2009-11-01, 00:32
Medlem
Kan inte svar för det sämsta för jag har inte varit överallt, när jag var i staterna var jag och käkade ofta på billigare syltor och allt smakade skit så USA får min vote för sämsta jävla mat land.
Citera
2009-11-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Kan inte svar för det sämsta för jag har inte varit överallt, när jag var i staterna var jag och käkade ofta på billigare syltor och allt smakade skit så USA får min vote för sämsta jävla mat land.
Ge dig för fan! Du kan inte skriva upp USA som sämsta matland men dessa kriterier. Det är ungefär som att jag skulle åka till Sverige som turist, bara äta kebab och påtala att svensk mat är äcklig och fantasilös, när jag inte ens har smakat vad landet verkligen har att bjuda på.
Citera
2009-11-01, 02:07
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Ge dig för fan! Du kan inte skriva upp USA som sämsta matland men dessa kriterier. Det är ungefär som att jag skulle åka till Sverige som turist, bara äta kebab och påtala att svensk mat är äcklig och fantasilös, när jag inte ens har smakat vad landet verkligen har att bjuda på.

Precis vad 99% av posterna i den här tråden handlar om. folk som käkat på ett taskigt kebabhak och sedan dömmer ut ett helt land på grund av det
Citera
2009-11-01, 02:09
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Alltså, visst håller med dig i nästan allt du säger. Dock har jag kanske något annan syn på den kinesiska maten. Jag är nämligen ganska förtjust i den . Skulle jag jämföra med den bulgariska så är det liksom ingen konkurrens (enligt min åsikt). Den kinesiska vinner varenda gång .

Däremot är jag inte så hänförd av den japanska maten, som går mest ut på snygga uppläggningar och råa ingredienser. Det är inte riktigt min grej.

~Paul~

Du menar alltså att det japanska köket är begränsat till snygga uppläggningar och råa ingredienser? Då har du verkligen inte ätit tillräckligt med japansk mat.
Citera
2009-11-01, 09:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Du menar alltså att det japanska köket är begränsat till snygga uppläggningar och råa ingredienser? Då har du verkligen inte ätit tillräckligt med japansk mat.
Jag har inte påstått att det endast handlar om snygga uppläggningar och råa ingredienser.

Jag vet att japanerna älskar sin tempura, consomméer och dipp, sojaprodukter, svamp, ris och nudlar samt fisk. Men snygga uppläggningar och råa ingredienser är en stor och viktig del i det japanska köket.

~Paul~
Citera
2009-11-01, 15:41
Medlem
De länder jag över lag har ätit den äckligaste maten i är (utan inbördes ranking)
Norge
England
Ryssland
Det finns liksom en anledning till att dessa länders kök inte är representerat i varje gathörn jorden över.
Visst,det går säkert att äta god mat i de länderna men matkulturen i allmänhet är inget som klarar exportkraven.
Citera
2009-11-02, 11:37
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
De länder jag över lag har ätit den äckligaste maten i är (utan inbördes ranking)
Norge
England
Ryssland
Det finns liksom en anledning till att dessa länders kök inte är representerat i varje gathörn jorden över.
Visst,det går säkert att äta god mat i de länderna men matkulturen i allmänhet är inget som klarar exportkraven.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=19456852&postcount=685

Roligt när folk kommer med påståenden så som

"Visst,det går säkert att äta god mat i de länderna men matkulturen i allmänhet är inget som klarar exportkraven."

och får det att låta som ren fakta.
Citera
2009-11-02, 11:39
Medlem
simmarn_2004s avatar
jag ger inte mycket för dansk mat, mycket fett och pommes frites till allting
Citera
2009-11-02, 11:41
Medlem
Jag e benägen att hålla med. Lejonparten av det engelska, ryska och norska köket är vedervärdigt även om det finns ljuspunkter. Rysk bra mat som är RYSK kostar 2-3 ggr mer än vår.
Citera
2009-11-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Onej, BBQ och texas style o inget djävla poatismjöl.
Citera
2009-11-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
jag ger inte mycket för dansk mat, mycket fett och pommes frites till allting
Det e väl mer en global snabbmatstendens. Finns mkt gott i grunden även om de är smutsiga grisätare.
Citera
2009-11-02, 13:03
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det e väl mer en global snabbmatstendens. Finns mkt gott i grunden även om de är smutsiga grisätare.
Nja, det är inte ofta man får pommes frites till köttfärssås i andra länder än Danmark. Smutsiga grisätare? Är du muslim eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in