2019-10-16, 09:35
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Bara för att illustrera precis hur sjuk sexköpslagen och den "svenska modellen" är:

Ponera att jag betalade Babianen för sex och polisen fick nys om det. Då skulle jag åka dit för sexköp. Babianen skulle bli av med sin bostad (kopplerilagen), och få kunna få en fet skönstaxering från skattemyndigheten framtagen i princip at random. Vårdnaden om barnen kan också ifrågasättas i vissa fall.

På vilket sätt skyddar detta sexarbetare?

- Förlorar bostad - CHECK
- Hamnar hos Kronofogden - CHECK
- Blir av med vårdnaden om sina barn - CHECK

Detta är den svenska modellen, som Sverige försöker sälja in som en human lagstiftning och en stor framgång.

Att man skulle förlora bostad är förstås inte önskvärt, men det förutsätter att man har den egna bostaden som arbetsplats eller? Och sker det automatiskt då, även om man faktiskt bor där och det inte bor ett gäng andra prostituerade där?

Däremot måste man väl se prostituerade som skattefuskare och det är rimligt att man får någon typ av ekonomiskt straff för detta. Vårdnaden är som du säger något som man kan förlora i vissa fall, och med tanke på hur många av prostituerade som också är drogberoende så kanske det inte är så orimligt.

Jag tycker inte man ska förlora sina barn bara för att man är prostituerad, men jag tycker samtidigt att barn inte ska behöva växa upp i ett hem där modern dagligen tar emot torskar, barnen bör inte utsättas för yrket.

Den svenska lagstiftningen är inte avsedd att göra livet lättare för de prostituerade, vi straffar de mindre än många andra gör (där prostitution i sig är kriminellt) men samhället kan inte låta bli att sparka lite på de som ligger. Det är jämförbart med den svenska modellen i narkotikafrågor, där syftet är att göra livet som narkotikabrukare outhärdligt och därför avskräckande. (Om det fungerar är en annan fråga (det gör det inte)).
Citera
2019-10-16, 09:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Den svenska lagstiftningen är inte avsedd att göra livet lättare för de prostituerade

Just precis. Men lagen tillkom ju med motivet att skydda och hjälpa sexsäljare och minska sexhandeln. Inget av dessa krav kan ju visas vara uppfyllda, så då ska lagen skrotas.
Citera
2019-10-16, 10:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Däremot måste man väl se prostituerade som skattefuskare och det är rimligt att man får någon typ av ekonomiskt straff för detta.

Men om staten vill få in skatt från prostitution är det rimligt att horor får sociala förmåner också right? Och att horande får samma ställning som alla andra yrken.

Citat:
Vårdnaden är som du säger något som man kan förlora i vissa fall, och med tanke på hur många av prostituerade som också är drogberoende så kanske det inte är så orimligt.

Hur vet du att många horor är drogberoende?

Citat:
Jag tycker inte man ska förlora sina barn bara för att man är prostituerad, men jag tycker samtidigt att barn inte ska behöva växa upp i ett hem där modern dagligen tar emot torskar, barnen bör inte utsättas för yrket.

1) Men civila kvinnor tar emot sina män då och då.

2) Hur är det annorlunda att modern knullar en torsk vs att modern knullar sin man?

3) Hur är det om man har sex med ett annat par helt gratis? Ska det också vara förbjudet?

4) Sen är det så att barn "utsätts" för porr genom sina telefoner.
Citera
2019-10-16, 11:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har att tillägga däremot. Gjorde en liten research på bordellverksamhet/laglig prostitution i Tyskland och Nederländerna, och det finns alltså vad jag kan se ingenting som tyder på att det minskar kriminella aktörer. Traffickingoffer, droger, hallickar, kriminella nätverk inblandade i bordellverksamheter verkar vara relativt vanligt.

1) Kan inte du erkänna att du tycker att det är spännande med "trafficking", "hallickar", och "kriminella nätverk"?

2) Har du nånsin varit på en bordell? Har du nånsin pratat med kvinnor som säljer sex? Har du pratat med män som köper sex? IRL alltså.

3) Kan det vara så att du har fått all din information från lågbudget filmer, tant-porr, och hysteriska artiklar i media?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Att det blir säkrare för sexsäljaren det kan säkert vara sant. Generellt.
MEN, ska man då tillåta någonting som skapar marknad för kriminella aktörer bara för att vissa ska kunna sälja sex mer säkert?

Men vem är en "kriminell aktör" i avsugnings-branschen? Känns lite som att säga "kriminell frisör" eller "kriminell clown".
Citera
2019-10-16, 11:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det var fan i mig den sämsta ursäkt för att köpa sex som jag har hört. ”Jag hade bara en timme på mig”.

1) Civila kvinnor vill mjölka män på så mycket uppmärksamhet och resurser som möjligt innan de ställer upp på sex.

2) Tänk om män skulle göra samma sak med kvinnor, till exempel kräva att kvinnan sög av honom 10 gånger innan han var villig att prata med henne. Du skulle känna ganska utnyttjad right?

3) Om man har som hobby att utnyttja män och slösa deras tid får man skylla sig själv när de väljer att köpa sex istället och slippa all bullshit.
Citera
2019-10-16, 11:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det var fan i mig den sämsta ursäkt för att köpa sex som jag har hört. ”Jag hade bara en timme på mig”.
Icke desto mindre sant. Har man bara en kvart på sig får det bli en handtralla.
Citera
2019-10-16, 11:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Men en ful antifeminist skulle gå bra??

Hur säkerställer du horornas politiska åsikter?

Nej det skulle det inte. Jag ligger inte med fula.

Bryr mig naturligtvis inte om hororna är feminister till vardags så länge de ser bra ut och gör ett bra jobb.

Sen är det väl så att horor generellt fattar att feminism är avtändande för män så även om de mot förmodan var feminister är det inget de skulle skylta med om de vill tjäna pengar.
Citera
2019-10-16, 11:59
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men om staten vill få in skatt från prostitution är det rimligt att horor får sociala förmåner också right? Och att horande får samma ställning som alla andra yrken.

Hur vet du att många horor är drogberoende?

1) Men civila kvinnor tar emot sina män då och då.

2) Hur är det annorlunda att modern knullar en torsk vs att modern knullar sin man?

3) Hur är det om man har sex med ett annat par helt gratis? Ska det också vara förbjudet?

4) Sen är det så att barn "utsätts" för porr genom sina telefoner.

Ja du har rätt i det första, det rimliga vore att det var ett jobb där man betalade skatt och fick de förmåner det innebär.

Det finns mängder av undersökningar som visar på drogbruket, när det gäller gatuprostituerade så uppskattas det att 40-85% använder droger (det är dock viss skillnad på att använda och att vara beroende, det medger jag villigt).

Det som jag ser som problemet med barn där är hur kul är det egentligen när det kommer hem mängder av okända män bara för att ha sex med morsan? Om det handlar om säg 2 stamkunder som behandlar personen respektfullt (åtminstone i barnens närvaro) så ser jag inte något större problem, men om man tar emot 4-5 män om dagen och de ofta är nya okända personer, då ser jag det inte som en barnvänlig miljö. Det går inte att jämföra med om föräldrarna har sex, vilket i och för sig också är något man helst undviker att känna till som barn (om än först från och med åldern då man är medveten om sånt, när jag pratar om en icke-barnvänlig miljö tänker jag mig huvudsakligen betydligt yngre barn än så).

Porr är en helt annan sak än att män betalar för att ha sex med mamma, och då förutsätter jag att man inte ser själva akten, eller ens hör.
Citera
2019-10-16, 12:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det finns mängder av undersökningar som visar på drogbruket, när det gäller gatuprostituerade så uppskattas det att 40-85% använder droger (det är dock viss skillnad på att använda och att vara beroende, det medger jag villigt).

1) Så kan det säkert vara bland tjejer som går på gatan. Men de flesta tjejer går inte på gatan.

2) Sen kan det vara så att kausaliteten går åt det andra hållet: tjejer som är drogberoende börjar gå på gatan för att betala för droger.

a) Alltså man börjar inte knarka för att man horar, som feminister ofta säger.

b) Utan kvinnor som knarkar och har problem från början börjar hora.

Citat:
Det som jag ser som problemet med barn där är hur kul är det egentligen när det kommer hem mängder av okända män bara för att ha sex med morsan? Om det handlar om säg 2 stamkunder som behandlar personen respektfullt (åtminstone i barnens närvaro) så ser jag inte något större problem, men om man tar emot 4-5 män om dagen och de ofta är nya okända personer, då ser jag det inte som en barnvänlig miljö. Det går inte att jämföra med om föräldrarna har sex, vilket i och för sig också är något man helst undviker att känna till som barn (om än först från och med åldern då man är medveten om sånt, när jag pratar om en icke-barnvänlig miljö tänker jag mig huvudsakligen betydligt yngre barn än så).

1) Ja självklart ska man inte ha okända människor som springer in och ut. Oavsett om det är sexköpare eller nåt annat.

2) Men IMO beror det inte på om mamman horar, det beror på om mamman är White Trash.

a) Tänk på att det finns massor med singel-mammor som tar hem många olika män som de dejtar. Det är inte annorlunda från om de skulle ta hem sexköpare. Annat än att sexköpare har mindre sannolikhet att försöka utnyttja barnet sexuellt.

b) Trots det är det ingen som vill förbjuda singel-mammor från att dejta.

3) De kvinnor som har problem i sexbranschen har det för att de är trash. De skulle ha problem i alla andra branscher också.

Citat:
Porr är en helt annan sak än att män betalar för att ha sex med mamma, och då förutsätter jag att man inte ser själva akten, eller ens hör.

1) Ja exakt. Om mamma horar kommer barnet inte att se det.

2) Men om barnet har en mobiltelefon kommer barnet att se unga flickor som får 2 kukar i rumpan tills de får prolapse.

3) Så det är svårt att argumentera för att "om barn ser sex då blir de galna" för jag antar att alla barn idag har sett porr och livet går vidare.
Citera
2019-10-16, 12:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Babianen klassar sig som en troféfru
Jaha? Och?
Vad är ditt argument här?
Jag klassar mig som ers kungliga höghet.
Nudå?
Citera
2019-10-16, 12:34
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
1) Så kan det säkert vara bland tjejer som går på gatan. Men de flesta tjejer går inte på gatan.

2) Sen kan det vara så att kausaliteten går åt det andra hållet: tjejer som är drogberoende börjar gå på gatan för att betala för droger.

1) Ja självklart ska man inte ha okända människor som springer in och ut. Oavsett om det är sexköpare eller nåt annat.

2) Men IMO beror det inte på om mamman horar, det beror på om mamman är White Trash.

a) Tänk på att det finns massor med singel-mammor som tar hem många olika män som de dejtar. Det är inte annorlunda från om de skulle ta hem sexköpare. Annat än att sexköpare har mindre sannolikhet att försöka utnyttja barnet sexuellt.

3) De kvinnor som har problem i sexbranschen har det för att de är trash. De skulle ha problem i alla andra branscher också.

2) Men om barnet har en mobiltelefon kommer barnet att se unga flickor som får 2 kukar i rumpan tills de får prolapse.

3) Så det är svårt att argumentera för att "om barn ser sex då blir de galna" för jag antar att alla barn idag har sett porr och livet går vidare.

Jag tror också att det snarare är så att drogberoende motiverar folk att sälja sex, jag är själv opioidberoende och en stor andel av min bekantskapskrets är också det, när jag hade gjort slut på mina besparingar så hade jag utan tvivel sålt sex om jag trodde att det fanns en potentiell kundkrets. Det trots att det ju hade blivit till män och jag är heterosexuell, det behövdes åtminstone en tusenlapp om dagen för att ha råd med en rimlig mängd heroin. Och jag har sett motsvarande beteende bland flera bekanta, det är så klart inget statistiskt signifikant urval men dock. Och ja det är säkert en skillnad på gatuprostituerade och "lyx-eskorter", men de lär ändå använda mer droger än genomsnittet. Betydligt mer till och med.

Men vi verkar inte vara så oense här, det är olämpligt för en prostituerad att använda hemmet som sin arbetsplats om man samtidigt har barn där, om det inte handlar om ett mindre antal stamkunder som kan bete sig. Jag tycker det finns en viss skillnad på om de är där för att de betalat för sex eller om de är där för att de dejtar mamman, i det senare fallet föreställer jag mig att man generellt beter sig mer "barnvänligt". Men det är en gradskillnad, inte en skillnad i fenomen.
Citera
2019-10-16, 12:43
Medlem
Citat:

Ingen får prolaps av sex eftersom kvinnors anatomi är gjord för att ha sex på alla sätt och vis hur många gånger som helst dag efter dag.
Bara fake med prolaps för att skrämma unga tjejer för att fula frigida feminister är avundsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in