Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Antingen det eller så trodde vissa av dem faktiskt att de skulle kunna få igenom ett sådant avtal.
Jag har diskuterat med flertal brexitröstare från UK som fortfarande är övertygade om att EU kommer ge med sig när som helst eftersom UK enligt dem är överlägset den starkare parten i förhandlingen.
Jag tvivlar på att någon av brexit-politikerna faktiskt tror/trodde på detta men man vet aldrig.
Det finns ett ordspråk som lyder: Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Vilket betyder i princip att man skall inte anta att någon gör något av elakhet/ondska om det lika gärna kan bero på dumhet eller inkompetens.
Ja, britterna kommer verkligen att få sig en rejäl dos av verkligheten efter Brexit det Brittiska
lejonet kommer att förvandlas till en huskatt då Storbritannien absolut inte är i samma position som det en gång var.
Jag tror inte att brexitröstarna som tror att det brittiska lejonet är lika starkt som det var under 1800-Talet är korkade utan de är snarare den typen av väljare som har stoppat huvudet i sanden pga nationalromans.
Det finns ju nämligen en risk med att Brexit är Storbritanniens dödsdans, jag skulle inte bli förvånad om drottning Elisabeth är britternas motsvarighet till Franz Joseph, med hennes död så kommer vi även att få se slutet på det sista överlevande kolonialriket. (tänker inte räkna in Frankrike då de har växlat till nya republiker och kejsardömen så ofta att det inte är samma Frankrike idag som år 1930 och tidigare)