Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Gäller det även de småflickor som trasas sönder av män i bland annat Indien?
Om de särar på benen villigt kommer ingen att skada dem. Det finns ingen anledning eftersom mannen får vad han vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Kvinnors frigörelse var ett längre projekt. Du måste söka dig till 1700-talets upplysning och industrialisering. Industrialismen tvingade kvinnor ut på arbetsmarknaden medan de tidigare arbetade vid sidan av sin man på gården. Liberalismen (kapitalets ideologi) som politisk ideologi var under 1800-talet ett överordnat ideal där kvinnor blev en allt större andel av produktionen och där med gav ekonomiskt inflytande. Kvinnorna har alltid varit en bricka i det politiska spelet och kommer så alltid vara.
1) Men om det som du säger stämmer,
ska kvinnor ha rösträtt då?
2) Det har inget med 1700 talet och eliterna att göra. Det är så enkelt som att
kvinnor är djur. Som många andra djur vill de helst äta, lata sig, och samla på glansiga saker.
3) Kvinnor kommer att välja det alternativ som ger dem mest gratis saker i utbyte mot minst anträngning.
4) Det betyder att majoriteten av kvinnorna kommer att lämna feminismen så fort de inser att de måste jobba för resten av livet.
5) Många kvinnor vill tillbaka till trad-cuckery för då behövde de inte anstränga sig lika mycket för att få mat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Kvinnor vill ha med män att göra men de vill ha att göra med män som de väljer själva. De exkluderar de flesta männen eftersom de inte ekonomiskt och socialt passar för dem. Kvinnor är hypergama och diskriminerar män främst när det kommer till inkomst. Nu när alla kvinnor kan ”välja själva” och samhället favoriserar kvinnor ekonomiskt bidrar de till att skapa ett 40-80 samhälle där 40 procent männen förökar sig medan 80 procent av kvinnorna gör det.
Du ser män i Sverige som har 3-4 barn med fler olika kvinnor medan du har drivor med män utan barn. Detta är antagligen en orsak till varför vi har så många singelmammor. Stockholms universitet noterade i någon undersökning att Sverige är på väg mot ett 40-80 samhälle. Det var en nationalekonom som tog fram data och endast nog svensk alternativ media skrev om det. Vi vet från en del välfärdsstudier (till exempel Esping-Andersen) att kvinnor är mer traditionella i stater med en mindre välfärdsstat. Reducerade den i Sverige skulle antagligen mer män få gifta sig i Sverige. Mäns ekonomiska status måste höjas i relation till kvinnornas.
Det är naturligt att kvinnor byter mat för sex. Jag har använt begreppet ”hypergami” ett antal gånger i den här debatten. Vikingarna åkte till Skottland och England där de tog kvinnor med våld. Kvinnorna hade inte så mycket annat val än att rulla runt på rygg. På 1930-talet sade Tyskland att kvinnorna skulle in i hemmet igen. De flesta av dem gick in i hemmet igen utan några större klagomål. Samhället satte ned foten mot den framväxande feminismen och kvinnorna gjorde som de var tillsagda.
Jag tycker inte man skall våldta någon vare sig män eller kvinnor. Det är sällan våldtäkt sker i äktenskapet. Det är en feministisk myt som användes på 1960-talet för att förmå kvinnor att ge sitt stöd till feminism.
1) Finns det något som tyder på att kvinnor vill ha med män att göra? Söker kvinnor upp män på dejting siter eller på krogen?
2) Ser du kvinnor som klagar på att de inte kan få sex från män?
3) Kvinnor ser män som ett snabbt sätt att få en gratis måltid eller nån glansig pryl. Längre än så tänker inte kvinnor.
4) Average kvinnan har färre än 2 barn. Många kvinnor har inte barn alls.
5) Män tjänar inget på att vara vårdare år en kvinna. Det är en delusion som kommer från att ni tror att kvinnor är annat än dumma djur.
6) Kvinnor kan skaffa sin egen mat om de vill. De tycker bara att det är lättare att sära på benen och få maten gratis.
7) Självklart gick kvinnorna tillbaka in i hemmen, de ville ju inte jobba. Istället fråga dig varför kvinnorna inte anmälde sig som frivilliga till att slåss i kriget.
8) Självklart sker våldtäkt i äktenskapet hela tiden. Tror du att kvinnor vill ha sex med sina män?
Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Kvinnor var inte mannens egendom på 1800-talet. De har aldrig varit det men de har inte haft samma rättigheter som män och vice versa. Rösträtt är en sådan sak som har förbehållits män eftersom de är beskyddare av nationen och kvinnor tenderar (av biologiska skäl) sälja ut nationen om deras män är svaga. Kvinnor är illojala på det sättet. De är inga nationalister. Kvinnor kastar sig alltid i armarna på ockupationsmaktens män. Du såg det närmast i Norge där kvinnorna låg med tyska soldater. Norge svarade med att dra in deras medborgarskap och raka deras huvuden.
Kvinnor vill inte stå vid spisen? Tja, de kanske inte vill stå vid din spis men de kommer stå vid en rik mans spis. Du ser inte de afrikanska, asiatiska och arabiska kvinnorna klaga. I tredje världen har kvinnor inte så mycket val än att göra som män säger. Om de inte sköter sig åker de ut och får tigga på gatan. Tyvärr är det många män idag och genom historien som har missbrukat sin makt mot kvinnor. Jag anser att det är fel. Jag anser att män skall vara beskyddare av kvinnor och arbeta för deras bästa men på det sättet inte ge dem ett sådant inflytande att de kan undergräva det allmänna goda. Ungern och Polen ägnar sig just nu åt avskaffandet av feminismen och ett återupprättande av familjen och nationen. Kvinnorna följer efter.
Jag var tvungen att slå upp ”trad-cuck”. Det verkar vara någon form av attack på oss i högern. Jag ursäktar inte kvinnor. Snarare är jag väl medveten när det kommer till kvinnors evolutionära psykologiska beteenden. Det är genetiska beteenden som står i samspel med det sociala. Samhället kan trycka ned destruktiva beteenden hos både män och kvinnor men också förstärka dem. Vårt samhälle förstärker kvinnors destruktiva beteenden och undergräver mäns goda beteenden. Du ser inte svenska pojkar slå tillbaka mot invandrare som misshandlar dem. För 100 år sedan hade svenska pojkar aldrig agerat på det sättet. Återigen, du kan ställa allt till rätta igen om du har den politiska viljan.
Du kan inte förvänta dig att kvinnorna kommer att rädda männen. Det är inte så kvinnor programmerade. Vi har en liberal och feministisk ordning och kvinnorna kommer att följa den även om det så leder till deras egen död. Om männen vill avskaffa den liberala och feministiska ordningen måste de göra det själva. De kan inte förvänta sig någon hjälp från kvinnan. Det är bara männen som kan återta sin forna makt och de kan bara göra det genom att ersätta eliten med en ny elit. Får du männen att rösta höger kommer kvinnorna gå till höger. De är följare och inget annat. Ja, allt för många kvinnor har makt över män. I synnerhet i arbetslivet och de använder in makt för att undergräva män. Detta skapar naturligtvis många problem för de män som vill se en förändring.
Med exploatering menar jag inte att kvinnor är offer. Jag ser hellre ett förbud mot sexförsäljning än sexköp. Jag är ingen vän av att göra kvinnor till offer. Tvärtom, i en bättre värld tycker jag att kvinnor som undergräver nationens högre intressen skall sparkas ut ur den.
Kvinnor är hypergama och föredrar att gifta sig med rika män än Svensson. Så är det och så kommer det alltid att vara. Det är en konsekvens av att staten har förstärkt kvinnors ekonomiska makt mot männen. Tog du bort kvinnornas ekonomiska makt samt förbjöd skilsmässa skulle kvinnorna fördela sig mer jämnt över populationen.
Nej, det var ingen som tvingade kvinnorna att ha sex med Hugh Hefner. Kvinnor har sällan problem med polygami. Det är män som missgynnas av polygami medan kvinnor och rika män gynnas.
https://kvartal.se/artiklar/darfor-leder-hinder-pa-aktenskapsmarknaden-till-vald-och-konflikter/
1) Vad är det för skillnad på att inte vara myndig i relationen med en man och att vara mannens egendom? I praktiken.
2) Här är en bild på mig vid min spis,
https://images2.imagebam.com/1c/96/18/ceb04f1148862844.JPG
3) Det är väldigt stor skillnad på Afrika, Asian, och MENA. Och olika delar av de här områdena. En del länder har vansinnes-feminism och andra länder är "based".
4) Vad ska män skydda kvinnor mot? Aliens från Mars?
5) Vill du ha tillbaka ett samhälle som tvingar männen att försörja kvinnorna och ge dem barn? Det gynnar kvinnor på mäns bekostnad.
6) Really fjant? Det var ni som gav kvinnor rösträtt från första början. Patriarkatet kommer att återupprättas av kvinnor och inte av män.
7) Kvinnor gifter sig fortfarande med Svensson när de blir typ 35. Så vad är problemet? Ja Svensson får vänta i 20 år på att få ligga men är man en cuck får man skylla sig själv.
8) Polygami innebär att en rik man utnyttjas av flera giriga kvinnor. Tror du att Hugh Hefner fick värde för pengarna med typ 5 flickvänner?
a) Om Hugh Hefner hade kört med 5 killar på 1 tjej varje natt då hade tjejen fått jobba för pengarna.
b) Det är otroligt att du som man inte kan se att kvinnor är en
stor kostnad och inte en tillgång.