2019-07-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Hur kan du bevisa vad din slkting varit med om? Den lokala tidningen blev ocks lurad. Han kanske bara rkade hamna i operationen och blev tvingad att ljuga?
Gr dig inte dummare n vad du r. Nu baktalar du faktiskt ett vittnes utsaga. Skms du inte nr du falsifierar detta medelst dina fantasier?
Citera
2019-07-29, 22:05
Medlem
I-van-Toers avatar
Nu nr trden r "bumpad" s ber jag om urskt att jag inte hunnit posta de lnkarna som jag skrev om i vras. Jag har helt enkelt inte hunnit och det dagliga livet tar tid. Jag ska frska bttra mig i den nrmaste framtiden och ta igen allt. Dagarna gr och det finns bara s mnga timmar nr man har tid (vilket r fr lite fr Flashback).

S mycket kan jag sga. Alla som anser att Titanic inte frliste, att det var Olympic, har rtt. Inget skepp frliste, det snktes kontrollerat av JP Morgans maffia.

Som sagt, om detta r "Titanic" (nedan), s kan det inte vara samma skuta som ligger p Atlantens botten. FR ATT FNSTREN p A-dck inte stmmer.

https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Ti...at_Belfast.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic

Hur fan kan ovanstende bild och information ligga uppe p Wikipedia i ratal utan att ngon frutom mig reagerar? Hr p Flashback, vill sga. Folk p internet har reagerat men ingenting hnder.

En gng till, titta p A-dcket. Titta p djuphavsbilder p "Titanic". Det r inte samma skuta. DET R INTE SAMMA SKUTA.

S det finns bara en teori. Antingen r ovanstende bild fel, och det r Olympic eller s trollar "eliten" dag ut och dag in.
Citera
2019-07-30, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu nr trden r "bumpad" s ber jag om urskt att jag inte hunnit posta de lnkarna som jag skrev om i vras. Jag har helt enkelt inte hunnit och det dagliga livet tar tid. Jag ska frska bttra mig i den nrmaste framtiden och ta igen allt. Dagarna gr och det finns bara s mnga timmar nr man har tid (vilket r fr lite fr Flashback).

S mycket kan jag sga. Alla som anser att Titanic inte frliste, att det var Olympic, har rtt. Inget skepp frliste, det snktes kontrollerat av JP Morgans maffia.

Som sagt, om detta r "Titanic" (nedan), s kan det inte vara samma skuta som ligger p Atlantens botten. FR ATT FNSTREN p A-dck inte stmmer.

https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic

Hur fan kan ovanstende bild och information ligga uppe p Wikipedia i ratal utan att ngon frutom mig reagerar? Hr p Flashback, vill sga. Folk p internet har reagerat men ingenting hnder.

En gng till, titta p A-dcket. Titta p djuphavsbilder p "Titanic". Det r inte samma skuta. DET R INTE SAMMA SKUTA.

S det finns bara en teori. Antingen r ovanstende bild fel, och det r Olympic eller s trollar "eliten" dag ut och dag in.
Den frsta bilden du lnkar till r Olympic under konstruktion, som har ett a-dck olikt Titanic, s vad r fel?
Edit: Eftersom de bda skeppen byggdes samtidigt, vilket str i wikitexten, har det nog blivit en frvxling dr det str p bilden att Titanic sjstts. Det r Olympic. Titta p fler bilder s klarnar det nog.
Senast redigerad av Tobbex73 2019-07-30 kl. 03:24.
Citera
2019-08-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Tnk att min slkting allts med p detta bedrgeri! Bde ljg till partner om att ka med bten, att han verlevde, att han snde ett telegram till partnern om att han verlevde och att t.o.m den lokala tidningen ljg om att stta in en artikel om detta.

Om du nu har all denna fakta, hur mycket fick min slkting ut av detta?

De flesta av de som var med p bten var slkt med varandra eller tillhrde vlknda etablerade familjer. ven den sista "verlevande" var en nra slkting till Kapten Smith.

S har du en slkting som "verlevde" s har du det ganska vl frspnt antar jag. Fullt med slktingar som hjlper dig genom livet. Du fr ett jobb du inte frtjnar och skert en egen liten frmgenhet. Grattis!
Senast redigerad av Edmunds-Planet 2019-08-04 kl. 12:02.
Citera
2019-08-04, 23:57
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmunds-Planet
De flesta av de som var med p bten var slkt med varandra eller tillhrde vlknda etablerade familjer. ven den sista "verlevande" var en nra slkting till Kapten Smith.

S har du en slkting som "verlevde" s har du det ganska vl frspnt antar jag. Fullt med slktingar som hjlper dig genom livet. Du fr ett jobb du inte frtjnar och skert en egen liten frmgenhet. Grattis!

... va???

Vet inte om det en r vrt att bemda sig att svara p ditt inlgg
Citera
2019-08-05, 09:16
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Den frsta bilden du lnkar till r Olympic under konstruktion, som har ett a-dck olikt Titanic, s vad r fel?
Edit: Eftersom de bda skeppen byggdes samtidigt, vilket str i wikitexten, har det nog blivit en frvxling dr det str p bilden att Titanic sjstts. Det r Olympic. Titta p fler bilder s klarnar det nog.

Lser man p om Titanic s var frndringarna p A-dck som gjordes p Titanic och Britannic baserade p erfarenheter frn Olympic. Titanic byggdes vldigt kort efter Olympic och mnga modifieringar gjordes drfr under pgende byggnad, s fr mig r det inte helt orimligt att bilden faktiskt visar Titanic, ven om det sklart kan vara en frvxling med Olympic.

Frn Wikipedia: (https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic)

Citat:
Although Titanic was virtually identical to the class's lead ship Olympic, a few changes were made to distinguish both ships. The most noticeable exterior difference was that Titanic (and the third vessel in class, Britannic) had a steel screen with sliding windows installed along the forward half of the A Deck promenade. This was installed as a last minute change at the personal request of Bruce Ismay, and was intended to provide additional shelter to First Class passengers.[101] Extensive changes were made to B Deck on Titanic as the promenade space in this deck, which had proven unpopular on Olympic, was converted into additional First Class cabins, including two opulent parlour suites with their own private promenade spaces. The la Carte restaurant was also enlarged and the Caf Parisien, an entirely new feature which did not exist on Olympic, was added. These changes made Titanic slightly heavier than her sister, and thus she could claim to be the largest ship afloat. The work took longer than expected due to design changes requested by Ismay and a temporary pause in work occasioned by the need to repair Olympic, which had been in a collision in September 1911. Had Titanic been finished earlier, she might well have missed her collision with an iceberg.
Citera
2019-08-15, 12:22
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

Du har fel av tre anledningar. Fr det frsta, bda skeppen byggdes inte alls samtidigt. OLYMPIC brjade byggas 1908 och TITANIC 1909. OLYMPIC gick i trafik i ca ett och ett halvt r innan TITANIC "officiellt" togs i bruk. Fr det andra, i mitt frra inlgg fr drygt tv veckor sedan (ovan), s lnkade jag till tv sidor om TITANIC. Varfr skulle en bild p OLYMPIC ligga uppe p Wikipedias TITANIC-sida i ratal? Det gr den inte. Det r TITANIC. TITANIC sjsattes den 31 maj 1911 med svart skrov och jmnt utplacerade fnster p B-dck (inget annat). D v s bilden nedan.

TITANIC 31 maj 1911

OLYMPIC andra sidan sjsattes 20 oktober 1910 med VITT skrov och ocks jmnt utplacerade fnster p B-dck.
http://www.paullee.com/titanic/IMAG1414-mod.jpg
http://www.paullee.com/titanic/20160123_124940-mod.jpg

Bda skeppen sjsattes allts med jmnt utplacerade fnster p B-dck. Vi vet att vraket p Atlantens botten har OJMNT utplacerade fnster p B-dck.

http://www.paullee.com/titanic/Titan...oardMosaic.jpg
https://shorthand-social.imgix.net/p...70&auto=format

Det r drfr jag hela tiden frsker sga att det r helt vrdelst att anvnda bilder av "bda" skeppen frn internet. Det har manipulerats bilder sedan innan internet ens fanns. Det finns som jag tidigare skrivit vldigt lite bilder av TITANIC eftersom man anvnde bilder p OLYMPIC fr att lansera TITANIC (d v s foldrar, flygblad, plakat, affischer m m). Dock, de bilderna man kan verifiera r TITANIC kan man endast gra via uteslutningsmetoden som ovan (svart skrov, vitt skrov vid sjsttning). Nrmare n s kan man inte komma.

Det finns dock en sak till. Den ena propellern med nummer 401 r TITANICS. Men d mste man knna till historien om OLYMPICS de nr skeppet blev av med ett propellerblad i februari 1912 p vg frn New York fr att frst varfr en propeller med nummer 401 ligger p Atlantens botten. Det r en hyfsad indikation p vad som genomfrts.

401
http://www.titanicswitch.com/images/wreck_prop.jpg

Om ngot fuffens genomfrts s finns det bara en tidsperiod dr detta kan ha intrffat. Det r mellan 2 och 7 mars 1912 nr skeppen stod sida vid sida i Belfast hamn. Det finns ingen annan mjlighet. "Lgligt" nog finns bara en handfull bilder frn den veckan. Om man inte p allvar beslutar sig fr att brga vraket s kommer vi aldrig f veta sanningen. Det r samma sak med flera dussin andra vrak, bl a Estonia.
Citera
2019-08-24, 16:37
Medlem
I-van-Toers avatar
En sak som r r vrd att nmna i denna trd r att det OFFICIELLT p The White Swan Hotel i Alnwick, Northumberland, Storbritannien finns ett helt rum som r byggt av OFFICIELLT Olympics interir. T o m en hel trappa finns dr och andra saker s som speglar, fnster m m.

https://en.wikipedia.org/wiki/White_...ympic_fittings

Nr Olympic OFFICIELLT monterades 1936 s gick det ovanstende p auktion och hamnade sedermera p hotellet. Haken r den att nr folk brjade intressera sig fr en mjlig "switch" i brjan av 2000-talet s har vissa mnniskor kt till Alnwick, tagit in p hotellet och i smyg kikat p bl a tr-panelernas baksidor. Det finns rapporter om att vissa sett bde nummer 400 och 401. Ibland i vit krita och ibland i kolkrita. Finns bilder om man sker noga. Nummer 400 var Olympics "yard number" fast p mnga delar str det inget nummer alls, OFFICIELLT. Titanics "yard number" var 401, precis som p propellern p Atlantens botten.

S hur r det mjligt att dessa tv nummer gr att se i Alnwick p The White Swan Hotel?
Citera
2019-10-12, 19:07
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
En sak som r r vrd att nmna i denna trd r att det OFFICIELLT p The White Swan Hotel i Alnwick, Northumberland, Storbritannien finns ett helt rum som r byggt av OFFICIELLT Olympics interir. T o m en hel trappa finns dr och andra saker s som speglar, fnster m m.

https://en.wikipedia.org/wiki/White_...ympic_fittings

Nr Olympic OFFICIELLT monterades 1936 s gick det ovanstende p auktion och hamnade sedermera p hotellet. Haken r den att nr folk brjade intressera sig fr en mjlig "switch" i brjan av 2000-talet s har vissa mnniskor kt till Alnwick, tagit in p hotellet och i smyg kikat p bl a tr-panelernas baksidor. Det finns rapporter om att vissa sett bde nummer 400 och 401. Ibland i vit krita och ibland i kolkrita. Finns bilder om man sker noga. Nummer 400 var Olympics "yard number" fast p mnga delar str det inget nummer alls, OFFICIELLT. Titanics "yard number" var 401, precis som p propellern p Atlantens botten.

S hur r det mjligt att dessa tv nummer gr att se i Alnwick p The White Swan Hotel?
Det kan vl bara han som lekt med kritorna svara p.
Citera
2019-10-13, 02:20
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det kan vl bara han som lekt med kritorna svara p.

Om det inte vore fr det faktum att man mrkte inredningen som var av tr med just krita vid tillverkningen. D mste vederbrande, senare (frn 1936 och framt), ha haft tillgng till krita frn 1910-talet fr att ha kunnat "lekt" med den. Ja, det r inte omjligt men d gr d t bda hllen. Ngon eller ngra som ville att Olympic d framstr som Titanic och/eller vice versa. Man fr vl ta prover av kritan frn panelerna och kra ngon form av Kol-14-metoden p den.
Citera
2019-10-13, 17:03
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Om det inte vore fr det faktum att man mrkte inredningen som var av tr med just krita vid tillverkningen. D mste vederbrande, senare (frn 1936 och framt), ha haft tillgng till krita frn 1910-talet fr att ha kunnat "lekt" med den. Ja, det r inte omjligt men d gr d t bda hllen. Ngon eller ngra som ville att Olympic d framstr som Titanic och/eller vice versa. Man fr vl ta prover av kritan frn panelerna och kra ngon form av Kol-14-metoden p den.
Man lgger inte ner tid&pengar p Kol-14-metoden(vad det nu kan vara) p ngot shr banalt.

Skriver det terigen:Thomas Andrews (fartygskonstruktr)

Frn Wiki
"Andrews var hgst delaktig i arbetet d han var med och skapade "de tre systrarna", bestende av RMS Olympic, HMHS Britannic och RMS Titanic. Andrews, tillsammans med andra Harland and Wolff arbetare, brukade nrvara p deras fartygs jungfruresor. Titanic var inget undantag, s han reste med fartyget den 10 april 1912."
"Under resan frde Andrews anteckningar om olika frbttringar skeppet kunde behva".

Andrews lr vl ha vetat vilket fartyg han kte med eller?

Vidare s gr det t mycket text och frgor nr man hller p med konspirationsteorier och jag
undrar varfr?
Citera
2019-10-13, 19:20
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Man lgger inte ner tid&pengar p Kol-14-metoden(vad det nu kan vara) p ngot shr banalt.

Skriver det terigen:Thomas Andrews (fartygskonstruktr)

Frn Wiki
"Andrews var hgst delaktig i arbetet d han var med och skapade "de tre systrarna", bestende av RMS Olympic, HMHS Britannic och RMS Titanic. Andrews, tillsammans med andra Harland and Wolff arbetare, brukade nrvara p deras fartygs jungfruresor. Titanic var inget undantag, s han reste med fartyget den 10 april 1912."
"Under resan frde Andrews anteckningar om olika frbttringar skeppet kunde behva".

Andrews lr vl ha vetat vilket fartyg han kte med eller?

Vidare s gr det t mycket text och frgor nr man hller p med konspirationsteorier och jag
undrar varfr?

Varfr berrde aldrig Andrews att skeppet lutade ca 3-5 grader t babord p "jungfruresan"? Vilket dussintals verlevande senare vittnade om. Den officiella skadan av isberget skedde p styrbordssidan s varfr brjade bten kantra t babord efter kollisionen?

En bra konstruktion i ett badkar.
https://www.youtube.com/watch?v=UnGtyPkfteE

Den inofficiella sikten r att skeppet (Olympic) lutade t babord eftersom klen hade bjts vid kollisionen med HMS Hawke, vilket frstrktes av ngot som skedde p babordssidan (explosion?) i samband med den officiella kollisionen med isberget. Skeppets "center of gravity" hade ndrats p g a kollisionen med HMS Hawke och alla sm frndringar i balansen skulle alltid f skeppet att luta t babord. Hawke rammade Olympic i styrbord akter vilket bjde klen t babord. Detta r ingen konspiration, det r fakta.
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-10-13 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in