Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
För att vara någon som påstår sig inte vara från Mariestad, ibland ge syn av att inte veta så mycket om personer från Mariestad.
NU har du helt plötsligt insyn i att
- veta att PKs sambo var väninna med UA
- att dessa diskuterat PUs eventuella besök
- att PKs sambo varit och stöttat UA som vän
- att du kan vara säker på att PUs DNA inte finns på skon?
Hur mycket vet du EGENTLIGEN?
Observera mina frågetecken, påstår inte att jag vet. Välkomnar all rättelse för det är info.
Att PKs dåvarande sambo var vid tiden vän med UA, har nämnts antal ggr i tråden.
När jag utgår från det så är det högst troligt att sambon reagerade på PUs påstådda besök mm och kopplade ihop det med försvinnandet. Varför behöver nog inte tragglas.. och som vän, naturligt blir väl att stötta? Spekulationer som allt annat som utgår från det som präntas i tråden.
Jag urgår från att PU kollas upp om allt som påstås här om honom stämmer. Nu när det finns tre personers DNA som kan fastställas då är det ett ypperligt tillfälle att testa de som varit mest intressanta för utredarna.
Tänker att med hans utsago kring natten och ett DNA på skon så vore han en ny misstänkt. Verkar inte vara så.. Polis och de närmast berörda visar sej säkra på att det är pilot och tycker DNA fynden är mindre viktiga.
Det vore önskvärt att de testade GWs skyldiga men det är tydligt helt ointressant.
Vad tror du/ni om vilka GWs gm är?
Vilken uppfattning var det om PR när han var huvudmisstänkt? Hur kunde han överskugga övrigas skumma kända beteenden?