2019-10-15, 20:35
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Börjar tröttna rejält på Emil Forsberg i landslaget. Gnällig och jobbig och har inte varit bra på flera år. Sen ska han leka nån slags stjärna och "kliva fram när det gäller" vilket alltid slutar med att han ger bort bollen.

Ja, han har nog varit sämste svensk i de båda senaste mästerskapen, och när han spelat bra däremellan har det oftast varit mot rätt svagt motstånd.

Många klagar på Berg och Granqvist, men när de varit dåliga har de åtminstone inte gjort det från någon lyxroll, som ju Forsberg delvis har - både i form av mindre defensivt arbete och mer tolerans för ett svårare spel som leder till fler tappade bollar. Ändå tycker inte Forsbergs agent att han har tillräckligt mycket lyxroll.
Citera
2019-10-15, 20:42
Medlem
snillet_1s avatar
Enig om Forsberg, saknar däremot Claesson något enormt. Han var kanske vår bästa över tid innan skadan skulle jag våga påstå, lade ner ett enormt jobb i match efter match, lite som Ljungberg på sin tid... Forsberg är mer för mig en slags Zengin-typ (klart bättre såklart men en tydlig liknelse för mig), en spelare som kan göra bra saker i ögonblick men liksom saknar helheten på något märkligt sätt. Spelar sin egen match.
Citera
2019-10-15, 21:35
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Börjar tröttna rejält på Emil Forsberg i landslaget. Gnällig och jobbig och har inte varit bra på flera år. Sen ska han leka nån slags stjärna och "kliva fram när det gäller" vilket alltid slutar med att han ger bort bollen.

Sämst i MFFs CL spel. Sämst i landslaget. Oerhört överskattad spelare. Dags för förnyelse där.
Citera
2019-10-15, 22:59
Medlem
Känns jävligt surt att släppa in ett kvitteringsmål så sent i matchen men brukar ju tyvärr vara så när Sverige spelar. Nu bara att bita ihop till nästa landslagsuttagning mot Rumänien....

Varenda spelare i dagens match var riktigt bra, den som möjligtvis var lite sämre var Quaison, han som jag tycker har presterat bäst över hela EM-kvalet hade inte riktigt sin match.
Citera
2019-10-15, 23:10
Medlem
Laguttagningen mot Malta och Spanien vs min mot Rumänien och

Karl-Johan Johnsson
FC Köpenhamn

Kristoffer Nordfeldt
Swansea City AFC

Robin Olsen
Cagliari Calcio

Pierre Bengtsson
FC Köpenhamn

Marcus Danielson
Djurgården

Riccardo Gagliolo
Parma Calcio 1913

Andreas Granqvist
Helsingborgs IF

Filip Helander
Rangers FC

Emil Krafth
Newcastle United FC

Mikael Lustig
KAA Gent

Victor Nilsson Lindelöf
Manchester United FC

Sebastian Andersson
1.FC Union Berlin

Marcus Berg
FC Krasnodar

Albin Ekdal
UC Sampdoria

Emil Forsberg
RB Leipzig

Alexander Fransson
IFK Norrköping FK

John Guidetti
Deportivo Alavés

Alexander Isak
Real Sociedad de Futbol

Sebastian Larsson
AIK

Kristoffer Olsson
FC Krasnodar

Robin Quaison
1. FSV Mainz 05

Ken Sema
Udinese Calcio

Gustav Svensson
Seattle Sounders FC

Muamer Tankovic
Hammarby Fotboll AB

Mina ändringar till nästa uttagning
Så vitt jag vet så får man ta ut 25 spelare? Eller har jag fel? Janne brukar nämligen inte ta ut fullt.

Jag hade ersätt Alexander Fransson med Dejan Kulusevski. Skulle Claesson komma tillbaka hade jag strukit Ken Sema. Och om det nu är så att man får ta ut en extra spelare hade jag valt att inte göra några ändringar bland försvararna och lägga till Ludwig Augustinsson.
Citera
2019-10-15, 23:17
Medlem
Antar att alla grinollar som hatar Berg är ännu mer förbannade nu... gött så. Sug något hårt och ådrigt.

Tycker nästan hela laget gör en väldigt bra match, men skall man välja en spelare så tycker jag nog att det står mellan Bengtsson och Seb.
Citera
2019-10-15, 23:19
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Mina ändringar till nästa uttagning

Så vitt jag vet så får man ta ut 25 spelare? Eller har jag fel? Janne brukar nämligen inte ta ut fullt lag.
Du får bara anmäla 23 man per matchtrupp. Janne tog ut 24 man så ikväll satt Alexander Fransson på läktaren. Med 25 gubbar så sitter 2 st på läktaren.
Citera
2019-10-15, 23:22
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Antar att alla grinollar som hatar Berg är ännu mer förbannade nu... gött så. Sug något hårt och ådrigt.

Tycker nästan hela laget gör en väldigt bra match, men skall man välja en spelare så tycker jag nog att det står mellan Bengtsson och Seb.
Berg gjorde en jättematch även utöver målet. Bengtsson och Larsson var fenomenala. Tyckte alla 11 startspelare gjorde väldigt gedigna insatser. Väl utförd match men trist att släppa in mål i slutet. Isak visar varför han inte startar en match som denna. Svagt agerande vid 1-1-målet där han inte nickar bort bollen ordentligt.
Citera
2019-10-15, 23:22
Medlem
Att ha med John Guidetti som någon sorts truppmaskot som springer runt och är skön kan det säkert finnas något slags värde i men det känns ju lite som ett slöseri, verkar vara en soft snubbe dock.
Citera
2019-10-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Att ha med John Guidetti som någon sorts truppmaskot som springer runt och är skön kan det säkert finnas något slags värde i men det känns ju lite som ett slöseri, verkar vara en soft snubbe dock.

Ja, alla kan ju vara viktiga på sitt sätt men tycker folk borde skickas in till landslaget nu.
Citera
2019-10-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Berg gjorde en jättematch även utöver målet. Bengtsson och Larsson var fenomenala. Tyckte alla 11 startspelare gjorde väldigt gedigna insatser. Väl utförd match men trist att släppa in mål i slutet. Isak visar varför han inte startar en match som denna. Svagt agerande vid 1-1-målet där han inte nickar bort bollen ordentligt.

I försvar till Isak så var inte Sverige ens villiga att gå på kontring när han kom in så svårt att göra bra offensivt då, gällande hörnan så ser den lite märklig ut. Var Isak helt fel positionerad eller täckte han upp för någon annan som var vilsen? Då han ser ut att behöva rusha tillbaka flera meter för att nicka bort bollen.

I allmänhet tycker jag Kristoffer Olsson var bäst på plan, sjukt många fina och avgörande brytningar på mitt plan, bland annat det som skapar hela situationen vid målet.
Citera
2019-10-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Ja Berg var bra även i övriga spelet, precis som resten av laget, arbetsinsatsen som Seb lägger ner är som vanligt imponerande. Isak har framtiden för sig, han kommer garanterat spela många matcher i landslaget under sin karriär, om han nu inte stagnerar eller går sönder.

Glömde såklart Robin Olsen, han var kanon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in