2017-04-08, 10:44
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Polen?

Jag svarar att Polens matkultur tilltalar mig åtminstone. Bigos, pierogi, zurek, golonka exempelvis är ju supergott.
Citera
2017-04-08, 14:15
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag svarar att Polens matkultur tilltalar mig åtminstone. Bigos, pierogi, zurek, golonka exempelvis är ju supergott.

Ja det var bara en ren chansning och tagit från luften eller lite bedömningar på google sök Har inga personliga erfarenheter att döma sånt gigantiskt område. Personligen gillar jag asiatiskt mat rätt mycket (snabbt lättlagat och gott)
Senast redigerad av maxorr 2017-04-08 kl. 14:18.
Citera
2017-04-10, 22:55
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ja det var bara en ren chansning och tagit från luften eller lite bedömningar på google sök Har inga personliga erfarenheter att döma sånt gigantiskt område. Personligen gillar jag asiatiskt mat rätt mycket (snabbt lättlagat och gott)

Utan att skoja till det.... men Norge.
Vad är den fantastiska norska maten??
Citera
2017-04-13, 23:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Polen?

Av vad jag hört av lastbilschaffisar så håller Polen en god lägsta-standard längst vägarna. Av ekonomiska skäl är samma källor dock inte relevanta när det kommer till ställen som åberopar sig att vara finare restauranger då de inte besökt dessa.

Norge, åter igen Norge, är helt ur-usla på käk från Pizzerian till hovleverantören och du får betala mycket för det dessutom.

Norge
Citera
2017-04-13, 23:13
Medlem
Nu har jag inte varit i alla länder, men av de jag besökt så ligger Grekland och Rumänien i absoluta botten. Visst, en grekisk sallad kan ju vara rätt god, men i övrigt? Torra souvlaki? Rumänien, ja vad ska man säga, McDonalds är troligtvis den bästa restaurangen i hela landet.
Citera
2017-04-13, 23:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Av vad jag hört av lastbilschaffisar så håller Polen en god lägsta-standard längst vägarna. Av ekonomiska skäl är samma källor dock inte relevanta när det kommer till ställen som åberopar sig att vara finare restauranger då de inte besökt dessa.

Norge, åter igen Norge, är helt ur-usla på käk från Pizzerian till hovleverantören och du får betala mycket för det dessutom.

Norge

Norge är duktiga på att tävla i mat. Inte folklig mat. Bra tävlingskost.
Men, som sagt, inte folkligt.
Har kust med fisk och skaldjur dom inte förstår värdet av.
Dyrt... brunost möjligen. Ingen som helst norsk Husmanskost!!
(har jag fel vad är det isf)

Oj vad fel.

/
Citera
2017-07-06, 03:35
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Nu har jag inte varit i alla länder, men av de jag besökt så ligger Grekland och Rumänien i absoluta botten. Visst, en grekisk sallad kan ju vara rätt god, men i övrigt? Torra souvlaki? Rumänien, ja vad ska man säga, McDonalds är troligtvis den bästa restaurangen i hela landet.

Grekland är väl rätt bra matland egentligen? du måste hamnar i turistfällor där.
Citera
2017-07-06, 11:35
Medlem
__don__s avatar
Egypten. I bästa fall blir du bara sjuk.
Citera
2017-07-06, 21:04
Medlem
Knotknets avatar
Jag har skrivit det förut och nu har jag besökt massor av nya länder sen sist jag skrev.

Turkiet är fortfarande det överlägset sämsta matlandet i världen.
Citera
2017-07-06, 21:11
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har skrivit det förut och nu har jag besökt massor av nya länder sen sist jag skrev.

Turkiet är fortfarande det överlägset sämsta matlandet i världen.

Håller inte med dig globalt i Europa.
Hela Balkan är sämre, samt länder som Bulgarien (inte turistorter) Rumänien och stora delar av Ungern toppar min värsta-lista. Där finns inget att hitta även om du letar.
Turkiet går alltid att leta upp något möjligt att äta.
Citera
2017-07-07, 06:18
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Håller inte med dig globalt i Europa.
Hela Balkan är sämre, samt länder som Bulgarien (inte turistorter) Rumänien och stora delar av Ungern toppar min värsta-lista. Där finns inget att hitta även om du letar.
Turkiet går alltid att leta upp något möjligt att äta.
Men när du säger så gillar du inte mat överhuvudtaget. Du är förmodligen en pappabög som äter Kalaspuffar till middag.
Citera
2017-07-07, 06:24
Medlem
heffaheffas avatar
Min röst går till Norge med. Urkokta grönsaker till smakfattig husmanskost till skyhöga priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in