2019-10-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Laguttagningen mot Malta och Spanien vs min mot Rumänien och

Karl-Johan Johnsson
FC Köpenhamn

Kristoffer Nordfeldt
Swansea City AFC

Robin Olsen
Cagliari Calcio

Pierre Bengtsson
FC Köpenhamn

Marcus Danielson
Djurgården

Riccardo Gagliolo
Parma Calcio 1913

Andreas Granqvist
Helsingborgs IF

Filip Helander
Rangers FC

Emil Krafth
Newcastle United FC

Mikael Lustig
KAA Gent

Victor Nilsson Lindelöf
Manchester United FC

Sebastian Andersson
1.FC Union Berlin

Marcus Berg
FC Krasnodar

Albin Ekdal
UC Sampdoria

Emil Forsberg
RB Leipzig

Alexander Fransson
IFK Norrköping FK

John Guidetti
Deportivo Alavés

Alexander Isak
Real Sociedad de Futbol

Sebastian Larsson
AIK

Kristoffer Olsson
FC Krasnodar

Robin Quaison
1. FSV Mainz 05

Ken Sema
Udinese Calcio

Gustav Svensson
Seattle Sounders FC

Muamer Tankovic
Hammarby Fotboll AB

Mina ändringar till nästa uttagning
Så vitt jag vet så får man ta ut 25 spelare? Eller har jag fel? Janne brukar nämligen inte ta ut fullt.

Jag hade ersätt Alexander Fransson med Dejan Kulusevski. Skulle Claesson komma tillbaka hade jag strukit Ken Sema. Och om det nu är så att man får ta ut en extra spelare hade jag valt att inte göra några ändringar bland försvararna och lägga till Ludwig Augustinsson.

Claesson blir borta året ut tyvärr. Om jag inte minns fel så är prognosen på Augustinsson att han inte heller kommer vara tillbaka till nästa månad.
Citera
2019-10-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ja, alla kan ju vara viktiga på sitt sätt men tycker folk borde skickas in till landslaget nu.

Guidettis värde som fotbollsspelare har jag aldrig riktigt sett, men som sagt det kan ju vara så att han är viktig för truppbygget, nu är han väl typ 5e anfallare, en sådan roll kan man ju antingen viga åt just en "truppmaskot"/glädjespridare eller så kan man ta in någon yngre förmåga... det finns ju offensiva alternativ, spelare som faktiskt spelar och även presterar mer än han.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-10-15 kl. 23:54.
Citera
2019-10-16, 00:02
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Claesson blir borta året ut tyvärr. Om jag inte minns fel så är prognosen på Augustinsson att han inte heller kommer vara tillbaka till nästa månad.
Hans egen prognos i halvtidsstudion så är det tillbaks i november som gäller.
Eller ja prognos och prognos men att det är möjligt men kan även bli längre, han har ju fått börjat sprungit.
Citera
2019-10-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hans egen prognos i halvtidsstudion så är det tillbaks i november som gäller.
Eller ja prognos och prognos men att det är möjligt men kan även bli längre, han har ju fått börjat sprungit.
Luddes mål är November yes. Men det är vad jag förstått en optimistisk målsättning, speciellt om man ska lägga till matchform i mixen.

Men ja.. förvånansvärt bra match med tanke på att vi spela utan Claesson och Augustinsson t.e.x.

Koffe Olsson var fin och Berg visar varför han är perfekt för sådana här motståndare men meningslös mot smånationer haha.

Olsen visar även han att är bra trots Romas defensiva fiasko och petning.

Tillbaka med Claesson och Augustinsson nu så snabbt som möjligt så kan EM bli skojj
Citera
2019-10-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Luddes mål är November yes. Men det är vad jag förstått en optimistisk målsättning, speciellt om man ska lägga till matchform i mixen.

Men ja.. förvånansvärt bra match med tanke på att vi spela utan Claesson och Augustinsson t.e.x.

Koffe Olsson var fin och Berg visar varför han är perfekt för sådana här motståndare men meningslös mot smånationer haha.

Olsen visar även han att är bra trots Romas defensiva fiasko och petning.

Tillbaka med Claesson och Augustinsson nu så snabbt som möjligt så kan EM bli skojj
Enda varför vi är oense om Berg är att jag tycker det är bra att spela honom mot sämre lag för att han ska spela mot bättre och då är det bra att hålla honom varm även i landslaget och spela ihop ett anfallspar än att det ska bli ett nytt för att vi möter ett sämre/bättre.
Jag köper ju dock ditt resonemang men jag tänker hur jag själv resonerar som tränare.
Citera
2019-10-16, 01:49
Avslutad
Nu ska vi tänka på att Norge har 6 "gratis" poäng i sina kommande matcher medans Sverige har 3 "Färöarna" så en förlust mot Rumänien så tar nog Norrmännen platsen... Norge har Färöarna och Malta kvar!
Citera
2019-10-16, 02:01
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nu ska vi tänka på att Norge har 6 "gratis" poäng i sina kommande matcher medans Sverige har 3 "Färöarna" så en förlust mot Rumänien så tar nog Norrmännen platsen... Norge har Färöarna och Malta kvar!
Kika in tabellen och återkom om du forfarande är av samma uppfattning.
Citera
2019-10-16, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hiljemark har spelat 63 minuter hittills denna säsongen och Sam Larsson är i mångt och mycket en sämre version av Forsberg. Inget fan alls av Fransson men kan förstå att Sema är inkluderad, han har en styrka och fart som de andra inte alls kan mäta sig med.
Citat:
Sam Larsson är väl vänsterytter? Tyvärr passar det inte det svenska landslaget vilket jag tycker är tråkigt!
Forsberg är inte direkt defensivt lagd så vad är problemet? En snabb och episkt teknisk (!) super-sub att byta in för att kunna förändra matchbilden vore inte helt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror inte vi kommer få se Samba i landslaget, blir nog en ny Wendt, en spelare som är ordinarie i laget som just nu leder Bundesliga, som egentligen på alla sätt och vis har starkare meriter än konkurrensen, men som inte funkar i landslaget.
Börjar likna en sådan situation för Samba´s del tyvärr. Vad ska krävas för att Janne ska fatta vinkeln och ta ut honom? Han är klart bättre än "Kenzema" eller för den delen nollan Tankovic som spelar vänsterytter 433 precis som Sam. Att Tankovic går före är ju hål i huvudet på riktigt, finns det en mångfaldskvot att fylla eller?

Känns som att Janne har cementerat truppen i stort och är ovillig att göra några som helst förändringar.

Ett annat exempel på det är att Janne väljer att spela begränsade Pierre Bengtsson nu istället för Gagliolo eller Niklas Hult, som inte ens är uttagen i truppen.
Citera
2019-10-16, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Forsberg är inte direkt defensivt lagd så vad är problemet? En snabb och episkt teknisk (!) super-sub att byta in för att kunna förändra matchbilden vore inte helt fel.

Börjar likna en sådan situation för Samba´s del tyvärr. Vad ska krävas för att Janne ska fatta vinkeln och ta ut honom? Han är klart bättre än "Kenzema" eller för den delen nollan Tankovic som spelar vänsterytter 433 precis som Sam. Att Tankovic går före är ju hål i huvudet på riktigt, finns det en mångfaldskvot att fylla eller?

Känns som att Janne har cementerat truppen i stort och är ovillig att göra några som helst förändringar.

Ett annat exempel på det är att Janne väljer att spela begränsade Pierre Bengtsson nu istället för Gagliolo eller Niklas Hult, som inte ens är uttagen i truppen.
1. Janne bygger ett lag, då kastar man inte runt i truppen i onödan.
2. Du valde fel samling att såga Bengtsson.
Citera
2019-10-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan

Norge kan max få 17 poäng. Vinner Sverige mot Färöarna får vi 18.

Det farliga är om Rumänien går rent. Eller om de tar 4 poäng och vinner mot oss med bättre siffror än 2-1
Citera
2019-10-16, 09:48
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
1. Janne bygger ett lag, då kastar man inte runt i truppen i onödan.
2. Du valde fel samling att såga Bengtsson.
Pierre Bengtsson har gjort två väldigt bra samlingar i Ludwig Augustinsson och Martin Olssons frånvaro. Dessa två har inte saknats över huvud taget.

Tror inte ens att Riccardo Gagliolo hade gjort det bättre.
Citera
2019-10-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Pierre Bengtsson har gjort två väldigt bra samlingar i Ludwig Augustinsson och Martin Olssons frånvaro. Dessa två har inte saknats över huvud taget.

Tror inte ens att Riccardo Gagliolo hade gjort det bättre.

Pierre Bengtsson gjorde det riktigt bra med Forsberg tyckte dem fungerade väldigt bra idag. Men jag tyckte helt klart Olsson var bäst på plan med Olsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in