Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
Fasas ut? Sofia behåller ju sin HKH-titel och ska fortsätta att representera i princip som vanligt.
Det är barnen som fasas ut. Allt annat är, som vanligt, dina våta drömmar.
Nä du är säkert helt fläckfri. Varför är jag inte förvånad över att du sympatiserar med SD....nu klarnade det väldigt mycket kring din person.
Nej, kungen gjorde klart att Carl Philip, Madeleine och deras partners i fortsättningen ska vara aktiva i sina stiftelser och "hjärtefrågor", och i övrigt bara tas i anspråk för kungliga uppdrag "vid behov". (Underförstått: "aldrig".) I stället ska Victorias och Daniels arbetsbörda öka, nu när barnen blir större, och så småningom kommer ju fokus att hamna på Estelle. På samma sätt som kungens systrar fasades ut när han gifte sig med Silvia och barnen kom. (Utom Christina som fick ha några välgörenhetsgrejor kvar, typ Sophiahemmet - men det motsvaras ju av Sofias Project Playground.)
Du får lyssna en gång till på vad som sas på presskonferensen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
På tal om noll verklighetsuppfattning.....
NEWSFLASH - vuxna kan också må dåligt av att ständigt bli förtalade på nätet!
Sofia har ju till synes extremt god erfarenhet av detta och fattar vad det handlar om. Det i sig tycker jag gör henne till en ytterst lämplig representant för nätmobbning. Det finns inga bättre representanter än de som har upplevt det själva och har egna erfarenheter. Det gäller i stort sett allting här i världen.
Jag håller med dig om att ämnet är viktigt.
Barn gör som vi vuxna gör. Därför måste vi föregå med gott exempel när vi skriver på nätet.
Hur tycker du att just det går för dig Merwinna? Föregår du med gott exempel? Vad lär du barn och ungdomar om hur man beter sig på nätet när du spyr ut din galla om Sofia i inlägg efter inlägg härinne?
Såg du inte smileyn? Du verkar ha lite svårt att fatta. Och det är inte första gången jag lägger märke till det.
Ja, men Sofia har ju liksom gjort sig förtjänt av kritiken också. Det är rättmätig kritik. Folk är arga och kränkta, för att de påtvingades henne som representant för Sverige. Går inte att jämföra med en mobbad tonåring. Det är ytterst sällan, om ens någonsin, som ett barn eller en tonåring som blir mobbad, har gjort något själv för att förtjäna det.
En bra representant för en rörelse emot nätmobbning, skulle vara en vanlig ung människa som utsatts för detta helt oförskyllt.
Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Kanske förstod inte Sofia att hennes erfarenheter och livet hon levt skulle förfölja henne ...
Att tillhöra en kungafamilj innebär att bli granskad, och förväntningarna är större än på en vanlig medborgare.
Hon kommer aldrig ifrån utvikningsbrud-stämpeln,
i de kretsar hon nu hamnat i
ses inte sådan erfarenhet som en merit.
Jag läser vad som skrivs och ja jag tycker synd om henne.
Oavsett om hon blivit gift med en annan känd man, så hade hennes utvik, och deltagandet i Paradise Hotel, inte heller varit ett plus.
Deltar man i den sortens såpor så drivs individen av behov att bli känd o få uppmärksamhet.
Det är allmänhetens tolkning.
Det finns en annan dam, ingift i släkten, som också i sin ungdom, deltog i "olämpliga" filmer.
Trots att hon idag är en gammal dam i 70års åldern så förföljs hon av de val och handlingar hon begick
i ungdomen, kanske i ungdomligt oförstånd.
Nej, hon har ju yttrat själv, att hon inte fattade varför folk började bråka om Paradise Hotel. "Det var ju så länge sedan", sa hon. Vid det tillfället, när hon sa det, så hade det bara gått fyra år... Och det hjälps inte hur många år som går, heller. Hon var vuxen och myndig när hon gjorde sitt val att söka till dokusåpor.
Förmodligen hade hon enbart umgåtts med människor som hade samma värderingar, livsstil och intressen som hon, ända fram tills hon träffade prinsen. Och bland dessa var det ju inget konstigt att vara med i en dokusåpa, eller att vika ut sig. Tvärtom: det var ett tecken på att man lyckats. Finns ju även kvinnor som anser att de är extremt lyckade, när de har fått visa f*ttan i Playboy. Det är inte så många som kommer så långt som till Playboy, liksom!

De tror automatisk att alla kvinnor som kritiserar dem är avundsjuka för att de inte har "kunnat" göra samma sak själv, och alla män för att de inte har en fru som varit Playboy-modell. Världsbilden är helt skev.
...men nu blir jag ju sjukt nyfiken på vem den där 70-åriga kvinnan kan vara... Det måste vara långt ut i släkten Bernadotte? Jag har ingen aning! Däremot så förbjöds ju Bertil att gifta sig med Lilian, för att hon var frånskild, och eventuellt även för att det fanns oklarheter kring hur hon försörjt sig i London under krigsåren...