2019-10-17, 00:58
Medlem
Minnimuss avatar
For alle dere som diskuterer; huset i Sl*raveien er arkitekttegnet, ikke et typehus fra Block Watne. Det ble tegnet av Ing* Pr*stkvern [*=e] fra Gran.

https://www.hadeland.no/politi/kidnapping/hadelandsarkitekt-har-tegnet-huset-til-hagen-familien-i-lorenskog/s/5-21-468523
Senast redigerad av Minnimus 2019-10-17 kl. 01:24.
Citera
2019-10-17, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Både enig og litt uenig med deg. Alt om huset er ikke like interessant. Men hvor badet der overfallet skjedde er, er interessant. Dette med tanke på hvordan GM har beveget seg, hvor mye tid som er brukt på å komme seg fra badet med AEH og til utgangen og hvordan dette kan ha foregått. Noen her vet mer enn andre fordi de kanskje bor i nabolaget til Hagen eller kjenner til familien på et eller annet vis. Og for meg som aldri har vært i dette nabolaget er informasjon de måtte ha, selvsagt mer interessant enn andre ting som blir diskutert her. Jeg og du og kanskje et par til, er blant fåtallet som IKKE tror TH er GM i denne saken, og når all diskusjon innimellom dreier seg om handlinger med TH som utpekt GM, blir det for meg uinteressant å delta i diskusjonen. Og ja, ser som deg at noen mener at vi som ikke tror det samme som flertallet, må være mindre smarte. Men gidder ikke bruke tråden her på å diskutere IQ. Jeg leser det som er interessant, kommenterer når jeg føler for det, og synes som andre her at for mye smileys o.a. kan gjøre tråden uinteressant. Heldigvis er det mitt valg om jeg vil lese her eller ikke, og hvis jeg synes det blir for mye fjas er det fremdeles noe ulest bakover i tråden, eller andre forum, å lese.
Tack för svar!

Jag tycker att fallet är spännande, tyvärr diskuteras det ensidigt här i forumet.

Det var nog lite på spetsen av det jag menade, men lyckligtvis förstod du poänget.

Det sista är ju frivilligt...
Citera
2019-10-17, 04:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Her er bilde av den naboen som så den bilen som kjørte over plenen
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei

Det här är värt o läsa.
Däremot så får man lite känslan av att det rör sig om en form av konstruktiv nyhet. ”—Hvorfor forteller du om observasjonen i VG?

– Jeg håper at det kan føre til flere tips som kan være relevante. Kanskje dette kan føre frem til noe, svarer han.”

Personen är ingen av de närmsta villagrannarna.

Möjligen nån med smörgult ansikte och utstående öron olikn.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-17 kl. 04:59.
Citera
2019-10-17, 06:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nåvel. Stråmannsteknikken har vært forklart flere ganger. Du kan å lese og du har funnet frem til en annen betydning enn den jeg mente og har forklart.

Men jeg er ingen ordbok. Eller noen språkekspert.

Kan du ikke bare legge hele stråmanns- og halmgubbe-flisespikkeriet bak deg. Ta det som en mann. Glem det.

Hvis mine forklaringer ikke er tilstrekkelig, får du ta spørsmålene dine med en ekspert på området. Og det er ikke jeg.
Du kanske inte är språkexpert, men det behöver du heller inte vara.
Å andra sidan, om du vill klassificera andra som halmgubbar eller halmgubbe-debattörar, bör du veta vad det betyder.

När jag säger att du har status i tråden, måste du också komma ihåg att jag har sagt att den här tråden inte har status.
Det beror på att huvudsakligen refererar de flesta i denna tråden till TH som GM, utan utrymme för tvivel, och det finns det INGEN god nog grund för.

När DU har deltagit i tråden från början, och refererat till TH på detta viset, då ger det DIG stor status som halmgubbe-debattör eller stråmann-debattant om du vill.
Varken du eller någon annan kan förneka det, eftersom TH INTE är dömd - han har INTE ens varit officiellt misstänkt.

Vad framtiden visar oss är en annan fråga. Hittills har TH främst blivit offer för att förlora sin fru, och det är inte psykologiskt visvas. Du måste ta in över dig detta - vare sig du är en mann eller en kvinna.
Lycka till!
Citera
2019-10-17, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Møtet er på selveste bryllupsdagen

Kan vi vente en siktelse på samme dag ? Etterforskningen vil ikke være ferdig selv om GM blir siktet og arrestert i god tid før nyttår.

Den dagen kan ikke være tilfeldig valgt.
Politiet må sitte på noe krutt, når de kommer med så oppsiktsvekkende og ambisiøse uttalelser. Dette blir en spennende uke.
Citera
2019-10-17, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
For alle dere som diskuterer; huset i Sl*raveien er arkitekttegnet, ikke et typehus fra Block Watne. Det ble tegnet av Ing* Pr*stkvern [*=e] fra Gran.

https://www.hadeland.no/politi/kidnapping/hadelandsarkitekt-har-tegnet-huset-til-hagen-familien-i-lorenskog/s/5-21-468523

En nabo fra Gran, interessant. Ser også ut til at en bror er i byggebransjen der oppe. Vil tro TH har vært med på utformingen av eget hus.
Et arkitekttegnet hus gir mening. Det ser ikke prangende ut, men heller ikke A4
Citera
2019-10-17, 07:35
Medlem
"Ifølge VGs opplysninger peker politiets undersøkelser i retning av at den kriminelle handlingen i boligen fant sted relativt kort tid etter den mye omtalte 09.14-samtalen, som er det siste sikre livsbeviset"

"En sentral del av politiets teori, er at det kan ha vært en eller to personer inne i boligen, og at det har vært en sjåfør på utsiden som har kjørt dem vekk etter operasjonen var over."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n8ykG/mener-aa-vite-naar-anne-elisabeth-hagen-ble-tatt?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-17, 08:43
Medlem
09:14 samtalen har altså ikke vært med TH..
Citera
2019-10-17, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
09:14 samtalen har altså ikke vært med TH..

Det kan virke slik. Men hvorfor holder de personen hemmelig?
Citera
2019-10-17, 09:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Ifølge VGs opplysninger peker politiets undersøkelser i retning av at den kriminelle handlingen i boligen fant sted relativt kort tid etter den mye omtalte 09.14-samtalen, som er det siste sikre livsbeviset"

"En sentral del av politiets teori, er at det kan ha vært en eller to personer inne i boligen, og at det har vært en sjåfør på utsiden som har kjørt dem vekk etter operasjonen var over."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n8ykG/mener-aa-vite-naar-anne-elisabeth-hagen-ble-tatt?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Det är en lite märklig artikel, den känns som ett steg tillbaka. Hoppas inte det hänger ihop med att Holden var nöjd igår. Det anges inte heller att de väntar på dna-svar längre...
Citera
2019-10-17, 09:21
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
"Siden i sommer har politiet offisielt jobbet etter hypotesen om at Hagen denne formiddagen ble bortført av ukjente personer, og at hun nå er drept.

De har også en hypotese om at hun kan ha blitt drept allerede på formiddagen 31. oktober og at boligen kan være et drapsåsted. "

Om inntrengere drepte henne der og da - hvorfor ta med seg liket?
Liket binder deg til gjerningen. Du vil ha minst mulig med det å gjøre.

Når lik fraktes vekk fra et åsted/gärningsted er det av to grunner: Skjule/dölja at et drap er begått, og at gärningstedet berätter noe om hvem GM er. I dette tilfellet berätter et likfunn i BOs hjem intet mer om vem GM er enn det gjør nu.
Om det var en kidnapping som gikk feil, og BO avled i boligen, gir det ingen mening å frakte kroppen bort.
Citera
2019-10-17, 09:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det kan virke slik. Men hvorfor holder de personen hemmelig?

Det är troligt att personen hade omnämnts om det varit ngn annan än Th, ja. Men man kan väl tänka sig nåt skäl eller två. Omvänt hade man nämnt maken om det vart bortföring o han inte var misstänkt.

Vill man vara generös så kan hypotetiskt strängt taget sonen ha pratat med AE och sen gett klartecken till ”kidnapparna”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in