tro siktelsen vil være medvirkning til mord. Hvis den kommer.
Brevpapir og konvolutt solgt hos Claes Ohlson.
Citera
2019-10-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du kanske inte är språkexpert, men det behöver du heller inte vara.
Å andra sidan, om du vill klassificera andra som halmgubbar eller halmgubbe-debattörar, bör du veta vad det betyder.

När jag säger att du har status i tråden, måste du också komma ihåg att jag har sagt att den här tråden inte har status.
Det beror på att huvudsakligen refererar de flesta i denna tråden till TH som GM, utan utrymme för tvivel, och det finns det INGEN god nog grund för.

När DU har deltagit i tråden från början, och refererat till TH på detta viset, då ger det DIG stor status som halmgubbe-debattör eller stråmann-debattant om du vill.
Varken du eller någon annan kan förneka det, eftersom TH INTE är dömd - han har INTE ens varit officiellt misstänkt.

Vad framtiden visar oss är en annan fråga. Hittills har TH främst blivit offer för att förlora sin fru, och det är inte psykologiskt visvas. Du måste ta in över dig detta - vare sig du är en mann eller en kvinna.
Lycka till!

Helt enig med deg.
Citera
2019-10-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
En nabo fra Gran, interessant. Ser også ut til at en bror er i byggebransjen der oppe. Vil tro TH har vært med på utformingen av eget hus.
Et arkitekttegnet hus gir mening. Det ser ikke prangende ut, men heller ikke A4

TH Liker ikke prangede ting. Han har vært med og tegne og bygge huset selv. det stemmer
Citera
2019-10-17, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan det inte ha varit mannen som mördat tanten & grävt ner henne?
Jag tycker att min ursprungliga teori känns allt mer övertygande.
Citera
2019-10-17, 12:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Hva tror dere om Hagens involvement etter de siste nyhetene?

Ren spekulasjon selvsagt, men jeg står ved mine tidligere teorier om bortføring/drap av profesjonelle og at TH eller noen i nær forbindelse med offeret står bak en bestilling. Tror politiets uthalingstaktikk i media handler om å få noen til å fortelle det de vet slik at de kan få fast både gjerningspersoner og oppdragsgiver. Herav sakens kompleksitet.
Citera
2019-10-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Jeg er nå helt sikker på at Hagen ikke var i huset i tidsrommet hun skal ha blitt tatt, angrepet og bortført. Noen andre står for dette, men det sier ikke at TH er uskyldig.

Det er to alternativer. Hvis dekkhistorien er sann var AEH i live 09:14, og hun ble overfalt, muligens drept, og deretter fraktet vekk i bil, av en eller flere ukjente GM. Politiet sliter veldig med å finne mulige ukjente GM.

Hvis dekkhistorien ikke er sann, var AEH muligens ikke i live 09:14, oppringningen var forhåndsprogrammert, mottaker av oppringningen lyver om å ha snakket med AEH, politiets jakt etter biler og bevegelser som kan knyttes til ukjente GM i området i aktuelt tidsrom kan avblåses, politiet kan slå fast og bevise at forbrytelsen skjedde på annet tidspunkt og muligens på annet sted, jakten på ukjente GM løser seg opp som tåke for solen, og politiet kan fastslå at det i denne saken ikke finnes noen ukjente GM.

Så får vi avvente politiets konklusjoner.
Citera
2019-10-17, 12:39
Medlem
"Politiet jobber med å spore mulige transaksjoner knyttet til brevpapiret og konvolutten."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoG4BX/loerenskog-forsvinningen-har-sporet-trusselbrev-papiret-til-clas-ohlson?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-17, 12:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du nevner stadig avkommet. Og jeg vet ikke hvorfor jeg har problemer med å tenke den veien. Vi har flere saker der det har skjedd. Kanskje fordi det skrives så mye pent om AE, og man får en oppfatning om at hun har vært deres trygge havn. I tillegg sliter jeg med å se motivet en sønn eller datter skulle hatt.
Politet har et ganske nøyaktig tidspunkt. Og de har nok kartlagt hvor alle befant seg. Som Farbror-Ctulhu skriver, så gir det ingen mening å ta med seg en død person fra åstedet hvis noe gikk galt der. Da nå det ha vært oppdrag om drap. Brøske ser ut til å ha åpnet portene. Og for en med sans for det litterære, så må datoen for møtet på riksadvokatens kontor klinge med en poetisk undertone.

Stämmer datumet så är det nog indikativt, ja. Jag resonerade om varför den uppringde inte nämns. Det är för att inte indikera den misstänke.
Citera
2019-10-17, 12:43
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet vil oppnå to ting.

Først, gjøre enda en innsats for å avdekke mulige bevegelser av biler og personer i det mest aktuelle tidsrommet i området rundt Sloraveien. Man forsøker å forsikre seg om at politiet har oversikt over alle bevegelser i nærområdet. Samtidig er dette en forberedelse til å kunne bevise eller sannsynliggjøre at det ikke fantes ukjente GM i området på aktuelt tidspunkt.

Det andre, politiet har ved å ferdigstille mest mulig av teknisk og taktisk etterforskning før utloving av dusør, sørget for å redusere faren for at MGM skulle kunne "kjøpe seg fri fra drap" gjennom å betale mye penger, løsepenger eller dusør, til noen som er villig til å sone 15 år i norsk fengsel mot å motta noen millioner.

Jeg tror det var brukeren papatri som nevnte det først, vi er ikke kommet så langt i Norge at rike mennesker skal kunne kjøpe seg fri fra drap. Det er en viktig observasjon. Jeg tror politiet tidlig så at det i denne saken kunne oppstå en slik fare, og at politiet har håndtert etterforskningen deretter.

Jeg følger ikke tankegangen din. Hvis politiet vil bevise at det ikke var ukjente gjerningsmenn i Sl*raveien, hvorfor går de da ut i media med at de tror det var en til to ukjente gjerningsmenn inne i huset pluss en sjåfør utenfor?

Dette er direkte motstridende og gir et eventuelt forsvar gode argumenter i en evnt rettsak senere.

Du virker bombesikker på at TH er gjerningsmann og at han har utført alt alene. Hvorfor skulle denne mediastrategien peke på TH som eneste gjerningsperson? Jeg får ikke det til å henge sammen.
Citera
2019-10-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Stämmer datumet så är det nog indikativt, ja. Jag resonerade om varför den uppringde inte nämns. Det är för att inte indikera den misstänke.

Datoen stemmer. Riksadvokaten proklamerte det i et intervju på NRK, statskanalen, i går kveld.
25.10 skal politiet fremlegge sine bevis. 50 år på dagen etter at bryllupet mellom TH og AE sto.
Nå røsser det inn med ny informasjon i alle kanaler. Brøske er på krigsstien.
Citera
2019-10-17, 12:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kamp mellom offer og GM, eksempelvis at AEH har bitt GM til blods og GM har blødd kraftig på AEH. Da ville GM bli nødt til å ta med et dødt offer for ikke å legge igjen egen DNA.

Dette rimer dårlig med tidligere informasjon om at det ikke var spor etter kamp i boligen. Men kan hende personen bak dekkhistorien synes et slikt tenkt eksempel høres logisk ut. Og det stemmer med hypotesen om kidnapping gone bad.

Politiet gjentar hovedpunktene i dekkhistorien. Politiet har snevret inn aktuelt tidsrom til mellom ca 09:14 og eksempelvis 09:48, som du nevner. Samtidig har politiet skaffet seg god oversikt over trafikk i området, og god oversikt over sporene på åstedet.

Det er nå klart for dusør. Henvendelser fra falske kidnappere og falske GM vil raskt blir avslørt.

Brøske minnet også i den forbindelse om at alle har plikt til uoppfordret å gi politiet informasjon som kan bidra til å oppklare saken.

Den er et steg tilbake. Det er omtrent slik politiet ville ha presentert saken og dekkhistorien dersom de skulle offentliggjøre forsvinningen i løpet av første uken i november i fjor.

Men da ville politiet risikere å få så mange falske henvendelser at det ville både forsinket og forstyrret etterforskningen. Nå er derimot tiden inne, politiet er klare for utloving av dusør.

Kanske... eller motsatsen?
Citera
2019-10-17, 12:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Datoen stemmer. Riksadvokaten proklamerte det i et intervju på NRK, statskanalen, i går kveld.
25.10 skal politiet fremlegge sine bevis. 50 år på dagen etter at bryllupet mellom TH og AE sto.
Nå røsser det inn med ny informasjon i alle kanaler. Brøske er på krigsstien.

Men då så.

Man bör kanske rent teoretiskt hålla öppet för möjligheten att polis och Holden bestämt datumet gemensamt. Holden kunde ju ha sagt att det inte fungerade den dagen. Å andra sidan har kanske th inte mycket för sig då...

Datumet kan ju i teorin kännas passande även för de drabbade.

Men har polisen blankt meddelat att meddelelser kommer den dagen så är det ju starkt indikativt.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-17 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in