2019-10-11, 17:19
Medlem
enargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Norge får min röst, alla gånger. Trots all fisk de borde ha, blir man bara serverad pannbiff med brunsås och sönderkokta grönsaker. Dyrt är det också.

Norsk fisk är giftig.
Undvik.
Citera
2019-10-11, 17:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enargen
Norsk fisk är giftig.
Undvik.
Norsk odlad lax bör nog inte vara så nyttigt men norsk vildfångad fisk bör väl inte vara giftigare än annan fisk. Då bör svensk östersjöfisk vara betydligt giftigare.
Citera
2019-10-11, 18:06
Medlem
enargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Norsk odlad lax bör nog inte vara så nyttigt men norsk vildfångad fisk bör väl inte vara giftigare än annan fisk. Då bör svensk östersjöfisk vara betydligt giftigare.

Klantig skrivet av mig.
Främst odlade laxen jag menade.

Lika bra å fiska i Tjernobyl.
Citera
2019-10-12, 17:37
Bannlyst
Det kanske är lite bortom matlagning... men faktum är att djurlivet verkligen frodas i trakterna kring chernobyl. Björnar, vargar, järvar och lodjur med mera. Det har verkligen blivit en explosion av vilda djur som faktiskt trivs där i radioaktiv ock möjligen kommunistfri miljö.

Citat:
Ursprungligen postat av enargen
Klantig skrivet av mig.
Främst odlade laxen jag menade.

Lika bra å fiska i Tjernobyl.
Senast redigerad av Kick88 2019-10-12 kl. 17:40.
Citera
2019-10-12, 17:45
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Det kanske är lite bortom matlagning... men faktum är att djurlivet verkligen frodas i trakterna kring chernobyl. Björnar, vargar, järvar och lodjur med mera. Det har verkligen blivit en explosion av vilda djur som faktiskt trivs där i radioaktiv miljö!

För att inte nämna det gigantiska karparna som simmade i kanalerna runt kärnkraftverket. Vi fick mata dem med bröd när vi var på tur i Pripyat.

O.T.

Turkiet var ingen höjdare ställt mot förväntningarna. De har en tendens att verkligen misshandla råvarorna. Speciellt köttet.
Citera
2019-10-12, 17:47
Medlem
JannieKaoss avatar
Skottland. Allting på tallriken var i grå kulör. Större städer i Skottland är WT 100%.
Citera
2019-10-12, 17:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Turkiet var ingen höjdare ställt mot förväntningarna. De har en tendens att verkligen misshandla råvarorna. Speciellt köttet.
Sant. Man steker köttet tills det inte går att steka längre. Därefter steker man en kvart till.
Citera
2019-10-12, 17:59
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sant. Man steker köttet tills det inte går att steka längre. Därefter steker man en kvart till.

Jag kan inte förstå varför de är så usla på att tillreda kött. Det spelade ingen roll om det var lamm, kyckling eller nötkött. Allt var som skosulor och torrt, ibland t.o.m. bränt. Kebaben var sämst. Sämre än den svenska alla dagar i veckan.

Det är som sagt konstigt. Deras grannar Armenien och Georgien har jättebra mat och där hade de inga problem med att få till köttet bra.
Citera
2019-10-26, 21:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Varför är finsk mat så jävla äckligt?

Varför är finsk mat så jävla vidrig och varför så är finsk mat så mkt sämre än vad svensk, dansk eller norsk mat är?
Citera
2019-10-26, 21:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Varför är finsk mat så jävla vidrig och varför så är finsk mat så mkt sämre än vad svensk, dansk eller norsk mat är?
Vad är det som inte smakar bra?
Citera
Medlem
Jag som tyckte att norrmän har den jävligaste mat, åtminstone i fjällen där man betalar så djävulens mycket för allt, men maten var skit.
Citera
Medlem
anbolicxas avatar
Finsk mat är mer påverkade ifrån kulturen i öst, därför du uppfattar den som äcklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in