Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Var är alla inläggen där "vi" talar för de prostituerade mer än vad "ni" gör?
Hela tråden är full. "utsatta", "fattiga", "desperata", "tvingade", "psykiskt sjuka", "droger" etc etc.
Jag talar inte för prostituerade alls - jag citerar bara vad prostituerade har sagt.
Citat:
Dessutom. I inlägg efter inlägg har du suttit och talat för ALLA kvinnor. Att kvinnor är bortskämda prinsessor som borde tas ner på jorden. Att kvinnor ser på och behandlar män som slavar som bara ska utnyttjas. Att kvinnor är lata bortskämda manshatande svin. Som vägrar män sex om männen inte är rika och ger dem saker och bekväma liv.
Du missar en viktigt skillnad här. Jag har lyssnat på och observerat kvinnor i många år och det du nämner är slutsatserna jag dragit. De må vara något överdrivna och generaliserande men inte alltför långt ifrån sanningen. Män hatar inte kvinnor för att det är kul, det finns ofta rationella anledningar.
Citat:
Nu helt plötsligt blir du sååå upprörd när du inbillat dig att här finns folk som omyndigförklarat de prostituerade kvinnorna, såsom du precis suttit och i princip omyndigförklarat ALLA kvinnor. Kallat dem barn och fan och hans moster.
Självklart. Poängen är att du inte är bättre själv.
Citat:
Kvinnor som enligt dig, om man skulle dra det till sin spets, borde få välja mellan att våldtas eller prostituera sig.
Sluta tramsa. Ingen har sagt att alla kvinnor behöver prostituera sig. Eller ens att någon ska tvingas till det.
Citat:
Jag har aldrig skrivit att mäns sexualitet ska kontrolleras.
Att vara för ett förbud av sexköp är per definition att vilja kontrollera mäns sexualitet.
Citat:
Hur stort är ditt underlag? Hur många prostituerade har du intervjuat? Vilka var frågorna? Kan du länka till ditt material?
10-15? kanske.
https://www.youtube.com/watch?v=03PoYeLwQDY
Frågorna var liknande som de i den intervjun.