Citat:
Bara för att illustrera precis hur sjuk sexköpslagen och den "svenska modellen" är:
Ponera att jag betalade Babianen för sex och polisen fick nys om det. Då skulle jag åka dit för sexköp. Babianen skulle bli av med sin bostad (kopplerilagen), och få kunna få en fet skönstaxering från skattemyndigheten framtagen i princip at random. Vårdnaden om barnen kan också ifrågasättas i vissa fall.
På vilket sätt skyddar detta sexarbetare?
- Förlorar bostad - CHECK
- Hamnar hos Kronofogden - CHECK
- Blir av med vårdnaden om sina barn - CHECK
Detta är den svenska modellen, som Sverige försöker sälja in som en human lagstiftning och en stor framgång.
Ponera att jag betalade Babianen för sex och polisen fick nys om det. Då skulle jag åka dit för sexköp. Babianen skulle bli av med sin bostad (kopplerilagen), och få kunna få en fet skönstaxering från skattemyndigheten framtagen i princip at random. Vårdnaden om barnen kan också ifrågasättas i vissa fall.
På vilket sätt skyddar detta sexarbetare?
- Förlorar bostad - CHECK
- Hamnar hos Kronofogden - CHECK
- Blir av med vårdnaden om sina barn - CHECK
Detta är den svenska modellen, som Sverige försöker sälja in som en human lagstiftning och en stor framgång.

Att man skulle förlora bostad är förstås inte önskvärt, men det förutsätter att man har den egna bostaden som arbetsplats eller? Och sker det automatiskt då, även om man faktiskt bor där och det inte bor ett gäng andra prostituerade där?
Däremot måste man väl se prostituerade som skattefuskare och det är rimligt att man får någon typ av ekonomiskt straff för detta. Vårdnaden är som du säger något som man kan förlora i vissa fall, och med tanke på hur många av prostituerade som också är drogberoende så kanske det inte är så orimligt.
Jag tycker inte man ska förlora sina barn bara för att man är prostituerad, men jag tycker samtidigt att barn inte ska behöva växa upp i ett hem där modern dagligen tar emot torskar, barnen bör inte utsättas för yrket.
Den svenska lagstiftningen är inte avsedd att göra livet lättare för de prostituerade, vi straffar de mindre än många andra gör (där prostitution i sig är kriminellt) men samhället kan inte låta bli att sparka lite på de som ligger. Det är jämförbart med den svenska modellen i narkotikafrågor, där syftet är att göra livet som narkotikabrukare outhärdligt och därför avskräckande. (Om det fungerar är en annan fråga (det gör det inte)).
