Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Tweeten jag länkar innehåller orginalkälla (videoklippet) som Guardian senare gör en artikel på. Jag tycker Barclay är otydlig.
Sedan ska man komma ihåg att det tidigare kommit "government sources" som sagt att Boris ska skriva brevet... och därefter har Boris själv upprepat att han inte kommer be om förlängning.
Jag kan inte se att Guardian länkar till eller nämner den tweeten, och den postades som sagt för typ nio timmar sedan, så jag antar att Guardian har nyare information utöver den. De har uppdaterat löpande hela dagen men nämnde vad jag kan se inte den där tweeten i morse.
Dessutom är ju Boris snack om att han aldrig kommer att kunna tä'nka sig be om förlängning, "dead in a ditch" osv delvis en fasad, det tycks röra sig om grandstanding. Han inser ju att det inte är ett alternativ för honom att öppet
bryta mot lagen i fullt dagsljus för att få ut UK ur EU, särskilt inte efter Högsta Domstolens brännmärkning av hans tidigare agerande. Jag avläser nog Barclay som mer trovärdig än Boris här, just för att Barclay
inte är den som massorna har ögonen på.